י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מחר: שביתת עובדי משרד הדתות

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', הכריזו עובדי המשרד על שביתה החל ממחר בבוקר, בגיבוי השר אזולאי

אזולאי. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
אזולאי. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

לאחר שפורסם לראשונה בבחדרי חרדים לפני כשבועיים על איומים בשביתה של עובדי המשרד לשרותי דת - היום (ג) הודיע ועד העובדים על שביתה שתחל מחר ב-7:00 בבוקר.

השביתה באה בעקבות קיצוץ מתוכנן בשכר עובדי המשרד בסעיף 'שעות נוספות וכוננויות', זאת לאחר שמתנהל כבר במשך כשנתיים מו"מ להעלאת שכרם של עובדי המשרד, שהוא הנמוך ביותר בשירות המדינה.

יו"ר ועד העובדים במשרד לשירותי דת אומר היום לבחדרי חרדים כי השביתה תמשיך עד להודעה חדשה. לדבריו, "עובדי המשרד לשחרותי דת, מנכ"ל המשרד והשר תומכים במאבק. אני קורא למשרד האוצר לחזור בהם מהקיצוץ".

כזכור בחדרי חרדים פרסם את מכתבו של יו"ר ועד העובדים במשרד, צחי חמדני, אותו שיגר לגב' מוריה פורת גראזי, סמנכ"ל למנהל ומשאבי אנוש במשרד הדתות, ובו נכתב: "וועד העובדים וההסתדרות רואים בחומרה רבה את כל נושא הקיצוץ בתנאי שכרם של העובדים אשר מגיעים באצטלא של קיצוץ בשעות נוספןת וכוננויות".

"תיאטרון האבסורד הוא בכך שמצד אחד כבר שנתיים אנו מנהלים מו"מ לשיפור תנאי שכרם של העובדים תוך הסכמה של כל הגורמים כי תנאי שכרם של עובדי המשרד הינו הנמוך ביותר בשירות המדינה וכי גם המדינה כמעביד מעוניינת לשפר את תנאי שכרם של עובדי המשרד, ואילו מהצד השני מקזזים לעובדים שכר בדמות קיצוץ בשעות נוספות וכוננויות בעוד התוספת לא ניתנה עדיין".

בסיום המכתב המנומק כותב חמדני: "בהתאם לאמור לעיל ולאור סכסוך העבודה הקיים בנושא, הרינו להביא לידיעתך ולידיעת כל המכותבים (שר הדתות דוד אזולאי, מנכ"ל המשרד עודד פלוס ויו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל) כי בכוונת וועד המשרד וההסתדרות לבצע שביתה כללית במשרד תוך 14 ימים באם לא יבוטל האיום לקיצוץ זה".
משרד הדתות שביתה קיצוץ בשכר דוד אזולאי ועד העובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד