כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סאגת המקווה בעשרת מגיעה לכנסת

לאחר ההתנגדות העזה מצד המועצה האזורית לשיפוץ המקווה בעשרת, יכנס ח"כ דודי אמסלם את הוועדה בראשותו לדיון בעניין

מקווה טהרה, צילום: נתי שוחט, פלאש90
מקווה טהרה, צילום: נתי שוחט, פלאש90

המאבק נגד המקווה בעשרת מגיע לכנסת - לפני מספר חודשים פורסם ב'בחדרי חרדים' כי ביישוב עשרת, שם החלו לאחרונה בשיפוץ מבנה המקווה לאחר שנים שלא פעל במקום, נתקלו בהתנגדויות מהמועצה אזורית 'גדרות'. לאחר מאבק ממושך, מגיע המקרה לפתחה של וועדת הפנים של הכנסת.

בפגישה מיוחדת שקיים יו"ר ארגון 'טהרת הבית', המשפץ את מבנה המקווה, הרב יחזקאל מוצפי עם יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם, נדון מקווה הטהרה ביישוב 'עשרת' ששימש את תושבי היישוב וכן את עוד רבים מהיישובים והקיבוצים בסביבה שהיו מגיעים פעם אל המקווה, ומאז סגירת המקווה נודדים כבר כמה שנים לערים מרוחקות בכדי לקיים את חובת המצווה היהודית.

"לא די בכך שהמועצה המקומית הזניחה את בניית המקווה שנים, אלא שכעת, בבואנו לשפץ ולבנות כדרישת הציבור ובמקום ששייך לציבור, המועצה האזורית גדרות בראשות יוסי קנדלשטיין, מונעת את שיפוץ המקווה ללא כל סיבה", אמר יו"ר הארגון.

ארגון 'טהרת הבית' שנעתר לבקשת התושבים בעשרת לממן את פתיחת המקווה מחדש, לשפץ ולהחזיר את המקום לפעילות ככל שיותר מהר כתקוות בני הישוב, נתקל שוב ושוב בסירוב המועצה, והחליט להגיע עד הכנסת ולבקש את התערבותו של יו"ר ועדת הפנים. יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם הודיע כי בקרוב תכונס הוועד,ה ותשמע מהם הסיבות שבגינם מעכבת המועצה את בניית המקווה.

יו"ר הארגון עם ח"כ דודי אמסלם


מקווה טהרת מועצה אזורית גדרות עשרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד