ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"אפשר לראות גופת ילד ולא לדמוע?"

מאות מתושבי יבנאל ובני המשפחה ליוו בשעה 4 לפנות בוקר למנוחות את לוי יצחק אמדדי ז"ל, שנהרג בגיל 17

"אפשר לראות גופת ילד ולא לדמוע?"

מאות מחסידי ברסלב ביבנאל ליוו אמש לפנות בוקר למנוחות את הבחור החשוב לוי יצחק אמדדי ז"ל שנהרג באוטובוס המוות בכביש 1 בדרך לבני ברק.

ההלוויה יצאה בשעה 4:00 לפנות בוקר מבית המדרש 'היכל הקודש' של חסידי ברסלב ביבנאל לעבר בית העלמין במעלה ההר, שם הונחה מיטת הנפטר בסמוך לקברו של המוהרא"ש זצ"ל, ולאחר מכן נערכה הקבורה לקול בכיותיהם של קהל המשתתפים.

הרב הלל אמדדי, אביו של המנוח ומחשובי רבני קהילת ברסלב ביבנאל, ספד מעל הקבר הטרי: "לוי יצחק, היום בבוקר דיברתי איתך, שאלתי אותך מה שלומך? אמרת לי מצוין. רבותי, אתם יודעים למה הוא אמר לי שהוא מרגיש מצוין? כי היום סידרו לו חברותא מיוחדת שילמד איתו בסדר ג'. הוא היה שבת בירושלים וחזר משם היום לישיבה בבני ברק, אבל הקדוש ברוך הוא רצה שהוא יילך לישיבה של מעלה".

"אני רק מודה לבורא עולם שברוך ה' הוא היה אצל רבינו, והוא נפטר עם פיאות ועם זקן, הוא נפטר כבן תורה. הוא זכה להיות היום בכותל לפני שהוא נסע, התפלל על זה שהוא יצליח בישיבה. לוי יצחק, תפעל בישיבה של מעלה עבור עם ישראל!"



"מורי ורבותי", הוסיף הרב אמדדי, "אני חושב שכולנו חייבים להתחזק בזמן הזה, חייבים להפסיק עם מחלוקת בכל צד ואופן שהוא. רבותי, אנחנו משלמים קורבנות יותר מדי גדולים! ה' ישמור ויציל, כולנו צריכים להגיד 'אבל אשמים אנחנו'. רבותי, צריכים להתחזק בעניין הזה מאוד, מאוד מאוד. כל אחד שייקח לתשומת ליבו, לראות איך אפשר שיהיה שלום. מחלוקת זה אש, וגם אם מתכוונים לשם שמים זה שורף. חייבים להתחזק מורי ורבותי. אני מודה לכולם שבאו לחלוק כבוד אחרון למרות השעה המאוחרת. הקב"ה יעזור שיהיה בילע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים".

ראש ישיבת 'תפארת מוהרא"ש' הרב שלמה ברוך בלוי זעק בהלוויה: "איך אפשר לראות גופה של ילד בן 17 ולא לדמוע?! איזה לב יכול להישאר שליו כאשר אנחנו נמצאים בשעה כזו?! לקחו את לוי יצחק להיכלות עליונים, ללמוד תורה בישיבה של מעלה. מי יכול לסבול צער של אבא ואמא שהולכים אחרי מיטתו של בנם, צעיר לימים, כמו פרח שקמל פתאום. היום בבוקר הוא קם, הלך למקווה, הלך לתפילה, כמו למלאות עוד יום של תורה ומצוות, ומחר בבוקר הוא כבר נמצא בגן עדן! רבותי, בואו נקרע את הלבבות שלנו לאבינו שבשמים. אם נתעורר בתשובה אז הנשמה הזו שנלקחה בעוונותינו הרבים עולה מעלה מעלה, והמיתה הזו לא תהיה בחינם חס ושלום. לוי יצחק, לוי יצחק, לך בשלום, לך לרבינו, לך לצדיקים האמיתיים, תעורר רחמים בשמיים ליד כיסא הכבוד, אצל מוהרא"ש הקדוש הטמון כאן במרומי ההר - עד מתי??!!".

הרב רפאל מימוני מנהל תלמוד תורה 'ילדי חן' דחסידי ברסלב ביבנאל דיבר אף הוא על האבידה הגדולה שנקטפה בטרם עת, ואמר: "לוי יצחק, קשה לעכל שאנו עומדים עכשיו על יד הקבר שלך. בברסלב לא נהוג להספיד לכן רק נעורר מעט את הקהל, שנתחזק, שנדע מה איבדנו. אני מדבר עכשיו גם בתור דוד וגם בתור מלמד שלו במשך הרבה שנים, אין מושג איזה פרח הקדוש ברוך הוא קטף פה עכשיו, כל הבחורים יעידו - איזה נעים הליכות, איזה כבוד לרבנים, איזו אהבת התורה. קשה לעכל את זה.

"'דודי ירד לגנו' - הקב"ה ירד לקטוף את הטובים ביותר. לוי יצחק, תחסר לנו מאוד מאוד, לכל המשפחה, לבחורים, לכל אנ"ש, אנחנו לא מעכלים את זה. שנזכה באמת ללמוד מהמעשים הטובים של הפרח הנפלא הזה שאיבדנו, כמו שהאבא הרב הלל הזכיר - שכולנו בעזרת ה' נתחזק ונתאחד, שנפיק את הלקח, שהקב"ה לא יקטוף מאיתנו עוד דברים טובים כאלו. מהמובחרים שבחבורה, מהבחורים הכי טובים שלנו איבדנו עכשיו. יהי רצון שהקורבן הזה יהיה באמת סוף ודאי לצרותינו".









































הלוויה אוטבוס הדמים לוי יצחק אמדדי יבנאל תאונה אוטבוס 402

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד