כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שר הבטחון: הופכי הרכב צריכים להענש. הפלג: הלשנה

שר הביטחון תוקף בחריפות את הפיכת הניידת באשדוד הלילה ותקיפת כוח צה"ל שבא לעצור עריקים • ב'פלג' מאשימים: "הסימנים מצביעים שהייתה הלשנה מכוונת. כשהמשטרה צדה בחורים באישון ליל - אך טבעי שהרוחות יתלהמו ללא פרופורציה"

הפיכת הניידת הלילה באשדוד
הפיכת הניידת הלילה באשדוד

סערת הפיכת הניידת בעיר אשדוד הלילה, בעקבות ניסיון של כוח צבאי לבצע מעצר עריק - מביאה לגל תגובות חריפות במערכת הפוליטית.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב: "ההתקפה האלימה הלילה כלפי חיילי צה"ל שהגיעו לבצע את משימתם באשדוד, וכלפי שוטרים שהוזעקו לסייע להם, היא בלתי נסבלת ומחייבת נקיטת יד קשה אל מול המתפרעים. אסור לנו להיות סובלניים למיעוט קיצוני ופורע חוק, ומי שמרים ידו על חיילי צה"ל - או נוקט באלימות באופן כללי - חייב להיענש בחומרה".

יעלון הוסיף וציין: "אני מצפה מראשי הציבור החרדי לגנות את האירוע האלים, הנוגד באופן מוחלט את מגמות ההשתלבות של צעירים חרדים בצה"ל ובמעגל העבודה - באופן שתורם הן לחברה החרדית והן למדינת ישראל".

במקביל, גורמים בפלג הירושלמי מגיבים ל'בחדרי חרדים' על הפיכת הניידת ואומרים: "חשוב להדגיש שלא מעודדים אצלנו הפיכת ניידות אך מצד שני גם לא מעודדים הליכה לכלא כשיות תמימות, כשהמשטרה מבצעת מעצרים וצדה בחורים צעירים באישון ליל בשלושה מוקדים, זה אך טבעי שהרוחות יתלהמו ללא פרופורציה, ההתייחסות למעשה עצמו של הפיכת ניידת היא היתממות".

בנוסף הם מציינים: "נזכיר לכולם משפטים שנאמרו על ידי כל נציגי הציבור החרדי בתקופת העברת חוק לפיד בכנסת על האפשרות למעצרים בתוך עולם הישיבות - 'המדינה תבער' הם אמרו, ומלחמת אזרחים תפרוץ, מבחינת הפלג הירושלמי זה בדיוק מה שהתחולל אמש בניסיון לצוד בחורי ישיבה מתוך ספסל הלימודים כשאך יצאו משטח בית המדרש".

כאן גם עוברים בפלג הירושלמי לשלוח אצבע מאשימה, וטוענים כי בשלושת נסיונות המעצר אמש הנתונים מצביעים על הלשנה חרדית מכוונת, "הבחורים שהתבקשו אמש למעצר", מסבירים בפלג הירושלמי, "קפצו לבתיהם לכמה דקות, אם זה בגלל חתונה שהתקיימה בעיר באותו ערב או ביקור אצל רופא כמה שעות קודם לכן, באחד המקרים. בשלושת המקרים בסופו של דבר הבחורים חזרו שעות קודם לכן לישיבה בה הם לומדים, מה שמצביע באופן ברור על הלשנה מקומית ולא על מעקב מסודר של המשטרה הצבאית. אוי לה לאותה בושה שקיימים במגזר החרדי אנשים שמעדיפים לראות בחור ישיבה נמק בכלא הצבאי במקום שיישב עם חברותא בסדר א' מול דפי הגמרא".

אירועי הלילה. צפו
הפלג הירושלמי אשדוד הפיכת ניידת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד