י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

החשד: נהג האוטובוס סימס וגרם לתאונה; המשטרה דורשת: הארכת מעצר של ארבעה ימים

נהג 'אוטובוס הדמים' הובא לביהמ"ש בחשד כי השתמש בנייד טרם התאונה בה קיפדו את חייהם שישה נוסעים

אוטובוס הדמים, פלאש90
אוטובוס הדמים, פלאש90

משטרת ישראל החלה בבדיקת הנסיבות שהובילו לתאונה המחרידה אמש (א') בכביש 1 לכיוון בני ברק, בה קיפדו את חייהם שישה חרדים באוטובוס הדמים, טרגדיה העוטפת באבל מר את כל שדרות הציבור החרדי.

בשעה 10:00 הובא נהג האוטובוס להארכת מעצרו בבית המשפט בירושלים. על פי החשד, הנהג השתמש בטלפון הסלולרי שלו ומשום כך דעתו הוסטה והוא סטה מהמסלול, מה שהוביל לתאונה הקשה. לפי המידע שמגיע לידי 'בחדרי חרדים' נהג האוטובוס מסרב לשתף פעולה בחקירה. "הייתי מצפה מנהג שמעורב בתאונה כזו, לשיתוף פעולה אחר בחקירה", אמר ניצב אילן מור.

המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך בארבעה ימים את מעצרו של נהג האוטובוס. בדיון בבית משפט לתעבורה טענה המשטרה כי ‏הנהג נסע כברת דרך לא קצרה על השול הימני, מסיבה שאינה ברורה, "בשבריר שנייה האחרון הבחין במשאית וסטה שמאלה - אך זה כבר היה מאוחר מדי".

‏נהג האוטובוס העיד כי אחרי התאונה, לפני שהגיעו אליו השוטרים, הספיק לפתוח את הטכוגרף שמתעד את הנסיעה, ולנסות להוציא ממנו את רכיב הזיכרון, על מנת לשבש את חקירת התאונה. ‏בנוסף אומרים במשטרה כי יבדקו את שיחות הטלפון שביצע הנהג בשעה הראשונה לאחר התאונה, עד לרגע מעצרו.

התאונה אירעה אתמול בשעה רבע לשבע לערך, בין אוטובוס "אגד", קו 402 לבין משאית מנוף. כתוצאה מהתאונה נהרגו שישה בני אדם ז"ל ונפצעו מספר נוסעים נוספים, חלקם באורח קשה.

בתאונה הקשה נהרגו הבחורים הצעירים יעקב מאיר חשין ז"ל ישראל וינברג ז"ל, לוי יצחק אמדדי ז"ל, והאישה חנה פעשא פרנקל ע"ה. ההרוגה החמישית הינה האישה החשובה מרת לאה מלמוד ע"ה משכונת עזרת תורה בירושלים, בת 61, וההרוג השישי הוא הבחור החשוב אהרן מרדכי כהן ז"ל תושב רחוב בר אילן בירושלים, ותלמיד ישיבת באבוב.

בהנחיית ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, הוקם צוות חקירה מיוחד של בוחנים וחוקרים, לבדיקת נסיבות האירוע. מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי נהג המשאית נאלץ לעצור בשול הדרך עקב תקלה, ככל הנראה, נזילת שמן.

זמן קצר לאחר שעצר בשול, אוטובוס שהגיע מכיוון ירושלים סטה מנתיבו והתנגש במשאית בצידו הימני. מהחקירה עד כה מסתמן חשד להיסח דעת מצד נהג האוטובוס.

שני הנהגים נחקרו ולאחר מכן, הוחלט לעצור את נהג האוטובוס להמשך חקירה בגין גרימת מוות ברשלנות. בשעה 10:00 צפוי צוות החקירה להביאו להארכת מעצר בבית המשפט לתעבורה בגבעת שאול.



כזכור, אמש דווח ב'בחדרי חרדים' כי לפי חקירה ראשונית של התאונה הקטלנית עולה, כי נהג האוטובוס שהתנגש במשאית, היה מעורב בעבר בתאונה בזמן שנהג באותו קו 402 מבני ברק לירושלים.

בתאונה שהתרחשה בעבר באזור מחלף שורש, פגע הנהג במשאית, ובעקבותיה הוחלט באגד שהנהג לא ייסע בכבישים בינעירוניים. רק לפני כמה שבועות הוא הוחזר לקו ירושלים בני ברק.

במשטרת ישראל אומרים "לצערנו, אנו נתקלים בתאונות קטלניות רבות בהן מעורב הגורם האנושי - התנהגות לא אחראית של נהג במהלך הנהיגה אשר מובילה לאיבוד חיי אדם.

"כל היסח דעת במהלך נהיגה, כגון שימוש בסלולר או כל עיסוק אחר, מהווה סכנת חיים של ממש. כמו כן, על ציבור הנהגים להבין את המסוכנות שיש בעצירה בשול הדרך. ככלל, אין לעצור בשול אלא בנקודות עצירה ומתחים מוסדרים.

"אם וכאשר נהג נתקל בתקלה ברכב, עליו לעצור בשול במרחק מקסימלי מנתיב הנסיעה, לנקוט בסימני אזהרה, להתקשר למוקד 100 וניידת תגיד לסייע לו. על הנהג והנוסעים לעבור אל מעבר למעקה הבטיחות", הוסיפו במשטרה.
אוטובוס המוות טרגדיה קשה תאונה קו 402

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד