כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

השלטון המקומי: בוטלה השביתה ברשויות שתוכננה להיום

מרכז השלטון המקומי: הגענו להסכמות עם משרד האוצר לגבי מימון ותקצוב הסכמי השכר החדשים לעובדי הרשויות המקומיות, מה שיענה על דרישות העובדים וייתר את הצורך בשביתה ■ נציין, כי ההסתדרות טוענת שטרם קיבלה הודעה רשמית בעניין מהשלטון המקומי או האוצר

  • ל' שבט התשע"ו
.
.



באופן בכלל לא מפתיע, השביתה ברשויות המקומיות שתוכננה להתחיל היום (ג') בחצות - בוטלה. מרכז השלטון המקומי מסר בהודעה לתקשורת, כי הגיע להסכמות עם משרד האוצר לגבי מימון ותקצוב הסכמי השכר החדשים לעובדי הרשויות המקומיות, מה שיענה על דרישות העובדים וייתר את הצורך בשביתה.

נציין, כי ההסתדרות טוענת שטרם קיבלה הודעה רשמית בעניין מהשלטון המקומי או האוצר.

לפי הודעת מרכז השלטון המקומי, סלע המחלוקת - המענק החד פעמי של 1,000 שקל לעובדי הרשויות המקומיות לשנת 2016 - ימומן במלואו מכספי משרדי הממשלה ובהם משרד הפנים, משרד החינוך ומשרד הרווחה. המענק החד פעמי לשנת 2017, יינתן בפברואר 2017, במקום בינואר, וכך הוא ישוקלל וינתן באופן מלא במסגרת ההצמדות השנתיות על פי חוק.

עוד נמסר מהשלטון המקומי, כי מרכז השלטון המקומי יצטרף להעלאת השכר בהתאם להסכמי המסגרת - המשמעות: 100 אלף עובדי המשל"ט יזכו לתוספת שכר של 7.5%. כן סוכם, כי הקיצוץ שהשית משרד החינוך על הרשויות משכר השרתים והמזכירות, יפחת בשליש ויעמוד על 100 מיליון שקל, במקום 150 מיליון שקל.

מרכז השלטון המקומי מוסר, כי במהלך החודשים הקרובים הוא ידון עם ההסתדרות על תוספת 2% לשכר עובדי הרשויות המקומיות, על מנת לחזק את עובדי השכר הנמוך באופן נוסף וייחודי.

עד היום מרכז השלטון המקומי בראשות חיים ביבס, הפעיל שרירים מול האוצר וההסתדרות בעניין המענק לעובדים, בטענה שכדי ליישם את הסכמי השכר החדשים, צריכה המדינה לשפות את הרשויות במענקים החד פעמיים על פי ההסדר. המרכז טען, כי מצד אחד ההסכם מיטיב את תנאי שכרם של העובדים, ומצד שני הרשויות המקומיות נאלצות להסכים לקיצוץ של משרד החינוך שיוביל לפיטורין של אלפי מזכירות ושרתים עובדי הרשויות המקומיות. משנפתר העניין של הקיצוץ - הושגו הסכמות.

מעתה, בכל הסכם עתידי מרכז השלטון המקומי יהיה שותף לדיונים ולמו"מ על מנת למנוע הישנות של מקרים נוספים בעתיד. לדברי יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "אני מבקש להודות לשר האוצר משה כחלון שגילה כתמיד אוזן קשבת במאמצים הגדולים למניעת השביתה ופעל למציאת פתרון מעשי ומקיף לטובת עובדי הרשויות המקומיות. אני מבקש להודות גם לשר החינוך נפתלי בנט על שיתוף הפעולה בצמצום הקיצוץ בחינוך, ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וליו"ר הסתדרות המעוף ארנון בר דוד על ההתגייסות והעמידה האיתנה לצידם של עובדי הרשויות".
הסתדרות העובדים הכללית החדשה מרכז השלטון המקומי משרד האוצר רשויות מקומיות שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד