כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סגן שר הביטחון בן דהן ל'בחדרי חרדים': "החרדים צריכים לגנות את התקיפה"

המחאה האלימה נגד שוטרי המשטרה הצבאית שבאו לעצור בחורי ישיבה שלא התייצבו באשדוד, ממשיכה להכות גלים • סגן שר הביטחון אלי בן דהן מגנה את התקיפה, ואומר כי "אין זו דרכם של בני תורה" • צפו בדבריו בראיון וידאו

הרב אלי בן דהן, צילום: פלאש90
הרב אלי בן דהן, צילום: פלאש90

סערת המחאה האלימה נגד המשטרה הצבאית באשדוד בעת הניסיון לעצור עריק - סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מגנה בחריפות את תקיפת המשטרה הצבאית באשדוד והפיכת הרכב הצבאי, ואומר כי "זאת לא התנהגות של בני תורה". בן דהן קורא לחברי הכנסת החרדים לגנות את ההתנהגות.



לדברי סגן השר בן דהן ל'בחדרי חרדים', "זו התנהגות מבישה לא מכבדת, מה שכואב לי זה שבני תורה לא מתנהגים כך. אני לא יודע מאיפה בחורי ישיבות, או כל מי שהיה שם שנהג כך, למד התנהגות כזו. בוודאי זאת לא התנהגות של בני תורה".

בן דהן קרא לחברי הכנסת החרדים להתערב, ואמר - "אני מצפה שגם חברי הכנסת מן המפלגות החרדיות יביעו את עמדתם בעניין, ויביעו את מחאתם. אסור לתת יד להתנהגות כזאת. כולנו מחונכים למצוות שבין אדם לחברו, אי אפשר להסכים לזה גם במקרה במציאות כזאת. צריך למחות נגד זה וצריך לקרוא לציבור לא לפגוע ברכוש של הזולת, ובוודאי לא ברכוש של הציבור".

מוקדם יותר היום שוחחו ב"מאקו" עם כמה מהשוטרים שהיו במקום, שסיפור על ההפגנה מנקודת מבטם. שוטר המשטרה הצבאית, מספר: "אחד נשאר לשמור למטה על הניידת והשאר עלו למעלה כדי לעצור את המשתמט. עכשיו אני יודע שכבר בזמן שדפקנו על הדלת, הם הבינו מי אנחנו והריצו הודעות בקבוצות הוואטסאפ, אבל למעלה לא ידענו את זה. פתאום שמענו צעקות, אפילו שירים, המון אנשים שמדברים יחד.

"היה אחד שהסתכל עלינו, אני ממש זוכר את הפרצוף שלו, והוא צועק, 'ציידים ציידים, הם באו לצוד שומרי תורה'. אתה עומד מול דבר כזה, ולא יודע מה לעשות. אתה רואה אנשים שאשכרה רוצים להרוג אותך, שנאה שאפילו אין בשטחים, ומילים שאני לא רוצה אפילו לחזור עליהן.

"היה שלב שהרגשתי בו מנותק לגמרי, כאילו 'חור שחור'. אני זוכר שזרקו עלינו כל מיני חפצים ואבנים, ופתאום הרכב היה הפוך. אז הבנתי שיש מצב שלא נצא משם בחיים. ממש חשבתי ככה, והתביישתי בזה".

"זרקו עלינו הכל", מספר שוטר מתחנת אשדוד שהגיע כדי לחלץ את החיילים הנצורים. "אני לא זוכר פחד כזה, אפילו מהרקטות שנפלו פה בצוק איתן. הם זרקו עלינו דברים כדי לפגוע, בקטע רע, הכי רע שיכול להיות. העיניים כאילו יצאו להם מהחורים מרוב שהם היו באטרף ובשנאה. אני לא מבין איך לא נפגעו שם שוטרים, אתה רואה שהם כיוונו ורצו לפצוע, לדעתי אפילו להרוג".
אלי בן דהן ההפגנה באשדוד הפלג הירושלמי סגן שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד