י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הראשון לציון נגד הפשרה בכותל: "מה שנאמר בשם הגדולים - צריך עיון"

סערת הכותל הרפורמי: הראשון לציון הרב עמאר תוקף בחריפות את הסדר הפשרה בכותל המערבי, שאושר "על ידי שני גדולים" • ומדוע לא שוחח על כך עם שר הדתות אזולאי?

הגרש"מ עמאר, צילום: קובי הר צבי
הגרש"מ עמאר, צילום: קובי הר צבי

הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, התייחס בראיון הבוקר (ד') לקול חי לשורת נושאים, ביניהם לנושא הפשרה עם הרפורמים בכותל המערבי, ואמר במהלך דבריו כי - "מה שאומרים בשם הגדולים צריך עיון, ואני לא ארחיב את הדיבור בזה".

הרב עמאר אמר כי "הרב רבינוביץ סיפר לי שהתייעצו עם שני גדולים, הגדולים האלו אני לא יודע אם הם במצב היום ששייך... אולי הם בגילאים כאלו שאני לא יודע. מן הראוי היה להרחיב את היריעה ולשמוע עוד דעות", הציטוטים מובאים באתר קול חי.

"יש כאן בעיה חמורה שאני לא מוצא לה מרגוע לנפשי", הוסיף הרב בכאב, "זו פעם ראשונה שממשלת ישראל נותנת הכרה ונותנת יד לתנועה של הרשעים האלו שעוקרים ועוכרים את עם ישראל, זו פעם ראשונה. הם מחתנים יהודים, "רב" יחד עם כומר, ועושים את כל התועבות שבתורה, מה להם ולמקוואות לגיור? הן יודעים מה זה גיור? הם משחיתים עומקים בכרם בית ישראל וכעת רוצים את הכותל. היו לנו הישגים מסוימים אבל מבחינת ממשלה, לא היה כדבר הרע הזה".

הרב הוסיף ואמר - "כעת נתנו להם הכרה כפולה, נתנו להם מקום שזה שלהם שיעשו בו כרצונו, אפילו אם תרצה לומר שלא הייתה ברירה, יכול להיות שהיה עדיף ההכרה של בית משפט ולא הכרה של הממשלה".

לשאלה האם הרב נפגש עם גורמים פוליטיים לדון בנושא אמר הראשון לציון כי "דיברתי עם כמה מהשרים ואני לא רואה שיש מי שירים את זה, כי זה דבר חמור מאוד ועל זה לא מצאתי תשובה. בעבר היה לי הרבה מו"מ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על עניני הרפורמים, עניני גירות, הוא יותר מידי מפחד מהם, הוא אמר לי שיש להם הרבה כוח". הרב עמאר הוסיף כי "מסיבות שהזמן גרמא לא ראיתי שפגישה עם שר הדתות אזולאי תהיה לתועלת, אז דיברתי עם שרים אחרים".
הרב עמאר הראשון לציון הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד