י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ליצמן: "אשקול להוציא צווי סגירה לבתי ספר חרדיים לחינוך מיוחד"

פרסום ראשון • בתום סיור, הנציגים החרדים סיכמו להילחם עבור בתי הספר של החינוך המיוחד - הוקם מטה מאבק למען מוסדות החינוך המיוחד

יעקב ליצמן בסיור הבוקר
יעקב ליצמן בסיור הבוקר

פרסום ראשון - הבוקר (ה') הגיע שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות משרדו, לסיור משותף עם סגר"ע ומחזיק תיק חינוך צביקה כהן בבית הספר "שתילים" המיועד לילדים הנמצאים על רצף האוטיזם. ואיים כי ישקול להוציא צווי סגירה לבית הספר, בעקבות בעיות שהתגלו.

בסיור השתתפו ראשי אגף החינוך המיוחד בעיריית ירושלים בראשות איתמר בר עזר וברוך הלפגוט, יועצי ראש העיר אברימי קרויזר ויעקב איזק, וראש לשכת סגר"ע הרב אברהם בצלאל.

ביה"ס 'שתילים' בירושלים הוקם בשכונת הר נוף ומנהל ע"י עמותת שתילים בראשות ישראל רייסנר, המפעיל רשת גני ילדים ובתי ספר לילדי החינוך המיוחד בירושלים, בני ברק, פתח תקוה ועוד. המשתתפים בסיור עמדו מקרוב על הפעילות החינוכית והטיפולית בביה"ס, בו לומדים כ-100 ילדים אוטיסטים, הזוכים לחינוך וטיפול על פי שיטות ה-a.b.a, ו-d.i.r.

בסיור נכחו לראות המבקרים את הצפיפות בכיתות הלימוד ובחדרי הטיפולים, ושר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "אין זו הפעם הראשונה בה הוא נתקל במוסדות חינוך מיוחד הנאלצים להתמודד עם מחסור בכיתות, להשתכן במבנים שכורים ולשאת בעול הכספי הגדול הכרוך בכך".

"אם לא יהיה שינוי משמעותי בסוגיית מבני החינוך המיוחד, לא אהסס להוציא צווי סגירה לחלק מבתי הספר עד שמשרדי החינוך, האוצר, והרשויות יפתרו את הבעיה", הוסיף ליצמן.

סגן ראש העיר צביקה כהן דרש מהשר ליצמן להתגייס כדי להביא תקציבי מדינה לבניית הכיתות: ״לא יתכן שאנחנו נקצה קרקעות בתוך 30 יום, והקרקע תשאר שוממה כי אין תקציב לבנייה. על משרדי הממשלה להבין כי בלי בניית הכיתות אין להקצאה של העירייה כל ערך״.

שר הבריאות אמר בתגובה כי הוא יעלה את הנושא בפגישתו השבועית עם ראשי הסיעות החרדיות, ויפנה בדחיפות לשר החינוך למצוא פתרון מהיר למצוקה. ליצמן וכהן סיכמו על המשך שיתוף פעולה ביניהם והקמת מטה מיוחד שירכז את הטיפול בנושא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר בחודש הקרוב תתקיים ישיבת מטה ראשונה של הצוותים הרלוונטים במשרד החינוך, עיריית ירושלים, ומשרד הבריאות, כדי לקצר את תליכי הבירוקרטיה שבפניה ניצבים מנהלי המוסדות. יועץ ראש העיר אברימי קרויזר אמר כי למרות המחסור החמור בכיתות, "ראש העיר מתעדף את צרכי החינוך המיוחד על פני כל שאר החינוך הרגיל".

מנהל עמותת 'שתילים' ישראל רייסנר הודה למבקרים ואמר כי הפתרונות למצוקת בית הספר חייבים להימצא בהקדם, שכן כבר בשנה"ל הבאה אין מקום לאיכלוס שתי הכיתות החדשות שייפתחו.











חינוך מיוחד שתילים חינוך חרדי יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד