כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הבטחת הכנסה לאברכים: הועברו 80 מיליון

ועדת הכספים אישרה העברת 80 מיליון שקל, עבור תשלומי הבטחת הכנסה לאברכים ולסטודנטים, כפי שסוכם

גפני. צילום: יונתן זינדל פלאש90
גפני. צילום: יונתן זינדל פלאש90

ועדת הכספים אישרה היום (ב') העברת 121 מיליון ₪ לטובת קרנות הסיוע לסטודנטים ולאברכים נזקקים, מתוכם 41 מיליון ₪ תוספת לתקציב הקרן לסיוע לסטודנטים נזקקים ו-80 מיליון ₪ תוספת לתקציב קרן הסיוע לאברכים נזקקים.

מדובר בהעברה תקציבית שבאה בעקבות החלטת ממשלה מה- 22 בנובמבר 2015, מיד לאחר אישור תקציב המדינה. העברת הסכומים הללו תשמור על פער של 21% בין התקציבים המיועדים לטובת סטודנטים נזקקים, שהקרן לרווחתם תעמוד עתה על 121 מיליון ₪ סה"כ, לבין אלו המיועדים לאברכים נזקקים, שהקרן לרווחתם תעמוד עתה על 100 מיליון ₪.

הסיוע הן לסטודנטים והן לאברכים הוא לפרקי זמן קצובים ויינתן על בסיס קריטריונים שונים המותאמים לכל אחת משתי האוכלוסיות. ההעברה התקציבית אושרה בהתאם לנוהל החדש לאישור שינויים בתקציב בוועדת הכספים בשקיפות מלאה ובין השאר, הוצגה לפני חברי הוועדה למעלה משבועיים בטרם נדונה במסגרת דיון בוועדה, שבו השיבו נציגי הממשלה הרלוונטיים מאגף התקציבים באוצר ומהמשרדים הרלוונטיים על שאלות חברי הכנסת.

המלגה עבור האברכים צפויה לעמוד על כ-1000 שקלים. התשלום ייכנס באופן רטרו-אקטיבי מחודש ינואר, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.



יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, מחה על עיכוב התקציבים להבטחת הכנסה עד להיום. גפני אמר: "אם לא אנחנו לא היה לסטודנטים, ולא בגלל בג"צ אלא בגלל הנושא הציבורי. אני לא הסכמתי להפריד בין אברך לסטודנט למרות שאמרו אורך החיים שונה. יש קריטריונים שונים לסטודנטים זה מקובל עליי, אך ההעברה היא אחת. אני לא רוצה שמינואר גם סטודנטים וגם אברכים לא יקבלו בגלל שהחוק לא הסתיים".

ח"כ אראל מרגלית אמר: "אנחנו בעד תמיכה באברכים נזקקים אך הכריכה לא תקינה והשימוש בסעיף התקציבי לא ראוי".

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו אמר בדיון: "מדובר בצעד לא שיוויוני ולא הוגן בעליל אשר מקבע את ההפליה של סטודנטים על פני אברכים ומוביל לכך שמתוך למעלה מ-300 אלף סטודנטים, רק אחוזים בודדים יזכו לסיוע לעומת 100% מהאברכים אשר יזכו לסיוע מלא. העברה תקציבית זו היא בעייתית ומאכזבת ופוגעת שוב בציבור הסטודנטים העובדים, המשרתים במילואים והתורמים למדינה".
תקציב הבטחת הכנסה אברכים סטודנטים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד