כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

נתניהו: "בוקר טוב מפלגת העבודה"

ראש הממשלה נאם במליאה בנושא 'שתי מדינות לשני עמים', ועקץ את הרצוג על החלטת ועידת מפלגת העבודה השבוע

נתניהו. צילום: מאיר וקנין פלאש90
נתניהו. צילום: מאיר וקנין פלאש90

דיון סוער נערך הערב (ד) במליאת הכנסת בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת דיון 40 החתימות שיזמה האופוזיציה בנושא שתי מדינות לשני עמים.

נתניהו התייחס להחלטת ועידת מפלגת העבודה לדחות כעת את ההצעה לשתי מדינות לשני עמים ואמר: "בוקר טוב בוז'י, אני שמח שהתעוררת, בוקר טוב מפלגת העבודה, ברוכים הבאים למזרח התיכון. השעון המעורר צלצל ואולי סוף סוף אתם מתחילים להבין איפה אנחנו חיים".

ראש הממשלה נתניהו פתח את דבריו בתחילה בסקירת מצב: "לפני שנה הבהרתי שמול השינויים הכבירים שמתחוללים באזורנו, כשכל שטח שמתפנה נתפס על ידי כוחות קיצוניים, לא רק כאן, בכל המרחב, בואכה עיראק, סוריה, לוב ותימן, בכל מקום. אמרתי שבנסיבות הנוכחיות לא נראה שניתן ליישם את פתרון שתי המדינות לשני העמים. אתם בוודאי תופתעו לדעת או להיזכר שגם אז התנפלתם עליי בשצף קצף, והנה, בתחילת השבוע, ביום ראשון - נפל דבר. חברי תנועת מפלגת העבודה קבעו שלא ניתן לממש את הסדר שתי המדינות לשני העמים במצב הנוכחי. זה נשמע לכם מוכר? בוקר טוב בוז'י, אני שמח שהתעוררת, בוקר טוב מפלגת העבודה".

נתניהו המשיך: "לא רק שלא הקדמתם לראות את הנולד, עכשיו אתם, איך אומר זאת? האחרונים לזהות את המציאות. אז נכון, נאמר כאן בצדק, מוטב מאוחר מאשר אף פעם, אבל איך אפשר לסמוך על שיקול הדעת שלכם להתמודד עם האיומים סביבנו כשאתם מבינים מה קורה פה רק באיחור של שנים. קודם תקפתם אותי ועכשיו אתם מאמצים את מה שטענתי. לפני שנה אמרת בוז'י, ציטוט: 'אני וציפי נבהיר לערבים שהמשחק החד צדדי נגמר', ועכשיו קבעתם שדווקא כן צריך צעדים חד צדדיים? אז אני מציע לכם, תחליטו כבר מה אתם רוצים, אבל למען השם, נסו לדבוק בזה לפחות שבוע אחד. זה חשוב.

"חברי הכנסת, ראיית העולם שלי עקבית. אינני מעוניין במדינה דו לאומית. אני לא רוצה להפוך למעלה ממיליון וחצי פלסטינים לאזרחי ישראל. באותה מידה אני יודע שבמצב הנוכחי שטחי יהודה ושומרון יהפכו פשוט לפי כל תוכנית של התפנות יהפכו לעוד בסיס של הטרור הפלסטיני והאיסלאמי ששואף להשמיד את מדינת ישראל. ולכן אני ממשיך לעמוד בתוקף על אותם שני עקרונות יסוד - הכרה ופירוז".

הרצוג לנתניהו: המאזן שלך דל ורע מאד
יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נשא אף הוא נאום וטען כי מלאו שבע שנים מאז בחירתו המחודשת של נתניהו ו"המאזן דל ורע מאד". הרצוג תקף בחריפות את ראש הממשלה ואמר "הבטחת שאתה 'מר ביטחון' חזק מול הטרור, הבטחת שתחסל את החמאס, הבטחת הרים והבטחת גבעות. מה מזה קיימת? – כלום. אפס. אנו בעיצומה של אינתיפאדה שלישית עם עשרות הרוגים ומאות פצועים. התרעתי על זה גם כאן בפניכם חברות וחברי הכנסת שוב ושוב. אבל אדוני ראש הממשלה, אתה לא זז. אתה משותק מפחד. אתה לא יוזם. אתה רק משחק על זמן. והזמן פועל לרעתנו".

עוד אמר הרצוג בנאומו כי הוא "יודע שהימין העמוק לא מסכים איתי. הימין העמוק חושב שדווקא סיפוח השטחים על תושביהם הפלסטיניים הוא הפיתרון. מי הפריע לכם לעשות את זה? הקמתם ממשלה על טהרת הימין! מי הפריע לכם להגשים את חזונכם? ממה אתם פוחדים? ביבי בנט, אריאל, סמוטריץ, אלקין, לוין, חוטובלי, מה אתם, חנונים? ספחו את השטחים! ונראה אז מה יהיה".

הרצוג הוסיף כי "לנו יש חזון אחר. וכמה שתנסו להרוג אותו זה לא יעזור לכם. חזון שתי המדינות לא מת, אבל הוא לא יקרה מחר. בוודאי ובוודאי כל עוד אתה, מר נתניהו ואבו מאזן, פוחדים לזוז. לכן אני קובע כי מה שאפשר להשיג היום הוא ביטחון לאזרחי ישראל והפרדה ביננו לבין הפלסטינים במעשים ולא בדיבורים".

הרצוג התייחס לסיורו והצהרותיו של נתניהו אתמול בגדר הביטחון עם ירדן ואמר: "ואתמול, הפלא ופלא, אחרי שקראת את הסקרים, ערכת פתאום סיור לאורך תוואי הגדר בגבול ירדן והכרזת שתקיף את כל המדינה בגדרות. הקשבתי קשב רב לדבריך. בהתחלה חשבתי שאימצת את תכנית ההפרדה שלי. אבל מהר מאד התברר שזה בסך הכל עוד ספין שלך. בדיוק כמו נאום בר אילן. אומר משהו – וקורץ. יענו, אל תקחו אותי ברצינות.

"אתה לא מתכוון להיפרד מהפלסטינים, אולי נקיף את המדינה בגדרות, אבל הפלסטינים יישארו בתוכנו. אתה לא רוצה להיפרד מהפלסטינים. אתה פוחד מבנט ואלקין. לממשלה הנוכחית אין את האומץ ואין את הרצון להיפרד מהפלסטינים כמו שאני מציע בתכנית ההפרדה שלי. עם הממשלה הזאת הפלסטינים ימשיכו להיות בתוכנו".
בנימין נתניהו יצחק הרצוג מפלגת העבודה שתי מדינות דיון בכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד