ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

גיבור יום כיפור: אלוף יאנוש בן גל ז"ל

בגיל 80 נפטר אלוף פיקוד הצפון לשעבר, שנהג להגיע מדי שנה להקפות בשמחת תורה בישיבת חברון בירושלים

יאנוש בן גל. צילום: משה שי, פלאש 90
יאנוש בן גל. צילום: משה שי, פלאש 90

האלוף (במיל') אביגדור (יאנוש) בן-גל, הלך לעולמו בשבת כשהוא בן 80.

יאנוש בן-גל היה מפקדה של חטיבה 7 שלחמה ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים, ושימש אלוף פיקוד הצפון ומפקד גיס במבצע שלום הגליל. הוא הותיר אחריו אישה ושבעה ילדים.

בן-גל נולד בעיירת לודז' שבפולין, ועלה לישראל עם "ילדי טהראן". הוא גדל בתל אביב והתגייס לשירות קרבי בחיל השריון. בתום שירות החובה, הוא מילא שורה של תפקידי פיקוד, בהם מפקד מחלקת טנקים וקצין אג"ם, עד שהגיע לפיקוד על חטיבה 7.

לאחר מלחמת יום הכיפורים, בה תגברה חטיבתו את הנוכחות הצבאית בגבול סוריה והדפה את הפלישה הסורית, מונה בן-גל למפקד עוצבת געש והועלה לדרגת תת-אלוף. בשנת 1976 מונה לעוזר ראש אג"ם במטה הכללי, ובמסגרת זאת היה שותף לתכנון מבצע אנטבה. בשנת 1977 מונה לאלוף פיקוד הצפון, וכיהן בתפקיד זה במשך ארבע שנים.

מה שלא ידוע על הקשר שלו לציבור החרדי היה דווקא בישיבת חברון בירושלים, כאשר בשנים ההם היה נוהג בן גל להגיע מידי שמחת תורה להקפות בישיבה ולהשתתף בהם שעות ארוכות.

תלמידי הישיבה מאותה תקופה, מספרים ל'בחדרי חרדים' כי מי שהיה קשור עמו והיה מקבל את פניו בחמימות מדי שנה היה הרב שמואל סגל - חתנו של ראש הישיבה הגאון רבי שמחה זיסל ברוידא זצ"ל.

באתר חב"ד און ליין דווח הערב כי בן-גל, תושב קיסריה, היה נוהג מידי יום שישי לבקר באור-עקיבא ופעמים רבות פגש בבחורי חב"ד העוסקים ב'מבצע תפילין'.

פעמים רבות שהיה פוגש בהם, נהג לדבר עמם בדברי תורה. בחג הפורים ובימי החנוכה, היה נוהג להרים 'לחיים' ולשמוח עמם.

לא פעם תיאר בפני הבחורים את ביקורו הבלתי-נשכח בהתוועדות אצל הרבי מחב"ד זצ"ל, ביקור שהותיר בו רושם אדיר. "הוא פעם סיפר שהאדמו"ר מבעלזא היה בנאות דשא בקיסריה והזמין אותו אליו וביקש ממנו לספר על קורות הימים ההם", סיפר אחד ה'תמימים' ששוחח בעבר עם בן-גל, "בכלל", הוא הוסיף, "הייתה לו בקיאות גדולה בתנ"ך".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
יאנוש בן גל פטירה ישיבת חברון רבי שמחה זיסל אלוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד