ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מקלב: "נאסור נסיעה בעמידה"

בעקבות התאונה, מצהיר ח"כ מקלב על יוזמת חקיקה • עומסי תנועה כבדים בכביש 1 - ייסגר לתנועה הערב

צילום: משה מזרחי, איחוד הצלה
צילום: משה מזרחי, איחוד הצלה

בעקבות אוטובוס המוות - יוזמת חקיקה: ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה שהשתתף הערב (א) בחתונת בנו של מרדכי קרליץ בבני ברק, הצהיר למשתתפים כי הוא מתכוון להעביר בחקיקה איסור על העלאת נוסעים במעומד.

לדברי מקלב, הוא משוכנע עוד טרם פרסום פרטי התאונה, כי רבים מהנפגעים היו מקרב הנוסעים שעמדו, מה גם שעל פי הדיווח הראשוני היה מדובר באוטובוס מלא יחסית.

לדבריו, הגיע הזמן שחברות התחבורה יפסיקו לזלזל בציבור החרדי ויתייחסו אליו כמו למגזר הכללי, בכמות אוטובוסים שתספק את צרכיו מבלי לסכן את חייו.

גם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הורה הערב למנכ״ל משרדו לפעול לזרוז התקנת מערכות מצילות חיים בכלי הרכב. יצויין כי השר כץ חתם לפני כשבועיים על תקנה חדשה המחייבת אוטובוסים ומשאיות להתקין מערכות מצילות חיים של בקרת סטייה מנתיב וניתור מרחק מלפנים ,החל מ-1 בנובמבר 2016.

משרד התחבורה יפעל מול האוצר לתמרץ בעלי רכב שיתקינו את המערכות לפני ה-1 בנובמבר. יצויין כי משרד התחבורה פנה לאחרונה למשרד האוצר בדרישה לתמרץ התקנת מערכות בטיחות מצילות חיים בכלי הרכב. תנאי הדרך בכביש 1 שבו ארעה התאונה היו אופטימליים. מדובר בטעות אנוש, ומערכת בטיחות של סטייה מנתיב עשויה היתה למנוע את התאונה.


זירת התאונה בכביש 1. צילום: אורי דיוויס, דוברות איחוד הצלה וקבוצת מדברים תקשורת

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל מרחיב את דיוני השימוע בנושא הקטל בכבישים, ומלבד שר התחבורה והבטיחות בדרכים, יזומנו לוועדה גם השר לביטחון פנים וגם שר החינוך. "התאונה המחרידה בכביש 1 מעצימה את הצורך הבהול בהתגייסות של כל הגורמים למלחמה בלתי מתפשרת בקטל בדרכים. בכוונתי לפנות כבר הערב לשר לביטחון פנים ולמשטרת ישראל על מנת שיציגו את ממצאי התחקיר ביום שלישי הקרוב בוועדה. ועדת הכלכלה תפעל במהירות ותלחץ על כל הגורמים לפעולות מיידיות שיביאו לבלימת הקטל הנוראי הזה. זו מלחמה לכל דבר וכך צריך להתייחס אליה".

בתוך כך, אלפי נהגים וכלי רכב תקועים כבר שעה ארוכה בכביש 1 לשני צדדיו, כשהשוטרים מכוונים את הנהגים שיצאו מירושלים ונתקעו בעקבות התאונה - לסוב על עקבותיהם ולנסוע חזרה לירושלים בניגוד לכיוון התנועה. כך נוצר מצב בו שני הנתיבים בכביש 1 מובילים כעת אך ורק לכיוון בישראל.

המשטרה הודיעה כי כביש 1 נסגר לתנועה לשעות הקרובות.





אורי מקלב חוק תחבורה ציבורית זלזול בחרדים חיי אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד