ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

שנה ללא 'מעדני השולחן' • רבי לוי רבינוביץ זצ"ל

כנס חיזוק לזכרו של "החפץ חיים של ירושלים" ייערך הערב, מיד לאחר העליה לקברו בחלקת פרושים בהר המנוחות, בראשות גדולי תלמידיו

שנה ללא 'מעדני השולחן' • רבי לוי רבינוביץ זצ"ל

הערב, יום רביעי אור לב' אדר, תמלא שנה להסלקותו לגנזי מרומים של אחד משרידי דור דעה מחשובי פוסקי דורנו - הגאון הצדיק רבי לוי הכהן רבינוביץ זצ"ל, שזכה להאיר את עיניהם של ישראל בספריו החשובים "מעדני השולחן".

הספר אש משמש כמעין משנה ברורה על שו"ע יורה דעה, התקבל אצל אלפי לומדי הוראה והלכה בכל תפוצות ישראל. בראשם מרנן גדולי ישראל מכל החוגים והעדות שבאו בהסכמותיהם על ספריו.

עד כה יצאו לאור חמישה חלקים ועדין נשארו עוד כרכים רבים שהשאיר אחריו בכתבים, וכן תשובות רבות בהלכה וחידושים באגדה שעדין בכתבים.

הגה"צ רבי לוי רבינוביץ זצ"ל היה מדמויות ההוד של ירושלים של מעלה, רבים אף כינוהו "החפץ חיים של ירושלים", זכה להיות תל תלפיות לרבים שבאו לשמוע ממנו דברי חיזוק ועצות להתחזק בלימוד תורה, הוראה, הלכה ועבודת השם. המוני בית ישראל הגיעו להתברך מפה קודשו והיה מקבלם בסבלנות ובמאור פנים, זכה לקדש פיו ולשונו ורבים נושעו מברכותיו.

היה מעורר בקביעות לקבוע לימוד בספר ה"חפץ חיים" כדי להנצל מדבורי לשון הרע, וכן לקבוע לימוד בספרי הלכה כדי שלא להכשל בדבר הלכה, עוד היה מעודד לחזור ולשנן בדבר תורה בעל פה, כגון משניות וכו , כדי שיוכלו ללמוד גם כשלא נמצאים ליד ספרים או בדרכים.

היום בערב בשעה 7:00 יעלו בני משפחתו ותלמידיו לציונו הקדוש בהר המנוחות, חלקת פרושים שבהר תמיר, לתפילת רבים. לאחריה בשעה 8:30 כנס התחזקות לזכרו הטהור באולם "חינוך" בשכונת בית ישראל בירושלים.











הרב לוי רבינוביץ מעדני השולחן יום השנה הר המנוחות ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד