י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שרף סידור רפורמי בכותל: "ראיתי כתוב 'אלוקי שרה' והזדעזעתי"

מתפלל בכותל המערבי שהופרע בשל שירת 'נשות הכותל', שרף סידור רפורמי והתעמת עם כוחות המשטרה שניסו לפנותו בכח • בראיון ל'בחדרי' הוא מספר: "הן הפריעו לכולנו להתפלל - פתחתי את הסדור שלהן ומה שראיתי זעזע אותי"

שרף סידור רפורמי בכותל: "ראיתי כתוב 'אלוקי שרה' והזדעזעתי"
קובי הר צבי

כמידי ראש חודש מגיעים 'נשות הכותל' אל רחבת הכותל ומעוררים פרובוקציה. הבוקר (ד') התפתח עימות כאשר איתמר גדסי, אברך חרדי, שרף סידור רפורמי של נשות הכותל. המשטרה ניסתה לפנותו מהמקום, אך בסופו של דבר הוא נשאר בכותל במעקב משטרתי צמוד.

בראיון לב'חדרי חרדים' הוא מספר: "הגענו מניין אנשים להתפלל תפילת שחרית ברחבת הכותל, בסמוך אלינו הגיעו 'נשות הכותל' והחלו לעורר פרובוקציה, תוך שהם שרים ומתפללים בקול.

"זה היה הזוי, לא היה ניתן להתפלל תפילת שמונה עשרה בכוונה, הם לא הפסיקו לרקוד ולשיר. ביקשתי מהן שיפסיקו והן לא התייחסו, אמרתי להן שזה מפריע לנו להתפלל ושיפסיקו, והן בשלהן".

"בסיום התפילה הגיע לידי הסידור הטמא והכפרני שלהן, התחלתי לדפדף בו. הסידור הכיל אלוקות חדשה כמו "אלוקי שרה, אלוקי רבקה, אלוקי רחל". הזדעזעתי ושרפתי את הסידור. הכל כתוב שם נגד גברים והכל שם זה 'שליחת ציבור'. בהלל הם הוסיפו דברים הזויים כמו 'משנכנס אדר מרבים בשמחה'.

"לא שרפתי את הסידור ליד הכותל אלא ליד הברזיות, והשרותים. אבל איך ששרפנו את הסידור הגיעה משטרה בבהילות, הכוחות התנפלו עלי וניסו לפנות אותי מהמקום בכוח.

"עשרות חרדים הגיעו סביבי ותמכו במעשי, ואז החל להתפתח עימות ביני לבין השוטרים, בעוד אני דורש לשתות קפה ולהישאר, הם דרשו שאעזוב את המקום. אמרתי להם: 'לעזוב? זה הכותל של כל עם ישראל, כמו שאתם מאפשרים לנשות הכותל לעורר פרובוקציה גם לי מותר לשרוף סידור כפירה'.

"לבסוף הם נכנעו והתלוו אלי לכל הפעילות, כאילו אני אדם מסוכן. עד שסיימתי ויצאתי לדרכי".

לסיום הוא אומר: "אבסורד הוא ששוטרים חרדים עוצרים אותי, להם לא איכפת מהכותל? כששרנו 'והבדילנו מן התועים' השוטרים אמרו לי ולחברי שאני מפריע לנשות הכותל. זה הזוי, לאן הגענו?. יותר מכך, היה איזה חרדי שאמר לי: 'עזוב אותן. תן להן זה יעבור, לאן הגענו?".

ממשטרת ירושלים נמסר ל'בחדרי' כי "האדם שרף חוברת שלמפרע התברר כסוג של סידור תפילה, שוטרים תשאלו אותו ומנעו ממנו להמשיך ולהפר את הסדר".
כותל המערבי סידור רפורמי משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד