י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גפני: "אעביר חוק נגד פסק המקוואות"

יו"ר ועדת הכספים מתכוון למצוא מסלול עוקף לפסיקת בג"ץ שמחייבת לאפשר לרפורמים להשתמש במקוואות לצורך גיור

גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות פסיקת בית המשפט העליון, אשר חייבה את המועצה הדתית לאפשר לקונסרבטיבים לעשות שימוש במקוואות שברשותה לשם גיור, יגיש יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הצעת חוק בשבוע הבא, שתקבע כי המקוואות יפעלו על פי הנחיית הרבנות הראשית בלבד.

בלשכתו של ח"כ גפני מציינים כי בהסכם הקואליציוני נכתב כי אם תהיה הפרה של הסטטוס קוו, יש לתקן זאת. "הסטטוס קוו מופר כעת על ידי החלטת בג"ץ ונתקן זאת באמצעות החוק".

כזכור, אמש (ה') קיבל בית המשפט העליון את ערעור התנועה הקונסרבטיבית והתנועה ליהדות מתקדמת הרפורמית וחייב את המועצה הדתית לאפשר להן לעשות שימוש במקוואות שברשותה, לשם גיור.

הדיון שנערך בהרכב שלושה שופטים, נשיאת בית משפט העליון מרים נאור, המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין והשופט סלים ג'בראן, בהחלטת המועצה הדתית באר שבע למנוע מהתנועה המסורתית (הקונסרבטיבית) והתנועה ליהדות מתקדמת (הרפורמית) להשתמש במקוואות שבתחומה לשם עריכת טקס גיור על ידיהן.

בפסק הדין שניתן היום קבע בית המשפט כי "הערעור מתקבל איפוא במובן זה שהמשיבים 1 ו-2 יאפשרו למתגיירים מטעם המערערות לטבול במקוה ציבורי בבאר-שבע, לרבות נוכחות בית-דין מטעמן במהלך הטבילה".

עוד הוסיפו, כי "מטבע הדברים, על פיתרון דומה להימצא במקוואות ברשויות אחרות בהן מתאפשרת טבילת מתגיירים". השופטים גם הטילו הוצאות משפט ושכר טרחה על המועצה הדתית, בסך 12,000 ש"ח.

הראש״ל הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף הגיב להחלטה ואמר: "החלטתו האומללה של בית המשפט לאפשר לרפורמים וקונסרבטיבים לטבול במקוואות שמיועדים לכלל הציבור היא שערורייתית, הרפורמים עושים שימוש בהלכה לצרכיהם רק כאשר נוח להם וחותרים תחת זהותה היהודית של מדינת ישראל. בית המשפט לא יכול בידו האחת להשביע את רצונו של קומץ זעיר ובידו השניה לפגוע פגיעה אנושה ברבבות יהודים שמעוניינים בחיים יהודיים על פי ההלכה, ובהמשך שמירת זהותה היהודית האמיתית של המדינה".

גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, הגיב: "יום בשורה למאות מתגיירים שבוחרים בהליכי גיור רפורמיים מדי שנה, להורים לתינוקות מאומצים המתגיירים בקהילותינו, ולכל אדם המאמין בזכות לחופש דת ומצפון. פסק הדין הוא צעד משמעותי נוסף בדרך להכרה מלאה של היהדות הרפורמית והקונסרבטיבית בישראל".
גפני רפורמים טבילה קונסרבטיבים מקואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד