י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המאבק בטכנולוגיה עולה שלב: הרבי מבעלזא סירב לשמש כסנדק לבן חסיד עם מכשיר לא כשר

מקרה תקדימי שאירע בחצר חסידות בעלזא בירושלים ממחיש את עוצמת המאבק בפגעי הטכנולוגיה, שהחריף לאחר סדרת כנסי 'טהרנו' בשבועות האחרונים בבעלזא, וכנסים נוספים בחצרות החסידויות הגדולות • "הצד השווה - שדרכן להזיק"

האדמו"ר מבעלזא בכינוס טהרנו השבוע, צילום: אנשיל בעק
האדמו"ר מבעלזא בכינוס טהרנו השבוע, צילום: אנשיל בעק

מחריף המאבק לפגעי הטכנולוגיה - בהמשך לסדרת הכנסים תחת הכותרת 'טהרנו' למיגור פגעי הטכנוטלוגיה, סירב האדמו"ר מבעלזא למש כסנדק לחסיד המחזיק מכשיר לא מאושר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחד החסידים, שנולד לו בן בשעה טובה, נרשם בבית האדמו"ר לברית, בכדי שהאדמו"ר ישמש כסנדק. החסיד הופתע לשמוע כי עד שלא יגש לוועדת הרבנים של החסידות, ויחליף את המכשיר הסלולרי שברשותו למכשיר מאושר על ידי הוועדה, האדמו"ר לא ישמש כסנדק בברית לבנו.

אבי הבן, שלא הגיע לוועדה, נאלץ לערוך את ברית המילה שלא במחיצת האדמו"ר, עקב בחירתו שלא להחליף את המכשיר.


האדמו"ר מבעלזא במשאו השבוע. צילום: א.מ.ש

כזכור, בחסידות ערכו בתחילת השבוע כנס ענק לאלפי נשות החסידות, בהשתתפות אלפי נשים, כשהאדמו"ר נשא דברים מאחורי מחיצה, ודיבר בחריפות על פגעי הזמן והטנכלוגיה.

האדמו"ר אמר - "לא להכניס לבתים מכשירים שאינם כשרים, ולא להיכנס לבתים שיש אותם. לשמור על הילדים הקטנים והגדולים שלא להיכנס לבתים של השכנים או לקרובים שיש להם מכשירים כמו מחשבים, סמארטפון, אינטרנט וכדומה. כל הדברים האלו, הצד השווה שבהן שדרכן להזיק ושמירתם עליך",

עוד הוסיף הרבי מבעלזא: "אפילו מי שצריך את זה לצורך פרנסתו צריך שישמור שיהיה מכשיר כשר. לא שזה לכתחילה אלא רק להראות שאינו טריפה, ואם צריכים להשתמש אז רק בעבודה ולצורך עבודה, אבל ח"ו לא להכניס בבית, ולא להראות לילדים.

"החורבן שיוצא מזה הוא גרוע ביותר, הרבה אנשים כבר נכשלו מהדברים האלו, כל אחת ואחת יכולה לקבל על עצמה מהיום והלאה על עצמה וביתה. במקום בעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד".
בעלזא סנדקאות פגעי הטכנולוגיה וועדת הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד