י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רשלנות אגד? "נהג פראי ובלתי אחראי"

עדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים': "אשתי נפלה על רצפת האוטובוס. צעקתי עליו והגשתי תלונה לאגד - ללא מענה"

זירת התאונה. צילום: דוברות מד"א
זירת התאונה. צילום: דוברות מד"א

מפניות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', מלבד הרשעות קודמות של הנהג חיים ביטון, עולה כי "מדובר בנהג פראי ובלתי אחראי".

"לפני שנתיים וחצי לערך נסעתי לחתונה מבני לירושלים", מספר דב קלוגמן ל'בחדרי'. "עליתי בתחנת גן וורשא, הנהג יצא מיד לעקיפה מהירה, אשתי הייתה בחודש שביעי להריונה עם תינוק על הידים. כתוצאה מהפנייה החדה והמהירה, היא נפלה על רצפת האוטובוס".

"אני כבר שילמתי והיו עוד אנשים שעמדו בתור לשלם. אמרתי לנהג שאני רוצה לרדת, אך הוא לא הסכים ואמר לי 'כבר שילמת, אתה לא יורד'. התחלתי לצעוק עליו, ואמרתי שאני לא נוסע עם נהג כזה. בירידה, ראיתי על התיק שלו את השם 'חיים ביטון' והמספר האישי שלו 40355".

לדבריו של קלוגמן, עוד באותו היום הוא פנה לאתר אגד שם שלח תלונה על הנהג, "מאז ועד היום לא קיבלתי שום מענה או התייחסות".



אתמול בערב, לאחר תאונת הדרכים הקטלנית בה קיפדו את חייהם שישה בני אדם ונפצעו נוספים, תועד הנהג חיים ביטון כשהוא משחזר לחוקרי התנועה את התאונה, והסרטון עשה את דרכו לקבוצת ווטסאפ בה נמצא קלוגמן.

"פניו היו מוכרים לי, אך לא הצלחתי להיזכר מי זה. הבוקר, קיבלתי את התמונה והשם לאחר שהוארך מעצרו, והבנתי שמדובר באותו נהג. שלחתי מיד את התמונה לאשתי, היא כמובן זיהתה אותו מיד".

בדיון שנערך היום בבית משפט לתעבורה בירושלים, עלה כי בעברו של הנהג כבר רשומה ב-26 לדצמבר 2013 תאונת דרכים מאוד דומה לתאונה הזו, עת נהג בקו 402, מספר קילומטרים ממקום התאונה אתמול, התנגש במשאית ו-18 בני אדם נפצעו באורח קל, והוא הורשע.

ניסינו להשיג את תגובת אגד במשך כשעתיים, אולם עד לשעה זו טרם קיבלנו מענה. דובר החברה, רון רטנר, מסר ל'וואלה!' כי החברה פועלת בהתאם לחוק. "נהג באשר הוא נהג, שנאשם בעבירת נהיגה, מורשע בדין ומשלם את חובו לחברה. בגמר ריצוי העונש חוזר לאחוז ברישיונו על פי חוק תוך שהוא כשיר ורשאי לנהוג בכלי רכב ציבורי, כך שהשאלה איננה רלוונטית כלל ועיקר. אין בדעתי להרחיב את היריעה בשל החשש שבשוגג אשבש את חקירת המשטרה, שעליה אני מאוד סומך".

תמונות מהתאונה הקודמת של אותו נהג. צילום: באדיבות קבוצת חוקרי ומשחזרי תאונות דרכים








נהג אוטובוס אוטובוס המוות נהיגה פראית אגד שילם חובו לחברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד