ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

דרעי בצרפת: "כשתעלו לארץ - אל תשנו ממנהג אבותיכם"

שר הפנים דרעי מבקר בפריז שם הוא פגש את רבני העיר, ושוחח עם צעירי הקהילה שרוצים לעלות לארץ

דרעי בצרפת: "כשתעלו לארץ - אל תשנו ממנהג אבותיכם"

שר הפנים ויו״ר ש״ס אריה דרעי ממשיך את ביקורו בצרפת, ונפגש היום (ה') לשיחה עם הרב הראשי של צרפת לשעבר, הרב יוסף חיים סיטרוק. השיחה עסקה במצב יהודי צרפת, ועל חששות היהודים בעקבות הפיגועים בבירה הצרפתית.



מוקדם יותר התפלל השר דרעי ועלה לתורה בבית הכנסת שבבית הספר היהודי לוסיה דה הירש בפריז. לאחר התפילה, נאם השר דרעי בפני התלמידים והמורים ואמר בין השאר: ״רבים מהקהילה היהודית כאן עלו לארץ וחלק ממכם מתכוון לעלות בקרוב. כשתעלו לארץ לא תשנו כלום ממנהג אבותיכם.

"כל היהודים בעולם הם בניו של הקב״ה ולכן הקב״ה מצטער כשבניו מתרחקים מדרכו. ולכן הבנות יש תפקיד חשוב מאד: לקרב את שאר הצעירים היהודיים בצרפת, להזמין אותם לשבת ולהסביר להם במאור פנים על היהדות. אני מזמין את כולכם לעלות לארץ, ואם תיתקלו בבעיות פנו אלי ואשתדל לעזור״.

אמש נערך לכבוד השר אירוע קבלת פנים חגיגי ע״י אירגון הגג של רבני צרפת. בדברים שנשא אמר השר דרעי: ״כולנו מחויבים לערבות הדדית לכל יהודי ויהודי, לאלה שחיים בארץ ולאלה שחיים בכל מקום בעולם. המשימה שלנו היא חיזוק הקהילות היהודיות בכל רחבי העולם. בשנים האחרונות עלו מצרפת לישראל עשרות אלפי עולים שהיו רגילים לאורח חיים מסויים. המשימה שלנו כממשלה היא לדאוג לעולים לבתי ספר בארץ המשלבים לימודים מקצועיים ולימודי תורה. ראש הממשלה נתניהו ביקש ממני לטפל בעולים מצרפת, ולפעול כדי שיכירו בארץ בתארי הרבנות שרכשו בצרפת״.

בקשר למצב הביטחוני בישראל אמר השר דרעי: ״אנחנו עוברים תקופה ביטחונית לא קלה. יש כמעט מדי יום פיגועי דקירה, דריסה וירי אך ישראל היא חברה חזקה ונחושה. צה״ל, המשטרה ושאר כוחות הביטחון פועלים במלוא העוצמה והנחישות ואין לי ספק שנעבור את התקופה הזאת כפי שעברנו בעבר תקופות קשות יותר״.











אריה דרעי אנטישמיות בצרפת יהודי צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד