י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסדר הטיעון נדחה: אהוד אולמרט ירצה חודש נוסף בכלא

בית משפט השלום בירושלים ביטל חלקית הסדר טיעון בין הפרקליטות לראש הממשלה לשעבר, וקבע כי ירצה עונש של שלושים יום בכלא, בנוסף לעונשו בפרשת הולילנד: "הסדר הטיעון אינו סביר" • בעוד 5 ימים ייכנס אולמרט לשערי הכלא

צילום: דודי ועקנין, פלאש90
צילום: דודי ועקנין, פלאש90

העונש הוחמר: היום (ד') קבע בית המשפט כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ירצה חודש נוסף בכלא.

בהסדר טיעון שחתם עם הפרקליטות, הודה אולמרט בביצוע העבירה. תמורת זאת, לפי ההסכם הסתפקה התביעה בכך שיושת עליו עונש של שישה חודשי מאסר, שירצה בחופף לעונשו בתיק הולילנד.

במסגרת הסדר הטיעון, הודה אולמרט בביצוע העבירה וכי ניסה לשבש הליכי חקירה מול מנהלת לשכתו לשעבר שולה זקן.

אך בית משפט השלום בירושלים שינה את הסדר הטיעון וגזר על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט חודש נוסף בפועל בגין שיבוש הליכי חקירה.

נשיא בית המשפט אביטל חן ביקר את ההסדר ואמר כי "מתקשה אני לקבל את ההסדר לפיו אדם שחטא בשתי עבירות שיבוש חמורות מאוד לא יירצה עונש מאסר במצטבר. האיזון שהוצג אינו סביר באופן קיצוני בבקשתו לחפוף את תקופת המאסר".

עוד הוסיף השופט: "הנאשם עבר שתי עבירות של שיבוש מהלכי משפט. בין הצדדים הושג הסדר טיעון לפיו הנאשם יירצה עונש מאסר של שישה חודשים בחופף. בית המשפט צריך לבחון האם ההסדר לוקה בחוסר סבירות קיצוני. הפסיקה מהזמן האחרון, קובעת כי חפיפת עונשים בעבירות נפרדות אינה מתיישבת בעבירות הלימה וכי קיים צורך בהנקמה משכנעת כדי לחפוף. לא הוצגה הנמקה משכנעת לפיה יש לחפוף את העונש".

כבר בדיון שהתקיים בשבוע שעבר, אמר חן, שאינו מחויב לקבל את הסדר הטיעון: "נטילת האחריות היא כדי להימנע ממאסר, אין כאן התנדבות גדולה", אמר.

אך התובעת קרן בר מנחם אמרה בבית המשפט כי "בבואנו לחתום הסדר טיעון עם הנאשם, נלקח בחשבון לחומרה המעמד של הנאשם, שממנו מצופה לנהוג אחרת, לנהל משפט נקי והגון ובכך הנאשם כשל. לו הראיות היו נחשפות מוקדם יותר ייתכן שמערכת השיקולים הייתה אחרת".
אהוד אולמרט בית משפט הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד