י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ראש הממשלה נתניהו ינמק את מתווה הגז מול חמישה שופטי בג"צ

ראש הממשלה המכהן גם כשר הכלכלה יתייצב היום בפני חמישה שופטי בית המשפט העליון בכדי לנמק את חתימתו על הסעיף העוקף את הממונה על ההגבלים בכדי לאשר את מתווה הגז השנוי במחלוקת • נתניהו: "מסכן את ביטחון ישראל"

נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמכהן גם כשר הכלכלה, יגיע היום (א') אחר הצהריים לבית המשפט העליון, ויופיע בפני הרכב של חמישה שופטי בג"ץ שידונו בעתירות נגד מתווה הגז.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו הגיש בשבוע שעבר תצהיר לבג"ץ ובו פירט את נימוקיו להפעלת סמכותו מכוח סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים.

נתניהו הדגיש כי "אני סבור שללא המתווה, על כל מרכיביו העיקריים, ייגרם נזק של ממש לביטחון ולכלכלת המדינה, ויוחמצו הזדמנויות משמעותיות בתחום יחסי החוץ שלה. מבחינתי, אין מתווה ריאלי אחר‭."‬

בתצהיר הזהיר ראש הממשלה נתניהו כי "עיכוב בפיתוח האחזקות יותיר את המדינה עם אסדת גז טבעי אחת בלבד, זו שמשמשת את תמר ומאוימת מבחינה ביטחונית, ללא כל חלופה‭."‬ נתניהו הוסיף כי מצב זה מסכן את ביטחון מדינת ישראל ובכלל זה את הביטחון האנרגטי שלה, כיוון שכבר כיום כמחצית מהחשמל בישראל מיוצר מגז טבעי‭.

שופטי ההרכב הם אליקים רובינשטיין, סלים גו'בראן, אסתר חיות, עוזי פוגלמן ונועם סולברג. בעתירה לבית המשפט נטען שהליך אישור המתווה לא היה תקין, וההחלטה שהתקבלה בעניין המתווה בממשלה הייתה בלתי סבירה ובלתי מידתית.

יצויין כי בתחילת הדיון בבית המשפט בסוגיית מתווה הגז, השופטים הציעו להעביר את הצדקת המתווה לממשלה ולא לחברות הגז, ובעקבות כך שר האנרגיה יובל שטייניץ והמשנה ליועץ המשפטי, אבי ליכט, יצאו להתייעצות. בסיום הדיון הפתיע בא כוח המדינה, כאשר הודיע שראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להופיע ולדבר בפני בג"צ על מנת להסביר את המתווה.

כזכור, מתווה הגז השנוי במחלוקת התקבל אחר שהשר אריה דרעי התפטר ממשרד הכלכלה, והעבירו לראש הממשלה בנימין נתניהו שחתם על תוקפו באמצעות הפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, שהסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר את המתווה.
מתווה הגז ראש הממשלה נתניהו בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד