ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

החברה החילונית מתפרקת (ממכות)

לפי דו"ח מזעזע של משרד החינוך חלה עלייה באלימות בקרב הנוער החילוני • נתונים קשים על צריכת אלכוהול וסמים

אילוסטרציה. צילום: אורי לנץ
אילוסטרציה. צילום: אורי לנץ

מי דיבר על התפרקות? עלייה חדה בשנים האחרונות, באלימות בקרב הנוער החילוני, כך לפי דו"ח שפרסמה אתמול (ג') הרשות הארצית למדידה והערכה של משרד החינוך.

לפי הנתונים, בשנים תשע"ג-תשע"ה חלה עלייה של 3% במקרי אלימות קשה בכיתות ד'-ו', עלייה של 2% באלימות של תלמידים כלפי הצוות, ושיעורים דומים באלימות בין תלמידים בהסעות לבית הספר.

כמו כן, חלה עלייה חדה של 7% אחוז באלימות מילולית.

המחקר, שנערך מדי שנתיים, משקף תוצאות של שאלון שמילאו כ-26 אלף תלמידים בשנת הלימודים הקודמת, ונתוניו מוצגים בהשוואה לשנות הלימודים תשס"ט, תשע"א ותשע"ג.

לפי התוצאות, שיעורי התלמידים המדווחים שהיו קורבנות לאלימות מילולית בחודש שלפני מילוי השאלון, עומד על 38% במגזר היהודי, ועיקר הפגיעות מתרחשות בכיתות ז'-ט'. מדובר בעלייה בהשוואה לשנים קודמות, בעיקר בכיתות ז'- ט' (%7), אך גם בכיתות י'-י"א (%3).

כך גם, רבע מהתלמידים בכיתות ד-ו' דיווחו כי נפלו קורבן לאלימות מתונה מצד חבריהם בחודש האחרון. בסך הכל דיווחו 17% מתלמידי בתי הספר היהודיים שנפלו קרבן לאלימות מתונה בחודש שלפני מילוי השאלון.

ומה באשר לאלימות קשה?

7% מתלמידי בתי הספר היהודיים נפלו קרבן לאלימות קשה. במגזר הערבי הנתונים חמורים יותר, ועומדים על 15%. בשנתיים האחרונות חלה עלייה במספר מקרי האלימות הקשה בקרב תלמידי ד'-ו' בשיעור של 3%.

עד שבודקים את מצבה של החברה החרדית, ראוי לבדוק מה המצב אצל הנוער החילוני, במקום להתענג מאורה של תורה מעדיפים אלה לחתמכר לסמים קלים וקשים. שיעור התלמידים המדווחים כי עישנו סמים קלים, 3% בכיתות ז'-ט' ו-7% בכיתות י'-י"א.

שיעור התלמידים המדווחים כי נטלו סמים קשים, בכיתות ז'-ט' ובכיתות י'-י"א, עומד על 2% ו%-3. כשליש דיוחו על צריכת אלכהול עד כדי שכרות. יש להניח שהאחוז - שאינו מדווח - גבוה אף יותר.
אלימות סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד