כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עמוד פייסבוק נגד הפלג: "חילול השם"

ההפגנה באשדוד הביאה קבוצת חרדים להקים עמוד פייסבוק המתנער מפעולות "הפלג הירושלמי" • בפנים - ההסבר

העמוד המדובר
העמוד המדובר

יממה לאחר האירוע באשדוד בו הפכו תלמידי ישיבת גרודנא ניידת משטרה, הוקם ברשת החברתית עמוד תחת הכותרת "חילול ה' – מטילים כתם כבד על הציבור הנורמטיבי".

עמוד הפייסבוק החדש, הוקם לפני פחות מ-24 שעות ברשתות החברתיות, על ידי אנשים המבקשים להתנער ממעשיהם של אנשי הפלג הירושלמי, הגורמים, לטענת מקימי העמוד, לחילול השם.

העמוד הוקם בעקבות האירוע באשדוד, בו הפכו תלמידי ישיבת גרודנא המזוהים עם 'הפלג הירושלמי', ניידת משטרה צבאית שבאה לעצור בחור שלא התייצב בלשכת הגיוס. השוטרים הצבאיים הותקפו וחולצו על ידי ניידת משטרה שהגיעה לאזור. מיותר לציין כי האירוע זכה לסיקור תקשורתי נרחב בתחנות הרדיו הכלליות ובאתרי החדשות, תוך שהוא משחיר את כלל הציבור החרדי, שגם אם לא חשוד על אהבת הצבא, הרי שנמנע מביצוע מעשי אלימות כלפי אנשי הרשויות.

מקימי העמוד אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "הגיע הזמן להוציא את האנשים הללו, הנחזים לחרדים, אל מחוץ למחנה ולומר את האמת בחוצות: הם עושים חילול השם גמור והם אינם מייצגים את הציבור החרדי. עד עכשיו לא שמענו אף נציג ציבור שיוצא נגד האנשים הללו שמטילים כתם כבד על כלל הציבור החרדי הנורמטיבי".

מקימי העמוד, לדבריהם, יהודים שכואב להם חילול השם. "פייסבוק זו הדרך שלנו להביע מחאה שתגיע לא רק לתוך ציבור יראי השם אלא גם לציבור הכללי, שיידע ויבין שדרכינו לא דרכם, שהתורה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום וחס וחלילה, גם אם לא מסכימים על דברים שקורים במדינה, מכאן ועד אלימות הדרך רחוקה. כי בסופו של דבר כולנו פה יהודים ואין מקום לנהוג באלימות כלפי יהודים אחרים.

"זו לא דרך התורה, כך לא חינכו אותנו רבותינו ויש דרך להביע מחאה. אפשר לא להתייצב, אפשר לעשות הפגנות, אבל לא להרים יד על אף יהודי – והמטרה גם למנוע שפיכות דמים בעתיד, משום שפה היה רק נזק ברכוש אבל חוששים שזה עלול להגיע לשפיכות דמים והם גם אמרו זאת באחד מראיונות לתקשורת. פה אנחנו אומרים בפירוש שאין אנו מסכימים עם דרכם, שפועלים באלימות מתוך אצטלא דקדושה".
עמוד פייסבוק חרדים בפייסבוק הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד