ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

דירוג: אלה האתרים הכי פופולריים בישראל

SimilarWeb: עלי אקספרס מביס את אמזון; וואטסאפ - האפליקציה המובילה • אתר Panet, הפונה לקהילה הערבית-ישראלית, התברג במקום גבוה במובייל ובאפליקציות

צילום: pixabay
צילום: pixabay

חדשות, חברה ושופינג - השילוש החביב על ישראלים - בא לידי ביטוי בהרגלי הגלישה והכניסה לאתרים ולאפליקציות. רק ברבעון האחרון של 2015 נכנסו הישראלים 380 מיליון פעם לגוגל ו-239 מיליון פעם לפייסבוק - כך עולה מנתוני חברת SimilarWeb, המנתחת ומעניקה מידע לאתרים על העדפות גולשים ועל אסטרטגיית השיווק של המתחרים.

באמצעות פלטפורמה שפיתחה, ערכה החברה ניתוח של האתרים והאפליקציות החביבים ביותר על הישראלים. בנוסף להרגלי הגלישה שלנו, הנתונים מלמדים גם על האתגר העומד בפני אתרים ורשתות שיווק.

"בסך-הכול, בכל הנוגע לעשירייה הפותחת של האתרים והאפליקציות, ישראל דומה לעולם", אומר משה אלקסנברג, מנהל תובנות דיגטליות ותוכן ב-SimilarWeb. "יש הבדלים קטנים כמו הפופולריות הגבוהה יותר של אתר סנאפצ'ט בחו"ל, או השימוש בוואטסאפ, שבארה"ב נמוך בהרבה. אבל בכל מדינה תמיד רואים את גוגל, פייסבוק ויו-טיוב, ואז את ערוצי החדשות המקומיים ואחריהם את אתרי השופינג".

שני אתרים יוצאי דופן בצמרת הם OK.ru, רשת חברתית לקהל דובר הרוסית, ו-Panet, אתר תוכן הפונה לקהילה הערבית-ישראלית.

"נתון מעניין נוסף הוא ש-Panet מופיע במקום גבוה במובייל ובאפליקציות, ולא במחשבים שולחניים", אומר אלקסנברג. "שמתי לב שבהרבה מקומות בעולם, מיעוטים משתמשים הרבה יותר במובייל. בקרב ההיספנים בארה"ב, למשל, 80% משתמשים במובייל".

אפליקציה מפתיעה שנכנסה לעשירייה היא Clean Master, שמפנה שטח אחסון פעיל וזיכרון.

הדירוג נעשה לפי מספר כניסות לאתרים במחשבים השולחניים ובמובייל ברבעון האחרון של 2015, ודירוג האפליקציות נעשה לפי שילוב של מספר ההתקנות והאם הן נמצאות בשימוש. כך, ביקור בכמה כתבות באתר חדשות או כמה כניסות ביום באפליקציה ייספרו פעם אחת.

אמנם הכניסה לאתרים ישראליים נמוכה משמעותית מהכניסה לאתרים בינלאומיים, אולם ynet, וואלה ומאקו הם אתרי החדשות המובילים ורושמים עשרות מיליוני כניסות ברבעון כל אחד. בגלישה במובייל נכנס אתר Panet למקום השלישי ודחק את וואלה למקום הרביעי, ואתר הפורומים FxP נכנס למקום השביעי.

"אלה אתרי החדשות המקובלים", אומר אלקסנברג. "מה שכן, בחו"ל, אתר MSN, שהוא אגרגטור של חדשות וברירת המחדל כדף הבית של מיקרוסופט, נמצא במקום גבוה יותר. ברוב המדינות באירופה הוא אפילו במקומות הראשונים".

- למה יש הבדלים בין כניסות במובייל לכניסות לאפליקציות?

"לא לכל אתר יש אפליקציה, ולא תמיד היא טובה מספיק. ההבדלים נובעים מנוחות וממידת ההשקעה באפליקציה. אחד הדברים שבדקנו ושקללנו זה האם בכלל יש אפליקציה, ובאיזו תדירות נכנסים דרכה".

שופרסל בולטת באפליקציות
הבדל מפתיע עולה מהגלישה באתרי קניות. בעוד שבמחשב השולחני ובמובייל שלוש המובילות הן עלי אקספרס, eBay ואמזון, במקום השלישי באפליקציות נמצאת שופרסל. "כנראה יש להם אפליקציה טובה", מנמק אלקסנברג. "מעניין שיינות ביתן הגיעו רק למקום עשירי. זה מראה שאין להם ממש מתחרים, ושהם באמת משקיעים בקהל".

את הבולטות של עלי אקספרס מסביר אלקסנברג בכך ש"יש להם אסטרטגיית חדירה שונה מזו של eBay או אמזון. הם מעלים את המודעות באמצעות פרסום באתרים, שהוא מטורגט יותר".

- אז למה בישראל זה מצליח?

"זה פרסום יקר יחסית, ובישראל זה יותר משתלם מאשר במדינה גדולה כמו ארה"ב, שבה החדירה לוקחת זמן, אבל הם מתחילים לצבור פופולריות".

נתוני הגלישה של הישראלים הרוכשים במחשב ובמובייל אינם ייחודיים, הוא אומר. "במדינות רבות רואים את התחרות בין אמזון, עלי אקספרס ו- eBay. כאמור, עלי אקספרס מטרגטים טוב יותר את הקהל. אני יודע להעיד עליי ועל חבריי שאנחנו מעדיפים אותם כי הם פשוט זולים יותר. אבל המקום הנוסף היחיד שבו הם מגיעים למקום הראשון הוא רוסיה. עלי באבא היא במקור אתר שמוכר בסיטונאות, B2B, ולכן המחירים בו זולים יותר בדרך-כלל לעומת עלי אקספרס, ואפילו הוא עבר את אמזון".

נתון מפתיע נוסף הוא העובדה שבעשירייה הראשונה הופיעו שתי חנויות מחשבים. לדברי אלקסנברג, בחו"ל בדרך-כלל יש חנות אחת ששולטת בשוק, וכך גם לגבי אפליקציות לקניית מזון.




Panet SimilarWeb אפליקציות WhatsApp (וואטסאפ) Aliexpress

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד