י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גפני רתח: "צבע אחד, מין אחד, גזע אחד"

נאום סוער במליאה, במהלך דיון בנושא 'שתי מדינות לשני עמים', על אפליית החרדים בנבחרת הדירקטורים • צפו

גפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: זינדל פלאש 90

בדיון סוער שנערך הערב (ד) במליאת הכנסת, לאחר שנאספו 40 חתימות שחייבו את השתתפות ראש הממשלה, ואשר עסק בנושא "שתי מדינות לשני עמים" - תקף יו"ר ועדת הכפסים ח"כ משה גפני את נבחרת הדירקטורים שנבחרה בקדנציה הקודמת בכהונת שר האוצר יאיר לפיד.

גפני הקריא במליאה לראש הממשלה הודעת אס.אם.אס שקיבל מאישה חרדית, לאחר שניסתה ללא הצלחה להתקבל לנבחרת הדירקטורים - למרות הכישורים שלה. גפני גם קרא לראש הממשלה שלא להיכנע לקיצוניות ולנהל מו"מ אחראי ושקול.

"אני בעד קידום התהליך המדיני, אדוני ראש הממשלה, אני איתך בקואליציה, אני רוצה לבקש ממך, אל תתפתה לסיסמאות של הקיצוניים, תנהל במתינות את המדיניות, באופן מתון. יש בעיה, אתה לא יכול לריב עם ארה"ב או אירופה, תתנהג כמו שאתה מתנהג, אל תלך לא לקיצוניות הזאת ולא לקיצוניות אחרת, מכיוון שנאמר כאן קודם שתי מדינות לשני עמים, אני לא מקבל את הסיסמה ואני אומר שצריך לנהל מו"מ זהיר", פתח גפני.



כאן עבר גפני להתקפה נגד נבחרת הדירקטורים: "מכיוון שדובר על שתי מדינות לשני עמים, אני רוצה להגיד לך ראש הממשלה, בממשלה הקודמת כשיאיר לפיד היה שר אוצר עשו נבחרת דירקטורים ושמו שם מדינה אחת, אני לא רוצה להגדיר את ההגדרות האלו, מדינה אחת לאותם נבחרים שמצייגים חלק קטן מהאוכלוסיה, ונבחרת גדולה דגולה שמייצגת את כל המגזרים שנראית כמו עם אחר".

"אני רוצה להקריא לך אדוני ראש הממשלה הודעה שקיבלתי מאישה חרדית שכתבה ש'לפני שנתיים ניסיתי להיכנס, ולמרות כל הניסיון בעברה בחברות ממשלתיות וכסמנכ"לית כספים בחברה שמגייסת מעל חצי מיליארד שקל בשנה - לא הצלחתי לעבור את הרף, וגם שמעתי על כך מנשים נוספות שעובדות איתי וגם הן בעלות ניסיון ולא עברו את הרף'. אין אישה חרדית אחת בנבחרת הדירקטורים שנעשתה בקדנציה הקודמת, אני הצטרפתי לקואליציה הזאת כדי לשנות את מה שעשתה הממשלה הקודמת, לא יהיו פה שתי מדינות לשני עמים. אנחנו עם אחד, מדינה אחת. בנבחרת הדירקטורים צריכים להיות אתיופים, חרדים, ספרדים, אשכנזים, לא יכול להיות צבע אחד, מין אחד, גזע אחד - ובעיקר בלי כיפה".
נבחרת הדירקטורים משה גפני שתי מדינות לשני עמים מליאת הכנסת אישה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד