כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הפלס: "התמסמס כח ההרתעה החרדי"

ביטאון 'בני תורה' תוקף בחריפות את הסכם הפשרה בכותל, וטוען כי הוא היה המפתח להחלטת בג"צ החדשה אמש

הכותל הרפורמי. צילום: הדס פרוש - פלאש 90
הכותל הרפורמי. צילום: הדס פרוש - פלאש 90

"מפשרה לפשרה, מויתור לויתור - עד שנשארים עירומים מהכול", כך מגדיר הבוקר עיתון 'הפלס' את הפשרה בכותל עם הרפורמים, שהעניקה הכרה בזרם הרפורמי.

העיתון יוצא במתקפה על הנציגות החרדית, בעקבות מסקנות הדו"ח הממשלתי בענין הכותל המערבי שאושרו ליישום ע"י הממשלה בשבוע שעבר, ובהן שורה של תקדימים למתן זכות פעולה וייצוג לזרם הרפורמי והקונסרבטיבי, מתוך "הכרה בפלורליזם הדתי הקיים בתוך היהדות".

במאמר נכתב כי "כי גם המזרחי כשהתחיל את דרכו היו שם גדולים ורבנים". כפי שמצוין בכתבה, הצוות הורכב בקדנציה הקודמת ע"י ממשלת נתניהו-לפיד, כחודשיים בלבד לאחר הקמת הממשלה. לפי כותב המאמר, בכל תקופת קיומה של ממשלת הזדון ההיא נמנע השלטון מקבלת החלטה תקדימית בנושא, בשל החשש מפני תגובות הציבור החרדי.

הפלס: "אתמול נודע כי גם שופטי הערכאות קיבלו "תיאבון" מכך שנתינת הגושפנקא לעוקרי היהדות עוברת מתוך דממה מוחלטת ודווקא בממשלה הנשענת על המפלגות החרדיות. הבג"ץ העניק גושפנקה נוספת ל'זרמים' ההרסניים ומבקש לאלץ את המועצות הדתיות לאפשר טבילה במקוואות עבור "גיורים" שמבצעות תנועות כפרניות אלו. השופט (חובש הכיפה!) אליקים רובינשטיין כתב בהחלטה, כי "הרבנות אינה מוסמכת לקבוע מדיניות של הפליה".

"אנו עדים אפוא לתהליך מסחרר של כרסום מהיר ודינמיקה מסוכנת. וכאמור, ההחלטה חסרת התקדים בעניין רחבת הכותל המערבי, על כל שלל הפרצות המקוממות של הכרה מוצהרת ופומבית באותם "זרמים" הורסי היהדות, התקבלה דווקא בממשלה התלויה ועומדת בכל רגע בקולות הנציגות החרדית".

לפי כותב המאמר, "כל זה מתחולל מאז שמעו הגורמים החילוניים בקדנציה זו, כי ניתן לפרוץ כל מוסכמה בענייני דת ומדינה, אם רק יאיימו וישכנעו כי המצב עלול להיות גרוע יותר, ובכך יצליחו ללחוץ על הכפתורים הנכונים שישמיעו אוטומטית את פזמון "הרע במיעוטו".
הכותל הרפורמי הפלס הנציגות החרדית פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד