ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ההרוגים: בני ישיבה בדרך לשידוך ולשמחה, בן המו"ץ וכלת האדמו"ר

ההרוגים בתאונה: יעקב חשין ז"ל בדרך לפגישת 'שידוך' • ישראל וינברג ז"ל, בדרכו לחתונה משפחתית • לוי יצחק אמדדי ז"ל, בנו של מו"ץ יבנאל • חנה פרנקל ע"ה כלת האדמו"ר מבוטושאן • טרם פורסמו שמות 2 הרוגים נוספים

ההרוגים: בני ישיבה בדרך לשידוך ולשמחה, בן המו"ץ וכלת האדמו"ר

פורסמו שמות ארבעה מהרוגי האסון הערב (א'). במכון לרפואה משפטית אבו כביר בסיוע ארגון זק"א עמלים לזיהוי גבר כבן 25-30 שהגיע לבית החולים תל השומר ללא רוח חיים, ואישה נוספת שטרם זוהתה.

במקביל, יו"ר זק"א יהודה משי זהב הפיץ הודעה לפיה בחור בשם אהרן מרדכי כהן בן 18.5 תלמיד ישיבת באבוב בבני ברק נעדר, ויש חשש סביר כי הוא היה באוטובוס, אולם הוא לא נמצא ברשימות בתי החולים. כל היודע פרטים שיפנה בבקשה לטלפון 053-7232575.

ההרוג הראשון ששמו הותר לפרסום מבין ששת הרוגי תאונת 'אוטובוס המוות' הערב (א) הוא הבחור החשוב יעקב מאיר חשין ז"ל, בן 27 מירושלים.



חשין המנוח נולד בירושלים בכ"ז אדר תשמ"ח, לאביו הרב ישראל ולאמו מרת דבורה יהודית, תושבי שכונת רמות בירושלים. בבחרותו למד בישיבת נדבורנה בישיבה קטנה וישיבה גדולה - שם התעלה במעלות התורה, ולאחר מכן עבר לשכונת מאה שערים בירושלים שם התגורר בית סבתו והתקרב לחסידות ברסלב.

יעקב מאיר ז"ל השתתף בכל החבורות של החסידות ולמד בכולל ברסלב במאה שערים, נודע כבחור ירא שמים ובעל מידות עם מאור פנים לכל אחד ואחד, "בחור זהב" מסכמים חבריו ל'בחדרי חרדים'.

לפני מספר שנים שיכל את חברו הטוב הרב שמואל יצחק דייטש ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים קשה ליד עמנואל. כעת היה בדרכו לפגישת 'שידוך' בשלב מתקדם בעיר בני ברק, ונהרג בתאונה למגינת לב בני משפחתו וחבריו.

המנוח נהג להדפיס ולהפיץ אלפי ספרי חסידות ברסלב בריכוזים החרדים, ולאחרונה אף יצא ביוזמתו עלון בשם 'שלהבת אש' המגיש סיפורים מיוחדים על מוהרא"ש שיק זצ"ל. בהילולת מוהרא"ש שהתקיימה לפני כשבועיים ביבנאל הדפיס המנוח אלפי ספרי 'אשר בנחל' אותם הפיץ במחיר הקרן לקהל שפקדו את הציון.

יעקב מאיר חשין ז"לצילום: יעקב מאיר חשין ז"ל
יעקב מאיר חשין ז"ל

ההרוג השני הוא הבחור החשוב ישראל וינברג ז"ל, תושב רחוב שמואל הנביא פינת רחוב יחזקאל בירושלים.

ישראל, בן 26, נולד בכ"ג אב תש"ן לאביו הרה"ח רבי נפתלי צבי הערשל וינברג, מחשובי חסידי סלאנים, בנו של הרה"ח רבי מרדכי זיידל וינברג מזקני החסידים, ולאמו שתחי' בתו של הרה"ח רבי יוסף ארלנגר זצ"ל.

ישראל וינברג ז"ל מצאצאי האדמו"ר בעל 'יסוד העבודה' זצ"ל, האדמו"ר הראשון מסלונים. היה בדרך לשמחת החתונה לבן דודו שנערכה הערב באולמי ארמונות פרידמן בבני ברק - וממנה לא חזר.

לדברי חבריו, הבחור ישראל וינברג ז"ל תמיד אהב לעזור לזולת והיה עם חיוך על פניו. במשפחה בה גדל ספג תורה יראת שמים ועבודת ה' צרופה.

הלוויתו תתקיים מחר (ב') בשעה 10:30 בבוקר מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

ישראל וינברג ז"לצילום: ישראל וינברג ז"ל
ישראל וינברג ז"ל

ההרוג השלישי הוא הבחור החשוב לוי יצחק אמדאדי ז"ל, בן 17 תושב יבנאל עיר ברסלב ובנו של הגאון רבי הלל קלמן אמדאדי - דיין ומורה צדק בבית ההוראה 'צדק ומשפט' ביבנאל.

בילדותו למד בתלמוד תורה 'ילדי חן' של חסידי ברסלב ביבנאל ולאחר מכן המשיך את לימודיו בשקדנות רבה במסגרת הישיבה הקדושה ביבנאל. בתחילת השנה האחרונה החל ללמוד בישיבת 'ברכת התורה' ברחוב רשב"ם בבני ברק, שם המשיך לשקוד על תלמודו ביגיעה גדולה.

מכריו מספרים על בחור חמד שעסק בתורה וחן מיוחד היה נסוך על פניו. "תמיד אמרנו עליו שהוא תלמיד חכם קטן ועדיו לגדולות".

חברו לספסל הלימודים ביבנאל סיפר: "הוא היה בחור עדין וצנוע ואהוב על כולם, הוא הקפיד בכבודם של אחרים וכולם העריכו אותו בחזרה. כשהישיבה לא הייתה מסודרת הוא נהג להחזיר כל ספר למקום והיה דוגמה לבחור עובד ה' בתמימות".

לפני שנתיים במסגרת מבצע 'אורות ההלכה' נערך ביבנאל מבחן פומבי בהלכות ברכות לבחורי הישיבות הקטנות ובו זכה הבחור לוי יצחק אמדדי שקיבל אף עשרה חלקים של הסט 'חזון עובדיה'

ההלם ביבנאל הוא גדול ורבים מבני הקהילה מתאספים ליד ביתו של הנפטר, כשהם מסרבים לעכל את הבשורה.

הלוויתו נערכה הלילה ביבנאל שם הוא ניטמן.

תהא נשמתם צרורה בצרור החיים

לוי יצחק אמדאדי ז"לצילום: לוי יצחק אמדאדי ז"ל
לוי יצחק אמדאדי ז"ל

ההרוגה הרביעית בתאונת האוטבוס קו 402 בדרך מירושלים לבני ברק היא האישה הצעירה מרת חנה פעשא פרנקל ע"ה בת 23 מירושלים.

המנוחה ע"ה נולדה בד' סיון תשנ"ב לאביה האדמו”ר הרה"צ רבי אברהם ירחמיאל רבינוביץ מביאלא אוסטרובא, שבית מדרשו ממוקם בשכונת גבעת שאול בירושלים. הוא מנהיג את קהל עדתו במוסדות 'אור קדשים'. המנוחה ע"ה היא כלתו של האדמו"ר מבוטושאן.

בתאונה הקשה הייתה יחד עם בעלה הרה"ח רבי מרדכי פרנקל בדרך לבני-ברק. הוא נפצע באורח קל ופונה לבית החולים קפלן ברחובות.

בחודש תמוז תשע"ב היא התארסה עם בעלה הרה"ג רבי מרדכי פרנקל מבחירי ישיבת מיר בירושלים, בני הזוג התחתנו לפני שנתיים בב' אדר א' תשע"ד בחתונת ענק באולמי 'כתר הרימון' בבני ברק, הערב נהרגה בתאונה דרכים.

בי"ד סיון תשע"ב נפטרה אמה הרבנית לאה רבינוביץ ע"ה, בתו של האדמו"ר רבי אברהם שלמה בידרמן מלעלוב זצ"ל. היא נפטרה לאחר שלקתה במחלה ממארת שקיננה בגופה במשך ארבע שנים.

בירושלים למדה בסמינר הישן ולאחר נישואיה עבדה בחנות יורו קולקשן ברחוב צפניה בירושלים.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.


בחתונת חנה פרנקל ע"ה בעלה בריקוד עם אביו הרבי מבוטושאן
יעקב מאיר חשין ישראל וינברג חנה פרנקל לוי יצחק אמדאדי אוטובוס 402

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד