כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

השוטרים משחזרים: "פתאום תלמידת בית הספר, שלפה סכין"

השוטרים שעצרו את בת ה-16 שניסתה לבצע פיגוע דקירה בשער שכם, משחזרים את הרגע הגורלי מול הסכין השלוף

השוטרים משחזרים: "פתאום תלמידת בית הספר, שלפה סכין"
משטרה

הבוקר (ג') אירע ניסיון פיגוע בשער שכם - נערה כבת 16 שלפה סכין מול שוטרי משמר הגבול, מתוך תיק בית הספר שלה. השוטרים השתלטו עליה, והיא נעצרה.

"עמדנו בכיכר, זוג שוטרים ממשמר הגבול ביצעו פרטול. יזמו בדיקה, ניגשו לבחורה שהייתה נראית תלמידת בית ספר עם תיק, לתשאל אותה ולבצע את הבדיקה שלהם", מספר אחד הלוחמים. "שלפנו אקדחים, דרכנו את הנשק, והשוטר כבר עצר אותה".

השוטר שאותו ניסו לדקור סיפר - "נתקלתי בחשודה מתצפתת לכיווננו, ולכיוון צוות היס"מ, קראתי לה ואמרתי לה תעצרי, אני רוצה לבדוק אותך. אמרתי לה תביאי את התיק, ברגע שהיא ראתה שאני ממש רוצה את התיק, שלפה סכין וניסתה לדקור אותי. הדפתי את הסכין והפלתי אותה על הרצפה, השתלטתי עליה".



כאמור, הבוקר בסמוך לשעה 9:15, במסגרת ההיערכות המבצעית ופריסת כוחות משטרה ומג"ב באזור שער שכם בירושלים, הבחינו צוות שוטרים מפלוגת מג"ב העיר העתיקה בצעירה, תלמידה עם תיק בית ספר, שעוררה את חשדם. השוטרים ניגשו לבדוק אותה כשצוות יס"מ נמצא בסמוך ומאבטח אותם.

במהלך הבדיקה נתבקשה למסור את תיקה, המחבלת בת ה-16 פתחה את תיק בית ספר, שלפה מתוכו סכין וניסתה לדקור את השוטרים. השוטרים הגיבו במהירות, הדפו את המחבלת והשתלטו עליה.

מפקד מרחב קדם, נצ"מ חיים שמואלי, אמר לאחר נסיון הפיגוע כי "הפריסה המבצעית לצד מקצועיות השוטרים ועירנותם איפשרה את זיהוי החריג גם בסביבה מורכבת זו ומנעה פגיעה בנפש. השוטרים פעלו במקצועיות והנחישות המצופה מהם וראויים להערכה".

צילום: חטיבת דובר המשטרה












משמר הגבול פיגוע שער שכם אינתפאדת ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד