כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"כוח יהודי אפסי": ראיון מניו המפשייר

"לא יודעים פה איפה ישראל על המפה" • רב מניו המפשייר, וישראלי בראיון ל"בחדרי" מהמדינה שעיני העולם נשואות אליה הלילה

"כוח יהודי אפסי": ראיון מניו המפשייר

מאז שעות הבוקר עומד הרב לוי קרינסקי, רבה של העיר מנצ'סטר בניו המפשייר מול האוטובוס עם הפרסומות של אחד המתמודדים, ומציע ליהודים להניח תפילין, ולחטוף משהו כשר.

"יש כאן הרבה יהודים שנמצאים פה בעיר לרגל הבחירות", הוא אומר, "יש כאן מנהלי הקמפיינים של המתמודדים, כמה מהם יהודים, יש כאן עיתונאים יהודים שבאו לכסות את הבחירות היום".

יום מתוח היום המדינה, וברחבי ניו המפשייר עושים המתמודדים לנשיאות את המאמץ האחרון להשיג בוחרים. הם מסיירים בין הקלפיות ומעודדים את תומכיהם לצאת להצביע. אין להם ספק כי ההתמודדות עתידה להכריע לרבים מהם את המשך המירוץ.

מספר היהודים במדינת ניו המפשיר, הוא מזערי, מגיע לשמונת אלפים איש, אבל כוחם גדול יחסית שכן הם בעלי מודעות פוליטית גבוהה ולוקחים חלק בבחירות.

"הזמינו אותי לעימות הפומבי המתוקשר שהתקיים במוצאי שבת בין המועמדים קריסטי, ורוביו", אומר הרב, "אני גם שלחתי מיילים לכל האנשים שקשורים אלינו ובקשתי מהם ללכת להצביע, ולהצביע עבור המועמד שיהיה טוב יותר ליהודים ולישראל" אומר הרב וממשיך, "לדעתי היהודים יצביעו עבור קלינטון, או רוביו. לא נראה לי שהרבה יצביעו עבור טראמפ, הוא לא מתאים לאג'נדה הישראלית", אומר הרב קרינסקי.

"כולם יודעים שפה מתחילים הבחירות ומי שמצליח כאן הוא גם יצליח להגיע למקומות הראשונים של הפירמידה בסוף הדרך, אנחנו התחנה הראשונה אבל גם החשובה,.

הרב לוי קרינסקי מתגורר בעיר מזה עשרים שנה: "מה שמדהים פה ואולי אפילו עצוב, זה שמרבית האוכלוסיה כאן לא יודעת איפה זה ישראל על המפה, הם גם לא היו אף פעם בישראל".

ישעיהו ארצי, ישראלי לשעבר וד"ר למחשבים שמתגורר במנצ'סטר אומר כי, "כאן המתמודדים השונים אינם מתייחסים ליהודים, אולי בגלל מספרם הזעום באופן יחסי, היהודים פה מתלבטים והם יצטרכו להחליט אם להצביע לגב' קלינטון או לסנדרס שהוא יהודי אך במצע שלו מתעלם לחלוטין מישראל והמזרח התיכון.

"סנדרס מסתיר את יהדותו ומתמקד בעיקר בענינים הפנימיים", אומר ארצי וממשיך: "בכל מערכת בחירות אני משתתף בכמה שיותר כינוסי בחירות של כל המועמדים, ואני תמיד משחיל שאלות בענין ישראל. שאלתי את מרקו רוביו, אחד המועמדים מה הוא מתכוון לעשות עם ההסכם עם איראן, תשובתו היתה, "אני אקרע אותו לגזרים".
ארהב בורו פארק אנטישמיות דוד גרינפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד