י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חשף מידע ב'בחדרי' - ונחקר 4 שנים

יקי אדמקר פרסם ידיעה מסקרנת על קצין במשטרה לפני 4 שנים, זומן לחקירה והשבוע התבשר על סגירת התיק

אדמקר. צילום: מנדי הכטמן
אדמקר. צילום: מנדי הכטמן

האם עיתונאי החושף דברי הסתה הופך בעצמו לחשוד בפשע? ככל שהתשובה קשורה למשטרה, ובפרט אם הנפגע בסיפור הוא קצין בכיר, מסתבר שכן.

כתב וואלה! יקי אדמקר, שעבד בעבר ככתב ב'בחדרי חרדים', מפרסם ביממה האחרונה את הסטטוס הבא בפייסבוק: "לפני 4 שנים, כשעבדתי ככתב באתר "בחדרי חרדים", התקשר אליי קצין חקירות מהיחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית של המשטרה. הייתי בן 21, ואלו הימים שבהם עשיתי את צעדיי הראשונים בתקשורת. הקצין לא הרחיב בפרטים אך הצהיר כי חובה עליי להתייצב ל"חקירה באזהרה" במשרדי להב 433 בלוד. מלא חששות, עשיתי בבוקר למחרת את דרכי למשרדי היחידה. בחקירה התברר שאני חשוד בשורת עבירות: הסתה לאלימות או לטרור, איומים והעלבת עובד ציבור. הסיבה: פרסמתי לראשונה כי גורמים קיצוניים במגזר החרדי הפיצו כרזות שבהם נראה מפקד מחוז ירושלים דאז (ניסו שחם) במדי נאצי.

"החקירה נמשכה שלוש שעות במהלכה דרשו ממני לחשוף מי הוא המקור ששלח לי את הכרזות. ניסו עליי את כל התרגילים הידועים מחדרי החקירות. השוטר הטוב והשוטר הרע. איומים על כך שאאבד את תעודת העיתונאי שלי וכמובן שאשב ימים ארוכים במעצר עם עבריינים. הכל יקרה אם לא אעביר את פרטי המקור. בסיומה של החקירה, אחרי שסירבתי ליפול לידיה של המשטרה, שוחררתי. המשטרה ראתה בי "עבריין" רק כי פרסמתי ידיעה באתר אינטרנט. כעבור מספר ימים הקצין התקשר שוב. הוא זימן אותי לחקירה נוספת. גם זו נמשכה שעות ארוכות ובמהלכה שוב שיגרו אליי איומים רבים".

אדמקר משחזר: "תהיתי מה כבר עוללתי. כולה פרסמתי אייטם שאין בו שום פסול, דיווחתי על משהו שקורה ורק בשל חוסר אונים של המשטרה, אי יכולת להתקדם בחקירה, אני הופך להיות שותף לעבירה. מעולם לא הצלחתי להבין את ההיגיון מאחורי הדברים, אבל גם בסיומה של החקירה השנייה המצב נשאר על כנו. האיומים לא עזרו. המשטרה מעולם לא הצליחה לעלות על זהותם של מפיצי הכרזות".

ומדוע הוא נזכר עכשיו? "השבוע, 4 שנים אחרי, קיבלתי הודעה בדואר על כך שהתיק נסגר לאחר ש"לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדתך לדין". עיתונאי שפרסם ידיעה לגיטימית הוא שותף מלא לעבירה אך משלא נמצאו ראיות מספיקות להעמיד אותו לדין, התיק נסגר. כבוד למשטרה, כבוד לעולם העיתונות בישראל. ובמילה אחת ללא ציניות: בושה".
ניסו שחם העמדה לדין יקי אדמקר חקירה מדי נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד