כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בית המשפט הכריע נגד שרה נתניהו

מני נפתלי יקבל פיצוי של 170 אלף שקל ממשרד ראש הממשלה, כך קבע היום בית הדין לעבודה בירושלים

מני נפתלי, צילום: פלאש 90
מני נפתלי, צילום: פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל היום (ד') את תביעתו של מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, נגד מעון ראש הממשלה, בנימוק כי "התובע היה חשוף לתנאי העסקה פוגעניים". על-פי קביעת בית הדין, נפתלי זכאי לפיצוי של 170 אלף שקל.

עוד קבעה השופטת דיתה פרוז'ינין כי טענותיה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, כי אב הבית נהג ביחס גרוע לעובדים, לא זכו לביסוס ראייתי, ואף נכתב כי "יש להצטער על כך שגברת נתניהו בחרה להכפיש באופן חמור כל-כך עובדים לשעבר במעון ראש הממשלה, מבלי שנמצא לטענות אלה בסיס ראייתי מינימלי בחומר הראיות שהוצג".

כזכור, בתביעה שהגיש נפתלי ואשר זכתה להדים רבים הוא העלה שורה של טענות באשר ליחס שלו זכה בזמן שעבר בבית ראש הממשלה. התביעה כוללת טענות על העסקה פוגענית וקיפוח זכויות וכן תיאור של מסכת השפלות ואמירות גזעניות יומיומית לכאורה מצד אשת רה"מ.

בתצהיר שצירף לתביעה, פירט נפתלי, כי שרה נתניהו כפתה לכאורה על העובדים כללים נוקשים כדי לשמור על היגיינה אישית, ודרשה מהם להחליף בגדים שלוש פעמים במהלך יום עבודה. לטענתו, העובדים התבקשו לשטוף את גופם לפני שנכנסו לחדרי השינה במעון, ונאלצו להישמע לכאורה לגחמות שונות של רעיית רה"מ, כמו אריזת הביצים במקרר בשקיות נפרדת לכל ביצה. "הדברים שמסרתי בתצהיר היו דוגמאות קטנות מאוד לדברים שהתרחשו בבית רה"מ", אמר היום נפתלי. "לא רציתי לפגוע בראש הממשלה ובליכוד".

עוד טען נפתלי, בין היתר, כי שרה נתניהו לא הסכימה לעתים לאכול מזון שהכינה המבשלת בבית רה"מ, משום שהוא לא היה טעים לדעתה. "לזכותה ייאמר", הבהיר נפתלי, "שלא היו זורקים אוכל במעון. עוגות היו עומדות שבועות ולא היו זורקים אותן".

נפתלי ציין כי אחרים היו אוכלים מהמזון הזה, "לדוגמה יוסי כהן", בא-כוחה של שרה נתניהו, שנכח באולם. נפתלי גם שרבב במהלך עדותו טענה, לפיה הוא נדרש לעתים "לקנות חומוס גרגרים לראש הממשלה מוקדם בבוקר".

"כשהגעתי למעון ראש הממשלה גיליתי ששרה נתניהו שותה כמות מטורפת של אלכוהול. נחרדתי לראות כמה שהיא שותה - שלושה בקבוקי שמפניה ביום", הוא הוסיף ואמר.

נפתלי, ששימש כמאבטח האישי של שרה נתניהו וילדיה, ובהמשך הפך לאב הבית בבית רה"מ, התפטר מעבודתו לפני כשנתיים, והגיש בתחילת החודש את תביעתו על תנאי העסקתו ובגין הבטחה שניתנה לו לכאורה לתפקיד המשך במשרד ראש הממשלה.

ממשפחת נתניהו טענו כי נפתלי מכפיש, משקר ומשמיץ את שרה נתניהו כדי לסחוט כספים שלא מגיעים לו. "מני נפתלי מנצל את העובדה שאי-אפשר לתבוע אותו על דברי דיבה ולשון הרע הנאמרים מעל דוכן העדים, והוא ממשיך במסע ההשחרה של הגברת נתניהו - והכול במטרה להוציא מהמדינה כספים שלא כדין ולפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו", מסרה המשפחה אחרי עדותו של נפתלי.

לדבריה, "הציבור הישראלי כבר הביע שאט-נפש מהתנהלות בוטה, אלימה ובלתי מוסרית זו. לאחר שהאמת תתברר בבית הדין לעבודה - יתגלו כל טענותיו של מני נפתלי כעורבא פרח".

כאמור, בית המשפט דחה היום את טענות שרה נתניהו, קיבל את טענות מני נפתלי וקבע לו פיצוי שישולם על ידי משרד ראש הממשלה.

תגובת משפחת נתניהו:
התמונה המצטיירת בפסק הדין רחוקה מן המציאות במעון ראש הממשלה.

מצערת העובדה, שאף שבית הדין דחה כ-90 אחוז מהתביעות הכספיות של מני נפתלי, בית הדין בחר להקדיש חלק ניכר מהחלטתו לגברת נתניהו - שכלל לא הייתה צד במשפט.

נפתלי לא תבע את גברת נתניהו, אלא את מדינת ישראל, ואגב כך השמיץ והכפיש את רעיית ראש הממשלה. אך כיוון שהגברת נתניהו לא הייתה צד למשפט, היא לא הייתה יכולה להביא עדים שמבססים את דבריה ומוכיחים את אמיתותם.

עובדים רבים במעון ראש הממשלה, ובהם מנהלי הבית בשנים האחרונות אמנון זכאי ועידן אלעד, מעידים על יחס מצויין, חם ואנושי שהם מקבלים מרעיית ראש הממשלה, וכי מעולם לא נתקלו בהרמת קול או ביחס מעליב. ״יחסיי עם שרה נתניהו הם כמו אמא ובן. היא מתייחסת אלי כמו אל בן״, אמר היום אחד מהם. ״יש לי המון כבוד והערכה ואהבה אליה״.

לצערנו הרב, כל אלה אינם נמצאים בפסק הדין.
מני נפתלי שרה נתניהו ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד