ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ההרוגים הנוספים: לאה מלמוד ע"ה מעזרת תורה, ואהרן מרדכי כהן ז"ל תלמיד ישיבת באבוב

שמותם של שני הרוגים נוספים מתאונת הדרכים המחרידה באוטובוס הדמים שאירעה אמש בכביש 1 הותרו לפרסום • עד שעות הלילה הקטנות עמלו מתנדבי זק"א בכדי לאתר את זהות האלמוני שפונה מהזירה • בפנים - מועדי ההלוויות

ההרוגים בתאונה אמש יעקב חשין ישראל וינברג לוי יצחק אמדדי ואהרן מרדכי כהן ז"ל.
ההרוגים בתאונה אמש יעקב חשין ישראל וינברג לוי יצחק אמדדי ואהרן מרדכי כהן ז"ל.

הותרו לפרסום שמותם של שני הרוגים נוספים בתאונת הדמים של אוטובוס קו 402 אתמול (א') בכביש 1 בדרך לבני ברק: בתאונה נהרגו הבחורים הצעירים יעקב מאיר חשין ז"ל ישראל וינברג ז"ל, לוי יצחק אמדדי ז"ל, וחנה פעשא פרנקל ע"ה.

(עדכון 7:54) הלווייתו של ישראל וינברג ז"ל תצא בשעה 10:30 משמגר להר המנוחות; הלווייתו יעקב מאיר חשין תצא בשעה 12:00 משמגר להר המנוחות. כל פצועי התאונה שוחררו לביתם במהלך הלילה, למעט הכלה הפצועה באורח קשה, שיצאה מניתוח בבית החולים אסף הרופא, ופצוע נוסף באורח קל המאושפז בבית החולים קפלן.

מבית החולים קפלן נמסר כי הפצוע קל, בשנות העשרים לחייו, מאושפז במחלקה האורתופדית בבית החולים. הוא סובל משברים בכף היד וחתך בראש. בשל בקשתו מהצוות הרפואי אושרה יציאתו להלוויית אשתו שנהרגה בתאונה, הוא ישוב לאחר מכן לקפלן להשלמת הטיפול הרפואי, וככל הנראה יעבור בהמשך ניתוח לקיבוע השבר.

ההרוגה החמישית הינה האישה החשובה מרת לאה מלמוד ע"ה משכונת עזרת תורה בירושלים, בת 61. אמש, סמוך לשעה 1:00 בלילה, הגיעו להודיע לבעלה ובני המשפחה כי גופתה אכן זוהתה באבו כביר. המנוחה, אשת הגאון רבי נפתלי שלמה שיבלחט"א, הותירה אחריה שבעה ילדים, בז' אדר ב' בנה הקטן הבחור אברהם ישעיהו מלמוד מבחירי ישיבת תפרח אמור להינשא.

המורה לאה מלמוד ע"ה נולדה בירושלים בכ"ה אב תשי"ד כבתו הבכורה של אביה הגאון רבי יהושע דב גרודזיצקי זצ"ל ראש ישיבת ביאלסטוק חתנו של רבי אהרן יעקובוביץ זצ"ל שהיה חתנו של הגאון הצדיק רבי אריה לוין זצ"ל.

המנוחה ע"ה שימשה כמורה לדינים בסמינר מנדלסון בירושלים. בעלה, הגאון רבי נפתלי, משמש כר"מ בישיבת 'אמרי נועם' לצעירים בירושלים, ‏ומחשובי תלמידי החכמים בשכונת עזרת תורה. השכנים מציינים כי מדובר במשפחה של צדיקים שקטה ופשוטה שהקדישו את כל חייהם לחינוך ביתם על אדני התורה והיראה.

במשך שנים לימדה אלפי תלמידות את דיני ההלכה בכשרות המטבח והבית, היא התכוננה רבות לחתונת בן הזקונים שייכנס תחת החופה ללא אמו.

ההרוג השישי הוא הבחור החשוב אהרן מרדכי כהן ז"ל תושב רחוב בר אילן בירושלים, שלאחר שלא נמצא מאז התאונה ולא יצר קשר עם סביבתו, עשרות מתנדבי זק"א בראשות היו"ר יהודה משי זהב, פעלו לאיתורו במידית.

בארגון ערכו סבב ראשוני בבתי החולים, אולם שמו לא הופיע ברישומים. כ-20 מתנדבים יצאו לאחר השעה 1:00 בלילה לאזור התאונה, על מנת לחפש אחריו או אחר ממצאים הקשורים אליו.

לאחר זמן מה, נמצאה תעודת הזהות שלו במשטרה, בין המסמכים והתעודות שנלקחו מאוטובוס הדמים. בעקבות כך, בצירוף העובדה כי במכן לרפואה משפטית באבו כביר ישנה גופה אלמונית שטרם זוהתה, מתנדבי זק"א אספו את האב מביתו שבירושלים, על מנת לזהות את הגופה שדומה לבנו.

בנוסף, בפעולות ליליות הצליחו להגיע לאחד מעובדי מרפאת השיניים בה טופל, בכדי להוציא את התצלומים כבר כעת על מנת לזרז את ההליכים.

אהרן מרדכי כהן ז"ל בן ה -18 נולד בכ"ט אדר תשנ"ז לאביו הרה"ח רבי משה דוד כהן מחסידי רחמסטריווקא, ולאמו מרת חוה רחל לבית משפחת זלאטניק.

את חוק לימודיו קנה בישיבה הגדולה 'עץ חיים' דחסידי באבוב בבני ברק, שם נחשב לאחד מהבחורים המצטיינים בישיבה כשכל כולו היה רק בעסק התורה. חבריו מספרים על בחור עובד ה' צדיק אמיתי, שכל חפצו ומהלכו בחיים לשבת וללמוד ולשקוד על התורה והעבודה.

"הוא היה בשיא פריחתו הרוחנית, כתלמיד בשיעור ג' כל אחד חפץ להיות בסביבתו וללמוד איתו ביחד", אומר חברו בשעת לילה לאחר שבני הישיבה שמעו את הבשורה המעציבה, ואווירת תשעה באב ירדה על הישיבה.

בעקבות פטירתו הטראגית בוטלה שמחת השבע ברכות לבנו של משפיע הישיבה הרה"צ רבי אשר ישעיה רוזנבוים, שהייתה אמורה להתקיים היום בישיבה.

תהא נשמתם צרורה בצרור החיים.

אהרן מרדכי כהן לאה מלמוד אוטובוס קו 401 תאונה קשה ישיבת באבוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד