י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שבעה חודשי מאסר לחייל 'נצח יהודה' שהתעלל בעציר

במהלך הטיעון לעונש של החייל המתעלל, טען רב ממקימי הגדוד כי אם ייענש - זה ירתיע חרדים מלהתגייס לצבא

העצירים המואשמים, צילום: פלאש90
העצירים המואשמים, צילום: פלאש90

שבעה חודשי מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי, נגזרו אתמול (ד') על חייל גדוד "נצח יהודה" שהורשע בשני מקרים של התעללות בעצורים פלסטיניים בבסיס חרמש, בו שהה הגדוד לפני מספר חודשים.

השופטים, סא"ל אחסאן חלבי, רס"ן אלדד אמריל וסרן מיכאל בן שימול הרשיעו את החייל בהתעללות, ובהתעללות בנסיבות מחמירות. השופטים כתבו בגזר הדין כי יש צורך להרתיע חיילים אחרים מביצוע מעשים דומים, במיוחד על רקע הישנות המקרים של פגיעה בעצורים בגדוד נצח יהודה. "צרכי ההתרעה במקרה דנן ברורים מאליהם, והמסר צריך להיות חד וברור", כתבו השופטים כנימוק לעונש.

במהלך ניהול המשפט, הביא סנגורו של החייל המתעלל עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, לתיקון כתב האישום המקורי שייחס לו ארבעה מקרים של התעללות, ובסופו של דבר הוא הורשע בשני מקרים בלבד.

בנוסף, נשמעו עדויות לטובת החייל, וכך מפקדו העיד כי: "זה החייל הכי טוב שיש, חייל שאפשר לסמוך עליו, עם ראש על הכתפיים, גם בתקופות עמוסות ופעילות מבצעית, שאלו מצבים לחוצים וקשים".

הרב יצחק בר חיים ממקימי הנח"ל החרדי העיד על קשריו עם החייל אותו הגדיר כ"צדיק", וכי המעשה המיוחס לו אינו מאפיין אותו, והוא בטוח כי נבע מנסיבות השירות המלחיצות והקשות.

הרב בר חיים אמר כי עצם גיוסו של הלוחם כנגד עמדת הסביבה החרדית בה גדל היא "צעד נועז", וביקש שהשופטים יבינו כי גזר דין חמור ישמש את הקהילה החרדית המתנגדת לשירות צבאי, וכן ביקש לחשוב כיצד המשפחות החרדיות שכן שולחות את ילדיהם לצבא כדוגמת משפחת הלוחם הנאשם, אשר קיבלה באופן קשה מאוד את העמדתו לדין, יתייחסו לעניין.

"ההורים גיבורים, תראו אותם, זה הציבור ששולח לצבא, עכשיו גם הם לא ישלחו?", אמר הרב בר חיים.

למרות זאת, נציגי התביעה, סרן אבישי קפלן וסגן בר סיון, דרשו להטיל על החייל עונש משמעותי, וביקשו כי העונש שיוטל בגין כל אחד מהמקרים יהיה במצטבר וברף הענישה העליון ביותר, ובסופו של דבר נגזרו על הלוחם שבעה חודשי מאסר בפועל.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, שייצג את החייל המתעלל, מסר בתגובה - "גזר הדין בעניינו של החייל הינו גזר דין מחמיר שמבטא את מגמת ההחמרה בבתי הדין הצבאיים והניתוק המוחלט של בתי הדין והפרקליטות לעניינים מבצעיים מהשטח עצמו, והמציאות הקשה עמה מתמודדים הלוחמים יומיום במהלך פעילותם".
התעללות בעציר נצח יהודה חטיבת כפיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד