י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"מ שטרנבוך: לעג וקלס בכותל

ראב"ד 'העדה' במתקפה חריפה על פשרת הכותל: "אם נילחם בשביל האמת כמו שהרפורמים נלחמים - ננצח"

הגר"מ שטרנבוך: לעג וקלס בכותל
ברוך יערי

בשיעורו השבועי הקבוע הנמסר מידי יום רביעי בהיכל ישיבתו, התייחס הגר"מ שטרנבוך לחילול הכותל הנעשה על ידי הרפורמים, וכן לחילון העיר ירושלים בפתיחת חנויות רבות במרכז העיר בשבת, בחסות עיריית ירושלים.

בדבריו אמר הגר"מ: "בזעזוע רב הגיעה אלי הידיעה על הגזירה הנוראה לטמא מקום שכינת עוזו בכותל המערבי, כאשר הממשלה קבעו מקום בהמשך הכותל המערבי לרפורמים עם נשים שבאים רח"ל עם טלית ותפילין לקבוע שם את תפלותן".

"זהו ביזיון רב וחילול הקודש, ומעת חורבן בית המקדש לא היה חילול הקודש כמוהו, הם משחקים בלעג וקלס בכותל שהוא קודש קדשים".

הראב"ד המשיך: "הממשלה מרדימים את הציבור שכביכול בלי הסכמה זו יהיה יותר גרוע, וכאילו שזהו נחמה, אבל דבריהם הבל הבלים, והדבר ברור שאם אנו נתאחד נגד קומץ קטן של כמה רפורמים שאינם מאמינים בתורת משה הלוחמים בדבר זה רק כדי לפרסם את קיומם, ונילחם עבור דרך האמת לכל הפחות כפי שלהבדיל הרפורמים לוחמים בעבור דרך השקר, בוודאי נצליח לבלתי לתת להם מדרך כף רגל בכותל המערבי מקום שכינת עוזו של הקב"ה".

"כבר אמר ה'חתם סופר' שגלות בין רשעי עמינו היא הגלות הקשה ביותר מכל הגלויות שהיינו בין הגויים, ובדורנו, דור האחרון קודם משיח, אנו רואים את התגשמות דברי ה'חתם סופר' בעינינו, כי דווקא יהודים פורקי עול, הם אלו שהמיטו אסון נורא לחלל את הקודש בכותל המערבי באופן שכמותו לא היה מחורבן בית המקדש".

"לא שמענו עדיין קול מחאה לכבוד הקב"ה ושכינתו שלא זזה מכותל המערבי אשר נמצאת עכשיו בצער וביזיון, והוא רחום יכפר עוון, ששתיקה כהודאה דמי. אני מצפה שרבנים בארץ ובחו"ל ירימו קול מחאה שמחללים את הקודש, ואפילו אם לא יועיל למנוע מהם, אבל יתקדש שם שמים, ונשבית בזה את חרון אף ה', וכל אחד ישתדל למחות לפי יכולתו וכוחו".

בהמשך דבריו התייחס הגר"מ שטרנבוך, לחילולי השבת המתרבים בעיר ירושלים, ולמגמת חילון העיר ירושלים וריקונה מקדושתה רח"ל: "שמועה רעה המוסיפה שבר על צער שמענו, שיש בירושלים עיה"ק יותר ממאה מסעדות שמחללים שבת קודש בפרהסיה, ורבים מהם מאכילים מאכלי טריפות, והחופשיים שמחים על נצחונם לרוקן את עיר הקודש מקדושתה, ומה נענה בשעה כזאת, בלתי אל ה' עינינו, שיחוס ולמען כבוד שמו יסלק את החרפה מירושלים עיה"ק".
רפורמים הכותל הרפומרי הרב ברוך שטרנבוך שיחה חילון העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד