כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

קרדיט לגואטה: מי יהיה על שטר ה-500?

מאמי ליצמן מתדרך את עמית סגל, דרעי מקבל 'בקשיש הדלקה' ומלחמת הקרדיטים על הגניזה • וזה רק טעימה

קרדיט לגואטה: מי יהיה על שטר ה-500?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בחושיו החדים, הריח לייבל'ה כבר בתחילת השבוע ש'משנכנס אדר - נכנס גואטה', אין ספק שמדובר בנכס צאן ברזל למדור ולכלל ישראל בכלל, ולחובבי קטטות עסיסיות בפרט, ועל כך בהמשך בהרחבה ובפרוטרוט.

אבל תחילה לאירוע הברנז'ה המרכזי של השבוע, בר המצוה לנכדו של האדמו"ר מדרהוביטש ומשגיח ישיבת קול תורה לצעירים הגאון רבי אביעזר שפירא, בן לבנו מנחם. כן, כן, השוס למי שפספס היא זהותו של מנחם, הלא הוא מיודענו ראש המחלקה המוניציפאלית של דגל התורה וסגן ראש העיר בני ברק.

האירוע נערך בצניעות בני ברקית אופיינית בקומת הכניסה של אולמי ארמונות חן בבני ברק, שלא להטריח את גדולי ישראל לטפס לקומות העליונות חלילה, כשאורח זדוני לחש ללייבל'ה שפטור גורף מדוחו"ת חניה יינתן לאורך הערב ברחוב שלמה המלך והמסתעף, מאחר ואבי החתן הוא גם האחראי על מחלקת פיקוח עירוני. אבל זה היה רק האורח הזדוני הראשון לאותו ערב והפחות מזיק מכולם.

על הכניסה, לחיצות המזל טוב, מיקומים במזרח ובשאר שולחנות פיקח הרל"ש הכל יכול אלי ארנד, (במאמר המוסגר, לייבל'ה שצפה באירוע בארנד, זליג אורלנסקי ודוד שפירא כמעט לכל אורך הערב, לא מצליח להבין עד עכשיו איך הופיע 'יתד נאמן' למחרת), ובפנים: כל צמרת דגל התורה, מגדול ועד קטן, מקלרמן ועד מורגנבסר, ומדודי זלץ ועד שייעל'ה וינברגר ושרגא ניימן, כי גם גיס חמישי צריך...

לייבל'ה הספיק להציץ בצ'ק שרשם מוישה אבוטבול מבית שמש (לא משהו), לשמוע את הדובר והיריב המר של גואטה ירח טוקר מצהיר "אני לא פורש", ומפריך את השמועות על נטישת הטוויטר, ואפילו לרכל עם יועץ הסתרים של גואטה, איש 'קול חי' איתי גדסי, שכמעט חשף בפניו בטעות את הסטטוס הבא של הח"כ התוקפני.

עוד בנוכחים: כולם בעצם, אז אין טעם לרשום כי תמיד יהיה הפלוני שייפגע והאלמוני שלייבל'ה לא זיהה אבל היה צריך והפלמוני שלייבל'ה זיהה אבל לא היה צריך...

והנה קצת תיעוד, ראשית יעקב אשר תופס קשרים בבית הגר"ח קנייבסקי:





שנית, טוקר חוזר בגאון:





ושלישית, אבוטבול והצ'ק:



לייבל'ה בכנסת
ובחזרה לגואטה, אם חשבתם שמלחמת הקרדיטים הסתיימה, כדאי שתכירו את ההישג המפואר של הגניזה, לאמור, ביטול האגרות וההיטלים על הטמנת גניזה, לפי 'יתד נאמן' הרי שגפני הכל יכול עשה את המהלך המרנין, לעומת זאת, על פי 'יום ליום' דווקא ח"כ יואב בן צור הוא האיש אשר רוח אלוקים בו. לייבל'ה רק מאחל לבני רבינוביץ' שייצא בשלום מהציוץ האומלל בו פרגן לבן צור, מילא העבודה ב'יתד', אבל מה יהיה בפעם הבאה כשתרצה להביא את גפני למפגש 'המשפיעים'?








ואם בענייני כנסת עסקינן, ולמי שתוהה איך הפך מאמי ליצמן לאהוב הקהל, הנה תיעוד בלעדי ונדיר של שר הבריאות עם היועץ האסטרטגי הצמוד והתמיד יעיל קובי איזק בתדרוך אחרון לאיש ערוץ 2 עמית סגל.





ואילו במזנון הכנסת, צפה לייבל'ה במרדכי בריסק יחד עם בנו וצוות מלווים בדיונים אחרונים. במזנון כמו במזנון וכפי שהסביר השבוע יעקב ריבלין בטוויטר - הוטל איפול כבד על תוכן השיחה.





ועוד מהמזנון: המגיש והפרשן הפוליטי של גלי ישראל ורדיו דרום נצפה סועד באחד האמשים במשך שעה ארוכה עם שר החינוך במזנון הכנסת. לייבל'ה מבקש להזכיר לבן עטר שהוא גם מצפה לארוחה בחברתו, לפחות לחומוס או סנדביץ'.

ובעוד ליצמן משקיע בטלוויזיה, עמיתו לסיעה ח"כ ישראל אייכלר מעדיף את הרדיו, ומעשה שהיה כך היה: השבוע באחד הבקרים העלה איש 'קול חי' מוטי לביא את הח"כ הבעלזאי לשידור בתיאום מראש. אייכלר שאל בשידור חי את לביא האם צפוי לו ראיון ארוך, ומוטי המנומנם מעט השיב לו בחיוב. יו"ר הועדה לפניות הציבור ביקש לחזור אליו בעוד כמה דקות. לייבל'ה המאוכזב זפזף בינתיים בין התחנות השונות, ומה הופתע לשמוע את קולו הבהיר והצרוד במידה נכונה של אייכלר בוקע מעל גלי צה"ל. רק לאחר הראיון בתחנה הצבאית שב לראיון ארוך אצל לביא.

ואפרופו אייכלר: לפני שיצא להדליק נר ב'היפר כשר' בצרפת ולשכנע את הצרפתים לעלות לישראל (מה הבעיה? תן להם את רשימת הסלולרי של עוזרי ש"ס, אין מצב שזה לא יעבוד) הגיע שר הפנים אריה דרעי בחמישי שעבר לביקור במירון. 'האיש וההדלקה במירון', המאסטרו חיים רבינוביץ' שכבר דואג בימים אלה שדרעי ישתתף בהדלקה בבאיאן - פינק את השר בהוקרה מההדלקה עם תמונות מהאדמו"ר והשר.



לייבל'ה בכיכר ספרא
ומכאן לחלק האהוב ביותר על לייבל'ה - פינת כיכר ספרא הירושלמית והמטופחת: ובכן, בשבוע האחרון נשא חבר מועצת העיר ירושלים וסגנה לעתיד יצחק פינדרוס דברים בפני נציגים מהתקשורת העולמית. קודם לכן, נאם בפניהם יוצא בשאלה שניסה לבסס את התזה של אבישי בן חיים על התפרקות החרדים ולטעון שיש 10% שנוטשים את המגזר. פינדרוס העדיף שלא לחפור במספרים ובשברי אחוזים, (והוא לא רע בזה...) ושאל את המאזינים "נניח שהמספר נכון, אתם מכירים עוד קבוצה בעולם ש-90% שומרים על מסורת ההורים?" לייבל'ה מגיב בתשואות.

ואילו חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם חסידות ויז'ניץ, שלמה רוזנשטיין, נשמע להוראות עצרת החיזוק בחסידות, וכבר ביום שלישי בבוקר עזב את כל קבוצות הווטסאפ בהן היה חבר. מתברר שרוזנשטיין לא לבד, וגם אחד מחסידי צאנז עזב קבוצת ווטסאפ אותה ניהל במשך שלש שנים וסגר את הקבוצה על מסגר ובריח. החברים הזועמים בישלו מהלך והחזירו את הקבוצה לקדמותה ללא המנהל הנוטש.

ואפרופו צאנז: יעקב רייניץ מהמודיע נצפה בחתונת סאסוב כשהוא חבוש בשטריימל. לייבל'ה לא בדק האם רייניץ ערק לסאסוב, מה שבטוח שהגראמן הרדים אותו...





ובחזרה לסבב חברי מועצת העיר: בזמן שרוזנשטיין נוטש קבוצות, יש מי שמעדיף לנטוש את הארץ לזמן מה, וכך תועד חבר המועצה משה ליאון בטיול בהודו.





ועדיין בעיריית ירושלים: הבדרן שאול קרויזר טוען שמסתבר שהיה שווה להשקיע בפרסומת בסופרבול (5 מיליון דולר לסינק של 30 שניות, בקטנה), כי גם סגן ראש העיר ירושלים צביקה יודע שאין כמו פיצה ביתית, והשבוע הוא הגיע עם עוד שניים לסעוד בחנות הסמוכה לישיבת מיר בבעלותו של קרויזר.





"אתה שומע? לא הסכמתי לסיור הזה בשום אופן!" כך נאם בלהט אופייני יו"ר החינוך העצמאי הרב לייזרזון באזניו של מחזיק תיק חינוך חרדי בירושלים וסגן ראש העיר הנ"ל צביקה כהן. "תגיד לדרעי שזה לא יתכן המחוז הזה, מה הם מתערבים לנו בחינוך?" המשיך בזעם קדוש.





ובזמן שלא נאלץ להאזין לישישים ממורמרים, נצפה צביקה כהן במסדרונות הכנסת, עם מנכ"ל רשת החינוך הש"סית חיים ביטון, ראש לשכתו אברהם בצלאל ועוזרו של ח"כ יואב בן צור - רוני בן חמו. החבורה יצאה מועדת החינוך בראשות ש"סניק אחר, ח"כ יעקב מרגי, בה התקיים דיון בעניין האפלייה בקבלת בנות לסמינרים.





ואז לייבל'ה נזכר שהוא כבר ראה את ביטון וכהן השבוע יחד, במהלך פורום תרבות שהתקיים ביום שני בבית הארחה בשכונת בית וגן בירושלים, ובו השתתפו שר הפנים ועוד. בזמן שלייבל'ה החליף מילה עם יקיר המדור נחמניאל סבן, נצפה ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין לוחש על אוזנו של מנכ"ל הרשת ביטון. נו, שוין.



לייבל'ה בתקשורת
ללייבל'ה נראה שאיש התקשורת יעקב גרודקה לקח מידי ברצינות את התוכנית השבועית החדשה שלו 'מעבירים הילוך' ב'קול חי' - שעוסקת בנושאי תחבורה ורכבים. בתיעוד מפליל שהגיע לידי לייבל'ה, נצפה גרודקה רוכן מתחת לגלגלי המאזדה המשפחתית בעת שיפוץ נרחב לצמיגים שככל הנראה כבר עשו את שלהם.





ואם כבר 'מעבירים הילוך', השבוע התארח בתוכנית הכתב הפוליטי של התחנה איתי גדסי - שעשה מעט הפוגה מפרשת ההקצאות בבני ברק וממחאת המנהלים נגד המחוז החרדי במשרד החינוך, ולאחר כמה שעות בהן קריין חדשות הוא שיתף את מאזיני 'קול חי' בסיפורי פיקנטריה על רכביהם של חברי הכנסת. העיקר שהאוטו של גואטה נוסע גוטה.





ואפרופו קול חי ורדיו: מסע גניבת הטאלנטים של קול ברמה נמשך - ובזאת נאחל מזל טוב למגיש החדשות הוותיק בני הראל שעזב לפני נצח את קול ברמה, ומתחיל להגיש חדשות בקול חי.

ועוד תוכנית אירוח בקול חי: המעבד יואלי דיקמן אירח את עמיתו המעבד הגדול רובי בנט יחד עם האמרגן המסור מוישי ביכלר. לייבל'ה בטוח שהיומן של רובי עמוס מאז התוכנית בשעות המאוחרות של ליל שישי, העיקר שיש זמן להעביר מדי פעם איזה קליפ מרתק לכבוד חודש אדר.





ומה עושים ב'קול ברמה'? ובכן, בעיירה זריצ'ני שבאוקראינה ארגן הכתב לענייני צבא וביטחון של קול ברמה ומגיש אקטואליה ברדיו 101.5 (דרום) מנדי ריזל חופש משפחתי מורחב, חמשה ימים בבית ההארחה של 'כפר החינוך אור אבנר' שבפאתי העיירה, כולל פקידת קברי אדמו"ר הזקן, הבעל שם טוב ור' לוי יצחק. לייבל'ה מקנא והלוואי עליו חמשה ימים של ניתוק מווטסאפ ומיילים למרות כל הפיגועים והאירועים הביטחוניים.






במשפחה השיקו תת מדור בשם 'בקהילה', כעת לייבל'ה ממתין שבקהילה ישיק מגזין בשם 'שעה טובה', המודיע יקרא למדור המאורסים 'המבשר' ולהר חוצבים יקראו מטה ש"ס.

מן הגורן ומן היקב
באירוע רב רושם הושק השבוע מערך ההשגחות בהדסה עין כרם 'לב דניאלי', לעילוי נשמתה של דניאלי זוננפלד ז"ל, בתו של הנדבן הנודע מוטי זוננפלד שנהרגה בתאונה מחרידה, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, כולל אך לא רק שרת המשפטים איילת שקד, שר הבריאות יעקב ליצמן, מזכ"ל דגל התורה יעקב אשר, ראש העיר בני ברק חנוך זייברט ועוזרו הצמוד יוסף צימט, וכן נציגי מערכת הבריאות בישראל.





ואם בבריאות עסקינן: במוצאי שבת החליט איש החסד הז"קאי בערל'ה יעקובוביץ' הבלתי נגמר לקחת פסק זמן משגרת הטרור והתאונות, ולאסוף את משפחתו לסיור בכותל המערבי ובקבר רחל. כך תועד בערל'ה מציג את יורש העצר הזאטוט מול אבני הכותל.





במהלך חתונה שהתקיימה השבוע, פגש הרב הראשי דוד לאו את הזמר החב"דניק הפופולארי נמואל הרוש. לייבל'ה מניח שהרוש ניצל את ההזדמנות כדי לשתף את הרב לאו בדעת הרב'ה על מסירת שטחים בכותל לרפורמים ודומיהם.





חגיגה גדולה נערכה השבוע בשכונת שיכון ה' בבני ברק, כשגדול הצלמים החרדים שוקי לרר סיים מסכת שבת בכולל אותו הוא מחזיק. למעמד הגיעו כל גדולי ישראל בהפקת ענק שטרם ראתה שכונת שיכון ה' הבני ברקית. על הביצוע המוזיקלי הופקד אמן הרגש מוטי שטיינמץ, שלאחר התייעצות עם לייבל'ה החליט לשיר את ריבון העולמים בפעם המי יודע כמה. מי שנעדר מהאירוע הוא דווקא נפתלי ג'וניור לרר, שצילם חתונה לגביר בירושלים. לשאלת לייבל'ה הסביר הברנש: "פרנסה זה פרנסה. סיום מסכת אפשר לסיים גם שבוע הבא". וכמובן, אי אפשר היה לפספס את תמונת השבוע - הרב הראשי מדבר ולידו יושב הרב שמואל רבינוביץ', השניים - אם שאלתם - לא החליפו מילה ביניהם על רקע המאבק בנושא רחבת הרפורמים בכותל. (ולמי שחשש, בבר המצווה המדוברת שבתחילת המדור, כבר הופיעו השניים בתיאום - דהיינו כשהאחד הגיע השני עזב)





ומצלם כלל החסידויות לצלם חסידות בעלזא, שעזב ברביעי בערב את המצלמה לטובת החזקת המיקרופון לאדמו"רים בחתונת אחותו, שנישאה לבנו של הגרמ"ד רכניצר, רב חסידי בעלזא באשדוד. אנשי בעק ביצע את העבודה בשלמות ולייבל'ה מציע לו לשקול שינוי כיוון בקריירה.





ועוד צלם אדמו"רים, מגדולי אנשי החסד בדורנו שדן כל אדם לכף זכות, התברך ברביעי בלילה מהרבי מזוטשקא - רגע לפני שימריא לנופש קצרצר בגולה.



פינת יעקב בצלאל
ובזאת באה פינת יעקב בצלאל לסיומה:

תחילה תקציר: בשבועות האחרונים התלונן לייבל'ה נמרצות על כך שלא זכה לקבל מבצלאל המסור עדכונים שוטפים על הנעשה והנשמע בש"ס, אוף דה רקורד ואון דה רקורד, למרות ששב לתפקידו כדובר הסיעה.

בנוסף, שטח לייבל'ה תלונתו על כך שבצלאל עצמו וגם השר הממונה דרעי לא עוקבים אחרי לייבל'ה בטוויטר. כפי שתוכלו לראות - הבעיה באה על פתרונה (לפחות אחת מהן), ובא לבצלאל גואל. החל מהשבוע הבא תוחלף הפינה בקרבן חדש. לרעיונות מקוריים - נא לפנות ללייבל'ה בפרטי.



פינת הממים:
לייבל'ה הבטיח לחזור לגואטה, כי תכלס זה השבוע של האיש והאדידס, לביש מזלו, גואטה הושתק כבר 'בו ביום' ולא שחרר פנינים נוספות עד כתיבת השורות, מצד שני, תמיד יש את יוסי חיים שיציל את המצב וילביש לגפני את נעלי הספורט הרצויות. הנה מוישה, ככה תשיג את דרעי.





ואם תהיתם איך דרעי מתכוון לתגמל את הח"כ הלוחם, יכלתם לקבל רמז מקדים בהבטחה ששיחרר שר הפנים בכנס המרוקאים בשבוע האחרון להנציח את דמותו של מרוקאי ידוע על שטר של 500 שקלים. לידי לייבל'ה התגלגל בפרסום ראשון ובלעדי עותק של השטר המדובר.



פינת המזל טוב
ברביעי בלילה חגג ישכר מזוז מה'וועד העולמי' את חתונת בתו במרכז האירועים פבליון בתלפיות. לייבל'ה קלט בשולי המצלמה את גדול השדרנים מנחם טוקר עם הזמר מוטי שטיינמץ. מזל טוב.





ברכת מזל טוב לאיש 'דגל התורה' והמהלכים מאחורי הקלעים, מוטל'ה קרליץ, לרגל שמחת נישואי בנו מתתיהו, מבחירי ישיבת פוניבז', שתתקיים כמיטב המסורת של משפחת קרליץ באולמי ויז'ניץ בבני ברק ביום ראשון הקרוב. לייבל'ה מבטיח להגיע.

ובכפר חב"ד חגגו אנשי התקשורת החב"דים את הברית לבנו של מנחם כהן, עורך כפר חב"ד ואון ליין. בתמונה שהגיעה לידי לייבל'ה נראים עורך משפחה אליטוב, סגנו ארליך שהחליף חוויות עם הרצל, שימי סגל משטורעם וכמובן המשפיע הרב שמואל ויספיש.





מזל טוב לגרפיקאי המוכשר מהאחים לבית הלר מוישי - לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ועוד בשמחות: הצלם מביתר אלי דויטש חגג השבוע שמחת ברית לבנו. לייבל'ה צפה באירוע באיש החסד הרב חונה דייטש והזמר שרוליק קלצקין שהגיעו לאחל מזל טוב לדויטש, שלא מפספס אף עדכון על אף אדמו"ר.



מנחם שפירא יגאל גואטה אריה דרעי יעקב ליצמן מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד