י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לופוליאנסקי ירצה עונשו ב'בית הילד'

ראש העיר ירושלים לשעבר שהורשע בשוחד - יחל לרצות את חודשי עבודות השירות שנגזרו עליו בעוד כחודש

לופוליאנסקי. צילום: יוסי זליגר
לופוליאנסקי. צילום: יוסי זליגר

אורי לופוליאנסקי, מייסד ויו"ר אגודת יד שרה - ירצה את עבודות השירות ב'בית הילד אמית'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לופוליאנסקי יתייצב לריצוי עבודות השירות בעוד כחודש בתאריך ה' אדר ב', בבית הילד אמית בשכונת גילה בירושלים.

מקורביו של לופוליאנסקי אומרים ל'בחדרי' כי טרם ידוע להם היכן ומתי ירצה את עבודות השירות.

בית הילד אמי"ת, הינה פנימייה טיפולית-שיקומית לילדים בגילאי 5-14 בשכונת גילה בירושלים, משמש כבית חם, אוהב, תומך ומחנך ל-120 ילדים. בבית הילד מנהלים אורח חיים דתי, אך הם פתוחים גם לכאלו שאינם דתיים.


לופוליאנסקי בכותל לאחר שבית המשפט פסק כי לא ירצה מאסר בפועל

כזכור, בשנת 2010 החל הפרשה שהעיבה על חייו הציבוריים ומעשי החסד הגדולים - לופוליאנסקי נעצר בחשד לקבלת שוחד על מנת לקדם את פרויקט הבנייה הענק 'הולילנד'. בעת אישור הפרויקט ובנייתו כיהן לופוליאנסקי כיו"ר ועדת התכנון והבנייה וכראש העירייה.‏

לופוליאנסקי הורשע בקבלת שוחד בסך כולל של 2,579,357 ש"ח (ערך נוכחי כ-3.3 מיליון). מהלל צ'רני בסך 1.25 מיליון ש"ח, משמואל דכנר סך 785 אלף ש"ח לבניית בית הכנסת, 77,057 ש"ח עבור ארון קודש, 64,300 ש"ח עבור ריהוט בית הכנסת, 88 אלף ש"ח עבור אירוע בית השגריר, 255 אלף עבור רכישת כיסאות גלגלים ו-40 אלף ש"ח עבור ישיבת "תפילת רבים נחלת יאיר" אותה ניהל בנו.

לופוליאנסקי קיבל תרומה מעד המדינה שמואל דכנר בסך 785 אלף ש"ח לבניית בית כנסת במבנה יד שרה, לזכר הוריו. אך פנה לגרי"ש אלישיב זצ"ל כדי לודא שהדבר מותר להלכה. "תהיתי אם אני יכול להקים במבנה הארגון בית כנסת ואם ראוי הדבר", הוא הסביר, ופנה בשאלה לגרי"ש בעניין.

לדברי לופוליאנסקי, עד המדינה היה בן למשפחת אדמו"רים ורבנים, משפחה החיה בעולם תורה ותפילה ואמו נהרגה בשואה והוא רצה לעשות משהו לזכרה: "בן אדם ניצול שואה שבא ומספר אני רוצה לתת תרומה", אמר לופוליאנסקי, "הנה אני יכול לעשות עוד משהו לעילוי נשמת אבי, לעילוי נשמת אמי שנהרגה בשואה".

כך גם עד המדינה שמואל דכנר המנוח תיאר בבית המשפט כיצד רכש ארון קודש בסך 77,057 ש"ח לטובת בית הכנסת לבקשתו של לופוליאנסקי, אולם לופוליאנסקי הכחיש זאת. "אם היה מראה לי את ארון הקודש הייתי אומר לו שלא יביא כזה דבר.. משהו עם אריות או נמרים וכולי, וכל מיני חיות והייתה בעייה מבחינה הלכתית בעניין". גם שאלה זו הופנתה לגרי"ש. בסופו של דבר אישר כנראה הגרי"ש את בית הכנסת וארון הקודש המצויים כיום במבנה יד שרה בירושלים.

השופט דוד רוזן גזר עליו שש שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי, בנוסף הוא גם נקנס בחצי מיליון שקלים.‏ היות וכספי השוחד הועברו למוסדות "יד שרה" ולישיבת "תפילת רבים נחלת יאיר" לא הורה השופט על חילוט הכספים. "לא מדובר בפושע רגיל השקוע אך ורק בעולם הסיאוב והפשע. נהפוך הוא, ביקש לאורך כל חייו לתרום ולעשות לטובת הקהילה אליה השתייך ולטובת הציבור כולו", אמר השופט בטרם גזר את דינו.

"מדובר בנאשם שלא ביקש ליהנות דווקא ממטעמי החיים, ובוודאי לא להתפנק ולהנעים זמנו בחיים נוחים וראוותניים. עם זאת, גם משלא נטל כספי שוחד לכיסו, כספי השוחד שימשו להעצמתו והגדלת כוחו והשפעתו". יחד עם זאת, ציין כי לופליאנסקי "זכה לתפקידים ציבוריים נכבדים ורמים בשל פועלו בארגון "יד שרה". הצלחת מוסד חשוב ומרכזי זה הינה הצלחתו".

בסוף 2014 הסכימה המדינה להקל בעונשו בעקבות מצבו הרפואי ובשל העובדה שהכספים שקיבל הועברו לארגון הצדקה "יד שרה". בתום הערעור בשלהי 2015 החליט בית המשפט להקל בעונשו, לבטל את עונש המאסר בפועל ולהטיל עליו שש חודשי עבודות שירות בלבד.
אורי לופוליאנסקי יד שרה בית הילד עבודות שירות שמואל דכנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד