כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פינדרוס מוחה נגד סגירת גן סאקר בחג

אירועים שמתוכננים בחול המועד פסח בגן סאקר, עשויים למנוע מאלפי משפחות בילוי משפחתי ולחסום את הגישה לגן

חרדים בגן סאקר. צילום: קובי הר צבי
חרדים בגן סאקר. צילום: קובי הר צבי

האם גן סאקר ייסגר במהלך ימי חול המועד פסח?

חבר מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס פנה למנהל אגף שיפור פני העיר בעירייה, במכתב בו הוא דורש לבטל פסטיבל שצפוי לתפוס את שטח הגן הציבורי.

במכתבו כותב פינדרוס: "הגיעה ללשכתי הידיעה על פסטיבל שמתוכנן לימי חול המועד פסח בגן סאקר. כפי שהבנתי מדובר באירוע שייערך על רוב שטחו של הגן והכניסה אליו תתאפשר רק בתשלום. על פי התוכנית רק חלקים קטנים בשולי הגן יישארו פתוחים לציבור הרחב.

"לדעתי העיתוי שנבחר לקיום הפסטיבל אינו מתאים. חול המועד הוא זמן שמשפחות רבות יוצאות בו לפארקים וסגירת שטח ניכר באחד המקומות המרכזיים ביותר בירושלים יגרום עוול לציבור".

את מכתבו מסיים פינדרוס: "אבקש לבדוק את הדברים בהיבט של תועלת הציבור ולהימנע ממתן אישור לעריכת פסטיבל זה בחול המועד פסח".

יורם ברוורמן, מנהל אגף תרבות ואמנויות, השיב לפינדרוס כי "אכן מתוכנן בחול המועד פסח הקרוב פסטיבל בגן סאקר. מדובר בפסטיבל המציג המצאות וחדשנות טכנולוגית מהשורה הראשונה ממדינות שונות בעולם לצד הקדמה הטכנולוגית של ישראל עם דגש לחברות הירושלמיות. זהו פסטיבל הפונה לכל הגילאים ולכל המגזרים והוא יוצא דופן. אנו צופים לעשרות אלפים מתושבי העיר שינהרו לפסטיבל.

"העיתוי שנבחר הוא העיתוי בו משפחות רבות מבקשות לצאת לבילוי וזה מענה מיוחד והולם לצורך הנ"ל. יחד עם זאת משפחות שיבקשו לבלות סתם כך הפארקים של ירושלים יוכלו לעשות זאת בחלקים מגן סאקר כגון 4 דונם בחלק הדרומי ו- 5 דונם בצפוני ובכל אזור מגרשי המשחקים של גן סאקר שהם מחוץ לאירוע.

"כמו כן יעמדו לרשותם פארקים רבים שהושקעו בהם עשרות מיליוני שקלים בדיוק לצורך בילוי מסוג זה ובכלל זה: גן העצמאות כולו, מרחבים עצומים לאורך פארק ירושלים, פארק הצבאים, גן בלומפילד, גן הוורדים, יער ירושלים, עמק לבן ועוד ועוד. תועלת הציבור היא לאפשר גם וגם ולא לבטל את אחד הפסטיבלים הכי מיוחדים שנראו בעיר , וכפי שציינתי פסטיבל שפונה לכלל הציבור".

בעקבות כך, העביר פינדרוס את הדברים לחברי המועצה האחרים, תוך שהוא מציין: "מצורף התכתבות שלי עם מנהל אגף שפע ומנהל אגף תרבות על הרעיון המוזר לסגור את הפארק העמוס ביותר, בימים העמוסים ביותר עבור אירוע בתשלום. האירוע לא מתאים לחלק נכבד מהמשפחות בירושלים ולאורחים התארחים בירושלים מכל העולם בחג הפסח.

"על אף נסיוני להסביר את חוסר ההיגיון מתברר לי הבוקר שהכל ממשיך כולל ישיבות עם שפ"ע לקידום הרעיון המוזר. אבקש את סיועכם בעצירת סגירת הפארק למשפחות בתשלום והשארת המתחם הציבורי לציבור הרחב בחג ללא תשלום וללא אירועים מיותרים. אולי בכוחות משותפים נצליח להסביר את ההיגיון הפשוט".

בשיחה עם בחדרי חרדים מוסיף פינדרוס: "מדובר ברעיון הזוי שלא מתאים לא לזמן ולא לעיר ולא למקום. לעשות בפסח בפארק הצפוף ביותר כשכל העם היהודי מכל העולם עולה לרגל לירושלים, לסגור את רוב הפארק לכניסה בתשלום ועם אוכל בפסח - מישהו פה לא מבין איפה הוא חי"...



גן סאקר חול המועד פסטיבל משפחות גן ציבורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד