י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ניסה לרצוח, והורשע רק ב"גרימת חבלה"

דוקר החרדים בחג השבועות, הורשע בגרימת חבלה • הפרקליטות ל'בחדרי': "אי אפשר להוכיח שרצה במותם"

הנער החסידי שנדקר בגבו
הנער החסידי שנדקר בגבו

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע השבוע את המחבל ג'ון קאקיש, ערבי נוצרי מהעיר העתיקה בירושלים, אשר ביצע בליל שבועות האחרון פיגוע דקירה בעיר העתיקה, ופצע שני נערים חסידי ברסלב, מאיר דוד זוסמן (18) ושמואל רביבו (16), שהיו בדרכם לכותל המערבי של הר הבית.

קאקיש הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של גרימת חבלה מחמירה, והפרקליטות מחקה בתמורה להודאתו, את עבירות החזקת סכין ושיבוש הליכי חקירה בהם הואשם.

יש לציין כי קאקיש לא הואשם בניסיון לרצח, וזאת למרות שדקר נער חרדי בגבו בסכין באורך 30 ס"מ. לטענת הפרקליטות היו קשיים להוכחת עבירה של ניסיון לרצח, על אף שדף הפייסבוק של המחבל היה מלא בפוסטים לאומניים ומסיתים כנגד יהודים, בהם המעודדים עליית ערבים לירושלים, לשחרור הגדה וקריאה להתאחד כדי לשחרר את פלסטין וירושלים.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, המלווה את פצוע הפיגוע כנפגע עבירה, מסר בתגובה להרשעה - "אנו מצרים על כך שהמחבל לא הורשע בניסיון לרצח כפי שהיה צריך להיות לטעמינו. יחד עם זאת אנו מקווים ומצפים כי הפרקליטות תדרוש למצות את הדין עם המחבל ובית המשפט יורה על העונש המרבי לעבירה זו, בפרט בתקופה זו בה מדי יום מרצחים יוצאים ודוקרים יהודים ללא פחד ומורא".



על פי עובדות כתב האישום המתוקן בו הורשע קאקיש, בערב חג השבועות האחרון, גמלה בליבו ההחלטה לפגוע ולפצוע יהודים. הוא הגיע לאזור שער שכם שבירושלים, פנה אל אחד הרוכלים, וקנה ממנו סכין בעלת להב מקובע באורך של כ-30 סנטימטרים.

מאוחר יותר באותו יום, בסמוך לחצות, נטל הנאשם את הסכין מחדרו, הטמינה במעילו ויצא לשוק ח'אן אל זית שברובע המוסלמי. הנאשם המתין במקום ליהודים שיעברו במקום על מנת לפגוע בהם.
באותו מועד צעדה חבורת הנערים חסידי ברסלב, בשעה 02:30 לפנות בוקר, לכיוון הכותל המערבי בירושלים, דרך שער שכם.

הצעיר הערבי חיכה במקומו עד שכל חבורת הנערים תחלוף על פניו, ולאחר שהתרחקה ממנו בכעשרה מטרים, שלף את הסכין ורץ בעקבות החבורה, דקר באמצעות הסכין את מאיר דוד זוסמן בכתפו הימנית ואז דקר את שמואל רביבו בגבו העליון מצד שמאל באמצעות הסכין, וכן בעט בבחור ישיבה אחר. כשהחלו בני החבורה לרדוף אחר הנאשם נמלט הנאשם מן המקום.

לאחר שנמלט הנאשם ממקום הפיגוע, השליך הנאשם את מעילו ואת הסכין בסמוך לביתו במקום מסתור. הנאשם פנה לבית חברו ג'ורג' חליס ושאל ממנו חולצה, לאחר מכן הלך לביתו והחליף את בגדיו וכן גילח את זקנו על מנת לשנות את מראהו.

כתוצאה מהדקירות, נפצע זוסמן בגבו העליון משמאל פצע בעומק שני סנטימטרים וברוחב שני סנטימטרים, הובהל לבית החולים והוכנס לו נקז חזה. כמו כן, כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נפצע רביבו השני בכתפו הימנית פצע עמוק חודר ומדמם, ובבית החולים בוצעה תפירה במספר שכבות לפצעו.

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' - "החלטה אם להאשים בניסיון רצח או בחבלה בכוונה מחמירה מתקבלת בהתאם למבחנים המשפטיים שנקבעו בחוק ובפסיקה. אין מקום להשליך ממקרה אחד למשנהו. באירוע שהיה ערב שבועות לאחר בחינת הראיות הגיעה הפרקליטות למסקנה כי על פי גרסת הנאשם, מיקום הדקירה ומכלול נסיבות האירוע אי אפשר להוכיח מעל לכל ספק סביר שהנאשם רצה דווקא במותם של מי שדקר אותם ולכן לא יוחסה לו עבירה של ניסיון רצח".
ג'ון קאקיש פיגוע חג השבועות גרימת חבלה חמורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד