י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סוף לקרב הירושה בבית הגר"ע יוסף זצ"ל? בני המשפחה הגיעו להסכמה

הבוקר מדווח על הסכם פשרה בין בניו של הגר"ע יוסף בנוגע לירושתו, שימנע את הגעתם לבית המשפט • כל הפרטים

הרב עובדיה בביתו, צילום: יעקב כהן
הרב עובדיה בביתו, צילום: יעקב כהן

סוף לקרב הירושה בין בני הגר"ע יוסף זצ"ל? הבוקר (ב') מתפרסם כי בני המשפחה הגיעו להסכם, הדירה ברחוב הקבלן 45 תימכר והתמורה תחולק בין הילדים. לפי התוכנית, הדירה יהפוך ל"בית מורשת מרן".

את ההסדר חושף הבוקר יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'. בחודשים האחרונים התנהל הליך גישור בין בני המשפחה, בעקבות מתיחות סביב חלוקת הדירה בה התגורר הגר"ע יוסף זצ"ל, עם בנו הרב משה יוסף. ההגעה לגישור מנעה את התערבות בית המשפט.

המחלוקת על חלוקת הירושה התנהלה בין בנו הצעיר של הגר"ע, הרב משה ורעייתו יהודית, שהיו אנשי ביתו של הרב במשך כעשרים שנה בהן התגוררו יחד, לבין האחים הנותרים. הוויכוח סבב סביב הדירה עצמה בה מתגוררים כיום הרב משה יוסף ומשפחתו, וכן על הוצאת הספרי הגר"ע זצ"ל.

לפי הדיווח ב'ישראל היום' נראה שבמסגרת ההסכמות יקנו בני הזוג הרב משה ויהודית יוסף את הדירה בסכום הגבוה ‭11-מ‬ מיליון שקל, ודמי הדירה יחולקו באופן שווה בין האחים לבית יוסף. את הבית המדובר צפויים בני הזוג להפוך ל"בית מורשת מרן‭,"‬ שיכלול את הספרייה המכילה‭ 30-כ ‬ אלף ספרים. בדירה צפוי לקום גם כולל אברכים ומכון הספרים הפועל להוצאת פסקי הרב זצ"ל. בנוסף, משרדי מפעל הכשרות 'בד"ץ בית יוסף' בראשות הרב משה יוסף צפויים אף הם לעבור למקום.

עוד דווח כי גם על הפריטים הקטנים כמו מצנפת הרב, גלימתו, החנוכייה, כלי הכסף, קערת הפסח, מקל ההליכה והביגוד אשר שימשו את הרב בימי חייו, יחולקו בין האחים כשחלק יישארו בבית המורשת.
הרב עובדיה יוסף הקבלן 45 בני הגר''ע הראשון לציון בד''צ בית יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד