ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הכותל הרפורמי: חיזוק לרב הכותל

רבה של העיר העתיקה, הגר"א נבנצל, במכתב חיזוק מיוחד לרב הכותל הגר"ש רבינוביץ' הנחשף לראשונה ב'בחדרי'

הכותל החדש. צילום: הדס פרוש פלאש 90
הכותל החדש. צילום: הדס פרוש פלאש 90

חיזוק לרב הכותל: רבה של העיר העתיקה, הגאון רבי אביגדור נבנצל, מביע תמיכה ברב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ' בפרשת הכותל הרפורמי, מחזק את ידיו ואומר כי הוא פועל לפי הוראות גדולי ישראל זצ"ל ויבל"ח.

כזכור, בשבוע שעבר נמתחה ביקורת על רב הכותל בנושא הקצאת השטח לתפילת רפורמים בקשת רובינסון. בתגובה, במכתב שהגיע לידי בחדרי חרדים, כותב הרב נבנצל: "באתי לחזק את ידי הרה"ג שמואל רבינוביץ', רב הכותל המערבי, העומד בפרץ לשמור על מחנינו קדוש, ולוחם במשך שנים כנגד פןרצי חומת הקדושה המבקשים לחלל את הכותל המערבי במנהגים שהם נגד התורה ומסורת ישראל, ועומד בזה כחומה בצורה ולא נכנע לדרישותיהם, והכל ברוב תבונה וחוכמה במסירות לה' ולתורתו".

הרב נבנצל ממשיך: "אוי לנו בעוה"ר כי משנאי ה' הרימו ראש ומבקשים לחלל כל דבר שבקדושה ועושים בכל הדרכים כדי לפגוע בשריד בית מקדשנו, כדי לטמא את פך השמן הטהור, והחשש כל העת כי יפרצו עוד ועוד בחומות הקדושה לבלתי נוכל לבוא בו ח"ו".

לסיום, מחדד רבה של העיר העתיקה: "בעת הזו הוא עושה ככל שביכולתו ועל פי הוראת גדולי ישראל זצ"ל ויבלט"א להרחיק אותם כמה שיותר ולמעט בחילול השם ובחילול הקודש. אשרי חלקו".

כזכור בשבוע שעבר מתח הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ביקורת על כך שלא התייעצו עם הרבנים הראשיים בהחלטה להקצות שטח מיוחד לתפילת רפורמים ברחבת הכותל.



הרב נבנצאל הכותל הרפורמי הרב רבינוביץ חיזוק מכתב תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד