י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אחרי 100 שנה מתברר: איינשטיין צדק

לפני מא שנה בדיוק, צפה המדען אלברט איינשטיין את קיומם של גלי כבידה - היום הוצגה ההוכחה

ד"ר רוני גרוס. צילום: יונתן זינדל פלאש90
ד"ר רוני גרוס. צילום: יונתן זינדל פלאש90

אחרי מאה שנה מתברר, איינשטיין צדק: מאה שנה אחרי שהתיאוריה פורסמה, דווח באוניברסיטת לואיזיאנה, כי הוכח קיומם של גלי כבידה, כפי שטען המדען היהודי אלברט איינשטיין.

דוברת המצפה לגלי כבידה - גבריאלה גונזלס, סיפרה: "בספטמבר האחרון ראינו אות שמוכיח שגלי כבידה הגיבו בצורה זהה בשתי מדידות שונות בשני מקומות שונים, גלי הכבידה האלו נדדו ממרחק של מיליארד שנות אור. זה גילוי אחד מתוך רבים שיבואו אחריו"

לפני כמאה שנה צפה איינשטיין את קיומם של גלי כבידה, תנודות חלשות בשדה הגרביטציוני המתפשטות במהירות האור. קיומ הגלים הללו, נכלל בתורת היחסות הכללית של אלברט איינשטיין.

על פי תורה זו, גלי כבידה נוצרים על ידי שינויים בשדה הכבידה, אך עוצמתם חלשה מאוד.

כדי ללכוד את הגלים, הקימו האוניברסיטאות בארה"ב פרוייקט למדידתם הישירה. מדובר בפרוייקט היקר ביותר של הקרן הלאומית למדע בארה"ב, בהשקעה של כ-365 מיליון דולר ומטרתו למדוד גלי כבידה באופן ישיר. ואכן, צמד של גלאים רגישים הופעל בספטמבר 2015, וכמתברר עתה, הם עמדו במשימה.

במלאות מאה שנה, גם הציג ד"ר רוני גרוס, מדען חרדי המנהל את ארכיון איינשטיין בספריה הלאומית בגבעת רם ירושלים, את הפרסום ההיסטורי הראשון של תיאוריית היחסות ומסמכים מקוריים נוספים מפרי עטו של המדען הגאון.













אלברט איינשטיין אוניברסיטה העברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד