כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אירועי שבת: 116 הרוגים בטייוואן

טורקיה וסעודיה מתכננות שיתוף פעולה צבאי, הרוסים והגרמנים מצפים לכניסת הסכם הפסקת האש בסוריה לתוקף

רעידת אדמה. צילום ארכיון: מרקו דורמירו
רעידת אדמה. צילום ארכיון: מרקו דורמירו

המשטרה עצרה שני חשודים בני 19 ו-21 בחשד למעורבותם בדקירתו של קטין בן 16 בשכונת עין חאלד באום אל פאחם בעקבות קטטה המונית על רקע בריונות. כל המעורבים בקטטה בני משפחה אחת.

המשטרה חוקרת חשד להצתת מאפייה הלילה בכפר יסיף. הבעלים כבן 30 תושב נצרת. טרם נעצרו חשודים.

לעבר עסק בשפרעם הושלך רימון הלם במהלך ליל שבת. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. המשטרה עצרה שני חשודים בחשד למעורבות בעבירה.

שבת בערב פרצה קטטה בין שתי משפחות בעיר נצרת בשכונה המזרחית. שוטרים שהגיעו לזירה הפרידו בין המעורבים ומאוחר יותר עצרו חשוד. כתוצאה מהתגרה נפגעו 2 מעורבים באורח קל.

תושב תרשיחא נעצר כשברשותו מספר שטרות מזוייפים של 200 ש"ח. החשוד נעצר לאחר תלונות בעלי עסקים כי בוצעו רכישות באמצעות שטרות מזוייפים. כעת בודקים החוקרים מהיכן הגיעו השטרות לידיו וכמה רכישות ביצע.

לעבר בית בכפר ריינה נורו יריות. לא היו נפגעים. המשטרה אספה ממצאים בזירה ופתחה בחקירה.

בשעות הבוקר של שבת, הגיעו שוטרים ליישוב סמוך ליוקנעם לטיפול באירוע אלימות במשפחה. במהלך שהותם בבית תקף חשוד (29) את אחד השוטרים. החשוד נעצר ונכלא. השוטר נפצע קל וקיבל טיפול רפואי.

בערב שבת דווח כי שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נפגש עם הוד מלכותו עבדאללה מלך ירדן במהלך כנס הביטחון במינכן. בפגישה דנו השניים ביחסים הבילטרליים בין ירדן לישראל, בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ובאפשרויות לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

חדשות חוץ:
ראש ממשלת טורקיה אחמט דבוטאלו אמר בנאום ששודר בטלוויזיה המקומית כי אם תידרש לכך, תפעל ארצו נגד הכורדים גם בשטח סוריה. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי שר החוץ מבלוט צ'בושולו אמר, לאחר שהשתתף בכנס בנושא ביטחון במינכן, כי טורקיה וסעודיה עשויות לצאת לפעולה קרקעית משותפת בסוריה נגד המדינה האיסלאמית-דאעש.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר בכנס הביטחון במינכן שהוא צופה סיכוי של 49% שהסכם הפסקת האש בסוריה ייכנס לתוקפו בהצלחה בעוד שבוע. מקבילו הגרמני פרנק וולטר אמר כי לדעתו הסיכוי לתחילת הפסקת האש עוד שבוע עומד על 51%. ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב אמר כי "יחסי רוסיה-מערב נכנסו למלחמה קרה חדשה". הוא התייחס לסנקציות שהוטלו על רוסיה על ידי נאט"ו בשל הנעשה באוקראינה. "בניית האמון היא קשה, אבל אנחנו חייבים להתחיל. עמדותינו שונות, אך לא שונות כפי שהיו לפני 40 שנה", אמר מדבדב.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר כי רוסיה מבצעת תקיפות בסוריה נגד קבוצות מורדים לגיטימיות ונגד אזרחים. "רוסיה צריכה לשנות את יעדי התקיפות שלה, כדי לכבד את הסכם הפסקת האש שהושג ביום שישי". דובר הבית הלבן אריק שולץ אמר כי הבית הלבן לא יתנגד להחלטת הקונגרס האמריקני להחריף את הסנקציות על צפון קוריאה בעקבות שיגור הטיל ארוך הטווח לפני כשבוע. "כמו רבים מחברי הקוגרס, גם הממשל מודאג עמוקות מהפעולות האחרונות של צפון קוריאה". עוד אמר כי רוסיה תורמת למשבר ההומניטרי בסוריה בכך שהיא פוגעת באזורים שבהם אין נוכחות גבוהה של "המדינה האיסלאמית". "הגיע הזמן שהם יפסיקו להשתמש בדאעש כמסווה להשיג שליטה נרחבת יותר במלחמת האזרחים", הוא הוסיף.

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו אמר בוועידת הביטחון במינכן כי רוסיה פוגעת בבתי ספר ובבתי חולים במהלך תקיפותיה בסוריה, וכי רק הבוקר נהרגו 16 אזרחים סורים בהפצצה רוסית.

שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר אמר כי ארגון "המדינה האיסלאמית" יובס רק אם נשיא סוריה בשאר אסד יעזוב את תפקידו. "עד שלא יהיה שינוי בסוריה, דאעש לא יושמד בסוריה. נקודה", אמר אל-ג'ובייר בועידת הביטחון במינכן שבגרמניה.

הקוורטט לענייני המזרח התיכון מסר לאחר פגישתו במינכן שבגרמניה כי הוא צפוי להכין דו"ח על היחסים הנוכחיים בין ישראל לפלסטינים, וכן המלצות הנוגעות להסכם שלום עתידי בין הצדדים וליצירת שתי מדינות לשני עמים. בפגישה ציינו חברי הקוורטט כי המכשולים העיקריים העומדים בפני הצדדים הם המתקפות הפלסטיניות על אזרחים ישראלים, הרס המבנים הפלסטיניים, והבנייה בהתנחלויות. הם גם ציינו לרעה את המצב ההומיניטרי בעזה.

ארצות הברית הציבה סוללת פטריוט נוספת בדרום קוריאה. מפקד הכוחות האמריקניים בקוריאה מסר כי מערכת יירוט הטילים הוצבה כחלק מתרגיל חירום, "בעקבות הפרובוקציות של צפון קוריאה", בהתייחס לשיגורים האחרונים שביצעה.

שגרירת ארצות הברית באו"ם סמנתה פאוור מבקרת בישראל. פאוור כתבה בטוויטר: "הגעתי לישראל - אפגש עם מנהיגים ישראלים ופלסטינים ועם גורמים אזרחיים ומהאו"ם, כדי לדון במחויבותה של ארה"ב לפיתרון שתי מדינות, זו לצד זו, בשלום ובביטחון".

רעידת אדמה בעוצמה 6.5 הכתה שלושה קילומטרים מהעיירה אנדקנטור באי סומבה במזרח אינדונזיה. כבישים ניזוקו וקווי הטלפון ושידורי הרדיו נותקו באופן זמני, אך טרם דווח על נפגעים.

115 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה שהכתה לפני שבוע בעיר טיינאן בדרום טייוואן. שניים עדיין נעדרים. 111 מההרוגים אותרו בבניין בן 17 קומות שקרס בעת הרעידה.

צפון קוריאה הודיעה שהיא מפסיקה לחפש אחר אזרחים יפנים שנחטפו בשטחה, בעקבות עיצומים שהטילה טוקיו על שיגור טיל בליסטי בידי פיונגיאנג. כך לפי סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה.

האפיפיור פרנסיסקוס נחת בליל שבת בבירת מכסיקו, מכסיקו סיטי, שם עורך ביקור רשמי ראשון בן חמישה ימים. מוקדם יותר עצר בקובה לפגישה עם הפטריארך של הכנסייה הרוסית אורתודוכסית. האפיפיור וראש הכנסייה האורתודוכסית הרוסית הפטריארך קיריל קראו להגן על האוכלוסייה הנוצרית במזרח התיכון. "במדינות רבות במזרח התיכון ובצפון אפריקה משפחות רבות, כפרים וערים של אחינו ואחיותינו מושמדים לחלוטין".

'מנגנון החקירה המשותף' שהוקם בידי האו"ם והארגון למניעת שימוש בנשק כימי על מנת לקבוע מי אחראי לתקיפות בנשק כימי בסוריה, דיווח על חמישה מקרים שבהם נעשה שימוש בגזים אסורים נגד המורדים במדינה. בארבעה מהמקרים נעשה שימוש בגז כלור ובאחד נוסף נעשה שימוש בגז חרדל. כך לפי דו"ח שפירסם הארגון.

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר כי איראן "מוכנה לעבוד" עם סעודיה וכי על שתי המדינות להתגבר על שנים של מערכת יחסים מתוחה. "איראן וסעודיה לא יכולות להדיר אחת את השנייה מהאזור", אמר זריף, והוסיף "אני מאמין שלאיראן ולסעודיה יכולים להיות אינטרסים משותפים בסוריה".

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ורשת 'קבוצת העיתונאים רוטרניק'.
אירועי שבת רעידת אדמה סוריה דאעש סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד