כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חוצפה: 'ארץ נהדרת' הצטלמו בבית כנסת מול ספר תורה פתוח

תמונות שהופצו מסט הצילומים לתכנית הסאטירה של ערוץ 2 'ארץ נהדרת' מתעדות את שחקני התכנית מצטלמים מול ארון קודש בבית כנסת, כשלפניהם מוטל ספר תורה פתוח • ומה מגיבים בארץ נהדרת?

חוצפה: 'ארץ נהדרת' הצטלמו בבית כנסת מול ספר תורה פתוח

שערורייה - שחקני תכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת' הצטלמו בבית כנסת, מול ארון קודש וספר תורה פתוח, כך עולה מתמונות מסט הצילום שהופצו ברשת. הרבנות הראשית גינתה את השימוש בבית כנסת. מארץ נהדרת נמסר: "התמונה צולמה כחלק מטקס בר מצווה לרגל העונה ה-13, מי שמחפש פרשנות - עושה זאת על אחריותו בלבד".

הרבנות הראשית לישראל, הרבנים הראשיים והשר לשירותי דת אזולאי גינו בתוקף את השימוש בספרי תורה ובבית כנסת בתוכנית הסאטירה. "בית כנסת הוא בית תפילה וספרי התורה הם בעלי הקדושה הגבוהה ביותר ביהדות. יהודים, במשך כל הדורות, מסרו נפשם כדי שלא לפגוע בקדושתם.

"אזרחי ישראל הפוקדים את בית הכנסת לתפילה או ללימוד, חשים, מעבר לקדושה ההלכתית, יראת כבוד וחשיבות ייחודית למקום ושימוש זול מהסוג הזה הוא בגדר חציית קו אדום ומעורר זעזוע ושאט נפש בליבו של כל יהודי באשר הוא. אנו מצפים מאחרים שגם אם אינם מתפללים יכבדו את הציבור ורגשותיו".

התמונות, בהם נראים השחקנים הקומיים המשתתפים בתכנית כשהם מחופשים למתפללים, מחזיקים בספר תורה ואף גוללים לרווחה ספר תורה נוסף, מעוררים זעם רב בקרב שומרי מסורת. מראה ספר התורה כשהוא משמש לצרכי בידור וסאטירה, מזעזע ומבזה.



ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי בית הכנסת בו הצטלמו השחקנים, שוכן במושב בני ציון בסמוך לרעננה, מהתמונות נראה כי מדובר בבית כנסת אשכנזי.

צעיר חרדי שנחשף לתמונות אומר כי "תכניות סאטירה והומור לא אמורים לבוא על חשבון קודשי ישראל. זה לא מצחיק ולא נעים, זה בעיקר ביזוי והשפלת מי שספר תורה ובתי כנסת יקרים לליבו. הומור הוא מבורך, אבל זה לא הומור. זו פרובוקציה שנועדה להעלות את קדשי ישראל על מזבח רייטינג ותו לא".

מהפקת 'ארץ נהדרת' נמסר ל'בחדרי חרדים' - "התמונה צולמה לרגל תחילת העונה ה-13 ו"חגיגות הבר-מצווה" של התכנית. לכן, באופן טבעי נבחר המקום שבו כלל עם ישראל מציין את האירוע. מי שמחפש פרשנות אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד".

בעבר עלתה ביקורת קשה נגד יוצרי התכנית, שבחרו להציג את מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בדמות מגוחכת, ולבזות את קדשי ישראל. למרות העבר, נראה כי הפעם מדובר בעליית מדרגה וחציית קו אדום, כאשר ספר תורה משמש ככלי בידור, ומבוזה באופן שכזה.

פעיל הימין שי גליק שיתף את התמונה המבזה בחשבון הפייסבוק שלו, וקרא לעוקביו להגיש תלונה למועצת הרשות השניה, כשהוא מצרף צילום מסך מתגובתו. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר - "מדובר בזלזול בוטה ברגשות הדת. פניתי לנציב תלונות הציבור ברשות השידור שיאסור דבר זה מכאן ולהבא ויגער בחריפות בביזוי הדבר הזה. כמו כן פניתי לרבנות שתגנה את הדבר הזה". גליק אומר כי הוא קורא לכל מי שנפגע להתלונן לרשות השידור, ומספר כי רבים כבר עשו זאת.

פנינו ל'קשת' לבקשת תגובה, לכשתתקבל - נפרסמה.

עדכון 11:53

התמונות מסט הצילומים:




ארץ נהדרת ביזיון בית הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד