כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"אלוקים יודע": מנהרה נוספת קרסה

האם ישראל אחראית לקריסה הסדרתית של מנהרות הטרור ברצועת עזה? בצה"ל מסרבים להשיב לחיוב או לשלילה

מנהרת טרור. צילום: פלאש 90
מנהרת טרור. צילום: פלאש 90

המנהרות ממשיכות לקרוס באורח פלא: פעיל חמאס נהרג היום (ג') כתוצאה מקריסת מנהרה באיזור חאן יונס בדרום רצועת עזה. לא דווח על נפגעים נוספים.

על פי הזרוע הצבאית, פעיל חמאס מרואן ברהם מוחמד מערוף (27), מגדודי עז א-דין אל-קסאם, נהרג. גם במשרד הבריאות הפלסטיני עדכנו על פעיל חמאס שנהרג. על פי דיווחים שונים, מדובר בבכיר.

"מי שמסתובב סביב רצועת עזה יראה קרוב למאה כלים הנדסיים. אנחנו ממקדים מאמצים מודיעיניים ובמקביל יש פעילות ענפה מאוד של יוזמה ותחבולה וחיפוש כל רעיון אפשרי כדי להגיע לכל אתרי התת-קרקע האלה ולנטרל אותם מתוך הבנה שזה האיום המרכזי" אמר היום הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין-שחק.

עוד הוסיף, כי הפעולה נגד מנהרות החמאס נמצאת בראש סדר העדיפויות של צה"ל. "השאלה 'האם נכון לעשות התקפה מקדימה או לא' ראוי שתידון במקומות שצריך לידון על הדברים האלה".

לדברי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, "המנהרות שחמאס חופרים מביאות אסון על רצועת עזה, בזמן שהן לא מהוות איום אסטרטגי על ישראל", והוסיף כי חמאס בונה "מנהרות מוות" על חשבון האוכלוסייה. בדברים שאמר לסוכנות הידיעות 'מען', ציין כי חמאס מנסה להשתמש בחומרי הבנייה המוכנסים לרצועת עזה במקום לעשות בהם שימוש לצורך בניה ושיקום בתים הרוסים לטובת התושבים, וציין כי עד כה נכנסו 3.5 מיליון טון של תשומות בנייה לשיקום.

האלוף הציע לתושבי עזה לא לעסוק במנהרות ולהתרחק מהן, במיוחד "לאחר שראינו את התוצאות מהימים האחרונים". לשאלה האם לישראל יד בקריסת הנהרות השיב: "אלוקים יודע...".


חמאס מציג סרט אימה: מנהרה מוכנה לתקיפה

בדיון סגור בקבינט הציע השר בנט שלא להמתין עד לעימות הבא, ולפתוח במבצע נגד מנהרות חמאס המתגבשות בגבול הרצועה. אבל, כפי שפורסם אתמול בחדשות ערוץ 2, התנגדות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון משה יעלון, מנעו את הצעד.

בתדרוך לעיתונאים שלשום (א') אמר גורם צבאי ל'בחדרי' כי למעשה בשנים האחרונות צה"ל משקיע המון משאבים, ומרכז תשומת הלב הולך לכיוון הטיפול במנהרות, "לא רוצה להכנס לפרטים. אז אגיד כך: על מנהרות באופן כללי צריך לעשות ופחות לדבר".

עוד הוסיף הגורם ואמר: "חמאס מבין טוב ולא רע בכלל את תוצאות צוק איתן, מעל 5,000 מטרות שנפגעו, לעומת זאת צריך לזכור שאין אזרח ישראלי שנפגע כתוצאה ממנהרה, חיילים כן. אנחנו מאוד עירניים ודרוכים ומשקיעים מאמצים גדולים כדי לגלות את המנהרות ואנו עושים הכל כדי שהריבונות של ישראל תישמר גם בגבול עזה. למרות כל הכותרות, יש אולי הגברה של הפעילות, אבל אין כאן משהו מיוחד אחר. התפקיד שלנו זה לוודא שמדינת ישראל בטוחה גם בעניין הרקטי וגם במה שמתחת לפני הקרקע".
קריסת מנהרות רצועת עזה פעילות טרור חמאס פולי מרדכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד