י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אושר בטרומית: חופשת אבהות

39 חברי כנסת תמכו ורק אחד התנגד, ותיקון חופשת אבהות לאחר לידה עבר במליאה בקריאה טרומית

אושר בטרומית: חופשת אבהות

ברוב של 39 חברי כנסת ומתנגד אחד - אושרה במליאת הכנסת, בקריאה טרומית, הצעת חוק עבודת נשים, או למעשה תיקון – חופשת אבהות, לשנת התשע"ו–2015 שהובילו חברת הכנסת תמר זנדברג וקבוצת חברי כנסת נוספים ממספר מפלגות. התיקון לחוק זכה לתמיכה מצד ח"כים מכולנו, ליכוד, ש"ס ועוד.

בן זוגה של היולדת יוכל לממש היעדרות של עד שלושה ימים במהלך ההריון והלידה לצורך ליווי האישה ההרה/יולדת, לצורך בדיקות או טיפולים הקשורים להריון, וכן לשהות לצדה מתחילת זמן צירי הלידה ועד 24 שעות מתום הלידה.

נוכחות היעדרויות אלו כדין היעדרות מפאת מחלה. בנוסף, יהיה רשאי להיעדר עד שמונה ימים מיום הלידה של בת זוגו, כאשר דין ההיעדרות של שלושת הימים הראשונים כדין חופשה שנתית ושל חמשת הימים הנותרים כדין היעדרות מפאת מחלה.

ישראל אינה מזכה כיום גברים בחופשת אבהות, זאת למרות שישראל היא המדינה עם שיעור הילודה הגבוה ביותר בעולם המערבי, מה שהופך כל יום חופש ליקר ערך למשפחות. בכל העולם המערבי ישנה התקדמות לעבר מודל של הורות שוויונית והצעת חוק זו באה לעגן בחקיקה זמן משותף של זוג הורים בעת הולדת התינוק או התינוקת."

ח"כ זנדברג: "כי זה 2016, זו התשובה הכי טובה לאלה ששואלים למה צריך חופשת אבהות 8 ימים אחרי הלידה. כשאני נולדתי לא היה מקובל שהאבא יהיה יחד עם היולדת בזמן הלידה והיום לא יעלה על הדעת אחרת. באותה מידה לא יעלה על הדעת שהאבא לא יהיה שם לאחר הלידה".

החוק יועבר לוועדת העבודה והרווחה.
חופשת אבהות משפחה חוק קריאה טרומית ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד