י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תופעה: עוד מקרה של פריצה לארגון

בעקבות פרסום 'בחדרי' על משרד פרסום שנסחט על ידי האקר, מתברר כי ארגון חסד נוסף נפרץ - אך לא שילם וניזוק

צילום: pixabay
צילום: pixabay

בעקבות הפרסום ב'בחדרי' על הפריצה למחשבי משרד פרסום חרדי גדול אתמול (ב), התברר כי פריצה דומה בוצעה גם לארגון "מגדיל ישועות", העוסק בתמיכה למשפחות חשוכי ילדים.

"זה קרה לפני מספר חודשים", מספרת ל'בחדרי' שפרה הורונצ'יק אשת המנכ"ל. "גילינו כי האקר פרץ למחשבים שלנו, הצפין את כל הקבצים, שכללו מסמכי אקסל, קבצי וורד וכן תמונות וסרטים מהפעילות".

מייל נשלח על ידי האקר לתיבת הארגון, בו דרש מהם להיכנס לכתובת אינטרנט, ולשלם את הכופר עבור שחרור הקבצים. "ראשית התייעצנו עם מספר טכנאי מחשבים שהמליצו לנו שלא לשלם את דמי הכופר", מספרת שפרה, "היות ועם הממון בא התיאבון. ברגע שנשלם, הוא ישחרר לנו חלק מהקבצים וידרוש תשלום נוסף עבור הקבצים הנוספים".

הגיבוי האחרון שנעשה עבור המחשבים בוצע לפני כשנה וחצי, כך שהמון חומר יקר ערך אבד. "שלחנו את המחשבים למתכנת של לב לבייב, שניסה לפרוץ ולחלץ את הקבצים אך ללא הצלחה".

"השקענו שעות רבות ויקרות, הצלחנו לשחזר ידנית חלק מהנתונים שאבדו, אבל עדיין חסר לנו הרבה חומר. בנס, התוכנה בה מעודכנים פרטי הזוגות - לא נפרצה, וחלק מהפרטים הצלחנו לשחזר משם".

בשיחה עם הורונצ'יק, נשמע שבארגון התייאשו והמשיכו הלאה, "בכינו, הצטערנו מאוד, והמשכנו הלאה", אמרה. אלא שלאחר ששמעה מכותב השורות שבמשרד פרסום חרדי גדול שילמו אתמול את הכופר וקיבלו חזרה את כל הקבצים, ביקשה לצרף את בעל המשרד לשיחת וועידה, וזה סיפר כי טכנאי מצא את הפירצה וחסם אותה מיד - וכך אינו חושש עוד מאותו האקר. עוד במהלך השיחה נתן לה את פרטי ההתקשרות עם הטכנאי, בתקווה כי יצליח לסייע לה.

ארגון "מגדיל ישועות", פועל זה כ-15 שנים בתמיכה רגשית, ייעוץ רפואי ועוד לזוגות חשוכי ילדים, "בשבועות הקרובים מתוכננת שבת בפראג, עבור הזוגות איתם אנחנו עומדים בקשר, בשביל להתחזק יחד".
האקר פריצת סייבר סחיטה מגדיל ישועות חשוכי ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד