י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

תלונה: "שידור מבזה משיקולי רייטינג"

עו"ד הגיש תלונה לרשות השנייה נגד 'ארץ נהדרת' בשל התוכנית בבית כנסת: "אם היה מדובר בכנסייה או מסגד היו מאשרים?"

תלונה: "שידור מבזה משיקולי רייטינג"
פייסבוק

בעקבות השימוש הבזוי בספר תורה לתכנית ארץ נהדרת, פנה עו"ד חרדי לרשות השנייה בתלונה נגד התוכנית. הרשות הבטיחה להעביר את הנושא לגורמים המקצועיים.

חרדי, עורך דין פלילי, ראה את תמונות שחקני ארץ נהדרת שמסעיר את שומרי המצוות, שם נצפים שחקני תכנית 'ארץ נהדרת' מצטלמים מול ארון קודש בבית כנסת, כשלפניהם מוטל ספר תורה פתוח. הוא פנה בתלונה לרשות השנייה ודרש למנוע את שידור התוכנית בטלוויזיה.



"אני מודע למה מערכת אכיפת החוק עושה בדיני עונשין, במקרה הזה אנו יודעים שקיים חוק האוסר במפורש את מה שעשו בארץ נהדרת. נראה לי שהם יבינו את חומרת המעשים ולא ישדרו אותו" אומר ל'בחדרי' עו"ד ישראל אנקונינה, "בסעיפים אלו, משתמשים במקרי של הצתת בתי כנסת, כנסיות ומסגדים".

עו"ד אנקונינה, פנה לנציב תלונות הציבור ברשת השנייה, והביע זעזוע מהפקת הסאטירה של ארץ נהדרת בבית כנסת, "תוך רמיסת ערכי הדת המקודשים למיליוני אנשים במדינת ישראל". בפנייתו ציין כי חוק העונשים אוסר במפורש מעשים מסוג זה, וציטט את לשון החוק לפיו "המחלל מקום פולחן, או כל עצם המוחזק מקודש לקהל אנשים, בכוונה לבזות דתם, או ביודעין שהם עשויים לראות במעשה זה עלבון לדתם, דינו - מאסר שלוש שנים".



במכתבו מציין עורך הדין כי "מעשים אלו אשר נעשים בבית כנסת, ע"פ ההלכה מדובר בחילול בית הכנסת ומשכך יש להימנע לאלתר מהפקות תכוניות סאטירה במקום המקודש ביותר לעם היהודי"

עוד הוסיף: "מפיקי התוכנית יודעים כי מעשים אלו מבזים ופוגעים ברגשותיהם של מיליוני אזרחים במדינת ישראל, עובדה זאת לא מונעת מהם את השידור המבזה וזאת מתוך שיקולי רייטינג לתוכנית תוך רמיסת רגשותיהם של הצופים".

"מעניין מאוד" כותב עו"ד אנקונינה "אילו היה מדובר במסגד המקודש למוסלמים או כנסייה המקודשת לעם הנוצרי, היה ניתן האישור ע"י מנהלי התוכן ברשות". באם תכונית זאת תשודר, "ראו הודעה זאת טרם הגשת בקשה לקובלנה פלילית וכן תביעה לפיצוי בגין עוגמת הנפש ששידור תכונית זאת תגרום לצופים".

ברשות השנייה מיהרו להגיב כי הקדימון לא שודר בערוץ 2 "אלא במסגרות שאינן מפוקחות על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בהן רשתות חברתיות". ובעצם הפנייה ביקש עורך הדין למנוע שידור עתידי של הקטע.

דוד רגב, נציב פניות הציבור ציין כי ככלל הוא מטפל בפניות העוסקות בתכנים ששודרו ולא בתכנים האמורים להיות משודרים. "אך יחד עם זאת, במקרים בהם מעלה הפונה חשש כי התוכן שישודר בעתיד עלול לפגוש בציבור, הנושא ייבדק על ידי הגורמים המקצועיים ברשות השנייה". הפנייה הועברה לבדיקת המחלקה המשפטית של הרשות השנייה.

מהפקת "ארץ נהדרת" נמסר, "התמונה צולמה לרגל תחילת העונה ה-13 ו'חגיגות הבר-מצווה' של התכנית. לכן, באופן טבעי נבחר המקום שבו כלל עם ישראל מציין את האירוע. מי שמחפש פרשנות אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד".
ארץ נהדרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד