י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שני מחבלים חמושים בנשק חוסלו; ללא נפגעים ישראלים

מחבלים מצויידים בנשק אוטומטי ביצעו ירי לעבר שוטרים בשער שכם בירושלים, אך נורו וחוסלו

שני מחבלים חמושים בנשק חוסלו; ללא נפגעים ישראלים

פיגוע חמישי היום: בתחנת רכבת הקלה בסמוך לשער שכם, נורו ונוטרלו הערב (א'), שני מחבלים שניסו לבצע פיגוע ירי כלפי אנשי כוחות הביטחון.

הלילה (א') מעט לפני השעה 22:50 שני מחבלים ניסו לבצע פיגוע ירי בסמוך לשער שכם בירושלים, ונורו על ידי שוטרים שהיו במקום. אחד המחבלים נורה ונוטרל במקום, השני נמלט ונורה לאחר מרדף. אין נפגעים ישראלים.


צפו: השניות הראשונות לאחר פיגוע הירי

מתחקור ראשוני עולה כי שוטרים שפעלו באזור שער שכם הבחינו בצעיר ערבי עם שקית בידו שעורר את חשדם, השוטרים צמצמו טווח לעברו, קראו לו לעצור ולהניח את השקית. המחבל שלף נשק אוטומט מאולתר מהשקית, הספיק לכוונו לעבר השוטרים והלוחמים שהגיבו במהירות ובמקצועיות, ביצעו ירי מדוייק וניטרלו את המחבל.

עם ניטרול המחבל, נפתחה אש לעבר השוטרים כמאה מטרים דרומית לשער שכם, השוטרים והלוחמים מיד חתרו למגע לעבר מקור הירי, זיהו מחבל נוסף עם נשק אוטומט, השיבו אש מדוייקת וניטרלו אותו.

השוטרים הבחינו בתיק שהמחבל השליך ובבדיקה מקצועית של חבלן אותרה סכין בתוך התיק.
השוטרים לא נפגעו מהירי. המחבלים כבני 20 תושבי שטחים.

"התגובה המהירה, המקצועית והנחישות הביאו לסיום המהיר של הפיגוע ומניעת פגיעה בחיי אדם.
הסיכול דורש מיומנות מבצעית גבוהה והוא מיידי" אמר סגן מפקד מחוז ירושלים.

"מיומנותם של השוטרים והלוחמים, מוכנותם למשימות, היכולת הגבוהה רוח הלחימה, החתירה למגע וההקרבה איפשרו את ניטרול האיום במיידי, מניעת פיגוע גדול ושמירה על ביטחון תושבי הבירה".


צילום: קבוצת מדברים תקשורת

בשעות אחר הצהרים הגיעה מחבלת כבת 14 לעמדת משמר הגבול הסמוכה למערת המכפלה, הלוחמים חשדו בה, קראו לה לעצור ולהוציא את ידה שהייתה בתוך התיק שאותו נשאה. מיד עם הגעת אחד הלוחמים לעברה שלפה המחבלת את הסכין מתיקה וניסתה לדקור את הלוחם. הלוחם הדף את המחבלת, ביצע ירי מדוייק לעברה והיא נפגעה והתמוטטה.

בשעות הצהרים סמוך לשעה 14:00 דיווחה אישה יהודייה כבת 30 כי בעת שהלכה בפארק המסילה לכיוון דרום, סמוך לאזור התעשייה בתלפיות, הרגישה נגיעה בכתפה, כשהסתובבה הבחינה בערבי קטין עם סכין בידו. היא התרחקה ממנו והוא נמלט לכיוון דרום.

בסריקות שערכו כוחות המשטרה באזור זירת האירוע, אותרה סכין. החוקרים בודקים אם הסכין קשורה לאירוע. האישה לא נפגעה והחקירה נמשכת לאיתור החשוד.

בסמוך לשעה 11:00, נורו וחוסלו שני מחבלים כבני 15 בסמוך לכפר הפלסטיני אל-עראקה ממערב לג'נין. שני המחבלים פתחו באש לעבר לוחמי מילואים, שהוזעקו לטפל בהפרות סדר סמוך לגדר ההפרדה באזור חננית בצפון השומרון. הלוחמים זיהו את המחבלים, הסתערו לעברם והרגו אותם.

צילום: חטיבת דובר המשטרה






צילום: קבוצת מדברים תקשורת








פיגוע דקירה שער שכם מחבלי חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד