י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רב בני ציון: "איפה הרבנים הראשיים?"

הרב אשר זמל, רבה של בני ציון מבכה בראיון ל'בחדרי חרדים' את חילול בית הכנסת: "הרבנות הפקירה אותנו"

הרב אשר צמל
הרב אשר צמל

 

שערוריית חילול בית הכנסת בבני ציון: "חייבים לסגור את בית הכנסת, אבל אין לנו סמכויות מספקות ואנו חשים מופקרים", כך אומר רב יישובי לב השרון ורבה של בני ציון הרב אשר זמל, ל'בחדרי חרדים'.

"שוחחתי הבוקר עם תושבי בני ציון שומרי המצוות", אמר הרב ל'בחדרי חרדים', "אמרתי להם שזה חילול ה' וחמור מאוד. וחייבים לסגור את המקום, ואם אין מניין יש להתפלל ביחיד.

"בית הכנסת שבו אירעה התקרית עם ארץ נהדרת התנהל בעבר על פי כל כללי הלכה. הוא נוסד על ידי הרב שניאור זלמן חוטרצקי זצ"ל שהיה ראש המועצה הדתית בני ציון. גם אחרי שנפטר המשיך ביהכנ"ס להתנהל על פי ההלכה אלא שהחל רפיון עם פטירת חלק משומרי השבת וכך הדרדר ניהול המקום. הבוקר התקשרתי לגבאי שאירח את התוכנית אך הוא לא ענה.

הרב מוסיף ואומר: "מה שהתרחש עם 'ארץ נהדרת', זה כלום ביחס לאירועים יותר חמורים שאירעו. הרבנים הראשיים התעלמו - ויותר מכך לא תמכו ברבני ההתישבות שנלחמו בתופעות הללו. אני קורא לרבנים הראשיים לקיים ישיבה ולדון איך להילחם בתופעה.

"מה שקרה חמור ומזעזע", אומר הרב, "אני קורא לרבנים הראשיים להפסיק להסתתר ולא להפקיר את רבני ההתישבות שמופקרים תמיד. הרבנים הראשיים צריכים לבדוק את עצמם ולא די לשגר הודעות גינוי ולעבור על מה שהתחולל לסדר היום.



הרב תובע מהרבנים הראשיים יזמינו את גבאי ביהכנ"ס לשימוע, ולהוציא פסק הלכה לסגור את המקום על מנעול ובריח, עד שיפעל על פי כללי ההלכה. "אנו רבני ההתישבות מסכנים", אמר, "אנו ניצבים לבדנו כחומה בצורה מול תופעות כאלו".

כזכור, מוקדם יותר היום, הופצו ברשת תמונות מסט הצילומים של 'ארץ נהדרת', בהם נראים המשתתפים בתכנית כשהם לבושים כמתפללים, מחזיקים בספר תורה ואף גוללים לרווחה ספר תורה נוסף.

מראה ספר התורה מבוזה כשהוא משמש לצרכי בידור וסאטירה, עוררו זעזוע וזעם רב בקרב שומרי מסורת.

הרבנות הראשית לישראל הוציאה הודעת גינוי נדירה לצילום המערכון. "בית כנסת הוא בית תפילה וספרי התורה הם בעלי הקדושה הגבוהה ביותר ביהדות. יהודים, במשך כל הדורות, מסרו נפשם כדי שלא לפגוע בקדושתם", אמרו.

"אזרחי ישראל הפוקדים את בית הכנסת לתפילה או ללימוד, חשים, מעבר לקדושה ההלכתית, יראת כבוד וחשיבות ייחודית למקום ושימוש זול מהסוג הזה הוא בגדר חציית קו אדום ומעורר זעזוע ושאט נפש בליבו של כל יהודי באשר הוא. אנו מצפים מאחרים שגם אם אינם מתפללים יכבדו את הציבור ורגשותיו״, הוסיפו עוד.

מהפקת 'ארץ נהדרת' נמסר מוקדם יותר היום ל'בחדרי חרדים' - "התמונה צולמה לרגל תחילת העונה ה-13 ו"חגיגות הבר-מצווה" של התכנית. לכן, באופן טבעי נבחר המקום שבו כלל עם ישראל מציין את האירוע. מי שמחפש פרשנות אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד".

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת הרבנות הראשית. להלן תגובתה: "ככל שיש לרב טענות כאלו ואחרות הוא יכול לגשת בדרכים המקובלות למועצת הרבנות הראשית או לרבנים הראשיים והנושא ייבדק".

בני ציון ארץ נהדרת בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד