י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרבי מזועהיל: "לכלב תשליכון את הסמארטפון"

עוד בדברי הרבי: "אלו המחזיקים את הכלים שאינם כשרים, הם נמשכים אחריהם ככלב, ומוכרחים בכל כמה דקות לראות מה נשמע"

האדמו"ר מזוועהיל. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר מזוועהיל. צילום: בחדרי חרדים

המלחמה בסמארטפונים הלא כשרים הגיעה גם לחסידות זוועהיל: האדמו"ר נשא דברים בהילולת זקנו האדמו"ר זצ"ל ואמר שהקב"ה הוריד לעולם את פלאי הטכנולוגיה כדי להרבות אמונה בהשי"ת, כפי שניתן לראות כיום שעושים ומדברים כאן דברים ורואים ושומעים אותם בסוף העולם.

"אך למרבה הצער באו כוחות הסטרא אחרא וחטפו את המטרה הטהורה הזאת לצרכיהם הטמאים, ולדאבון לב מיום ליום מתרבים הסיפורים על אנשים יראים שלמים שנלכדו בשחיתותם רח"ל".

"אנו רואים שהקב"ה הוריד כלים כדי לחזק את האמונה, כדי שיוכלו לקלוט דברים לזכרון, כדי שיוכלו יותר טוב להדפיס ולצטט דברים, והסטרא אחרא התלבש על זה, וזה נעשה היום לכלים המשחיתים ביותר. זה נעשה לעבודה זרה שבדור, והראיה לזה שהיא עבודה זרה, כמו שמתואר בנביאים, שזה שנטל עץ ועשאו לעבודה זרה, כשהחזיקו בחיקו ואמר לו אבי אתה, כל אחד מוציא יראתו מתוך חיקו. מהו הדבר הזה, הלא עשית לך כלי שאינו כלום? זו היתה הקליפה של העבודה זרה שסימאה את עיני בני אדם להימשך אחריה. זהו הכח של הסטרא אחרא שיכול לגרום לאדם להיות נדבק אליה, אדם שלכאורה נקרא אדם חכם ונהיה דבוק לחתיכת עץ, לחתיכת פלסטיק".

"אנו רואים רחמנא ליצלן שאלו המחזיקים את הכלים שאינם כשרים, הם נמשכים אחריהם ככלב, ומוכרחים בכל כמה דקות לראות מה נשמע, לראות ולשלוח הודעות, לקבל הודעות ורואים תמונות, ממש משיכה שרחמנא ליצלן זה מראה שזה כולו סטרא אחרא. לא רואים באנשים אלו לצערנו משיכה מיוחדת, כשהם רואים ארבעה מינים שירדפו אחריהם ויתפסו אותם, ויחזיקו אותם כמה שיותר זמן, או שילך מעוטר בתפילין כמה שעות וכדו', לרדוף אחרי מצוות. את זה חלילה אי אפשר להניח לרגע מהיד, היכן שהולכים ונמצאים, מסתכלים וקוראים ושומעים. זוהי קליפה נוראה שירדה בדורנו".

"זה היום הקליפה של דורנו וזה משחית כל חלקה טובה, 'כל באיה לא ישובון' המכשירים הפסולים משחיתים את הגוף והנפש, משחיתים את הבנים ואת הדורות הבאים, ומוציאים אותם מחוץ ליהדות. וצריך לדעת שביציאתו לחוץ, אין לסמוך על מה שכל אדם מבין מעצמו איזה מכשיר מותר ואיזה אסור, כי יש אנשים המורים היתר באומרם שלום יהיה לי ולא יארע כלום. צריך לדעת בדברים אלו, כמו שבאכילת בשר אדם לא יקנה ללא ההכשר המהודר ביותר, שיש לו חותמת ופלומבה עליו. כך גם בעניינים אלו, אם אין הכשר ראוי, זה נחשב יציאה לחוץ, 'לכלב תשליכון אותו'.

"צריך בדברים אלו לעשות שאלת חכם, אשרי חלקו של מי שיכול להחזיק את המכשיר הפשוט ביותר שאין בו כלום, אי אפשר לכתוב בו ואי אפשר לראות בו, קדוש יאמר לו. אך גם מי שיש לו היתר מרבנים לאלו המוכרחים להחזיק זאת, אזי גם רק בהכשר מלא, ומי שמוכרח אחר יעשה שאלת חכם".
זווהעיל סמארטפונים פגעי הטכנולוגיה חסידים הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד